ماجرای تشکیل این پرونده از این قرار است که اواسط سال گذشته، فردی به عنوان وکیل مردی سی‌ویک‌ساله به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢ مشهد مراجعه کرد و پس از تنظیم شکوائیه‌ای، به شعبه ٢٠١ این مجموعه هدایت شد و در برابر بازپرس ملازمیان قرار گرفت.

ماجرای این پرونده این‌گونه رقم خورد که شاکی اوایل تیرماه سال ٩۵ از شهرستان گرگان به مشهد می‌آید و در تاریخ بیست‌ و سوم تیرماه، برای برداشتن توده‌ای که روی گردنش بوده است به مطب یکی از پزشکان متخصص مراجعه می‌کند.

شاکی پرونده که مردی سی‌ویک‌ساله است، پس از معاینه و انجام تعدادی آزمایش پزشکی، در یکی از بیمارستان‌های دولتی مشهد عمل می‌شود. پزشک معالج با خیال اینکه این عمل نیز همانند دیگر عمل‌های جراحی‌اش موفقیت‌آمیز بوده است، بیمار خود را به بخش انتقال می‌دهد.

نابینا شدن شاکی

چند روزی از این عمل به‌ظاهر موفقیت‌آمیز می‌گذرد که شاکی متوجه کم‌بینایی و بی‌حس شدن یک طرف صورتش می‌شود. با پدیدار شدن این عارضه، این مرد سی‌ویک‌ساله دوباره به پزشک معالجش مراجعه می‌کند تا علت را از او جویا شود اما پزشک در جواب می‌گوید جای هیچ نگرانی نیست.

زمان سپری می‌شد و شاکی پرونده هرروز مقداری از بینایی‌اش را از دست می‌داد تا اینکه یک روز متوجه می‌شود علاوه‌بر از دست دادن بینایی، قسمتی از صورتش نیز به‌کلی حسش را از دست داده است.

با مراجعه شاکی به مطب این دکتر، آزمایش‌های لازم روی وی انجام می‌شود و نشان می‌دهد این فرد نابینا شده است. در حالی که خانواده فرد بیمار مدعی بودند این عارضه تقصیر پزشک است، این پزشک خلاف این عقیده را داشت و ادعا می‌کرد قصوری از سوی او سر نزده است.

احضار پزشک معالج به دادسرا

با طرح این دعوی و تنظیم شکوائیه در دادسرای ناحیه ٢، طبق دستور بازپرس ملازمیان، پرونده پزشکی شاکی به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد و همچنین در اختیار سازمان پزشکی قانونی قرار گرفت. قاضی Judge پرونده در قدم بعدی تحقیقات خود نیز پزشک مورد نظر را به دادسرا احضار کرد تا اظهارات وی درباره مشکل به‌وجود‌آمده را بشنود.

متهم پس از حضور در دادسرا به شعبه بازپرسی ذی‌ربط هدایت شد و در برابر قاضی ملازمیان قرار گرفت. او درباره پرونده‌اش گفت: شاکی بیست‌وسوم تیرماه سال ٩۵ با تومور حجیم در ناحیه گردن به مطب من مراجعه کرد و گفت قصد دارد این توده را با عمل جراحی بردارد. با توجه به اینکه به بدخیم بودن این توده مشکوک بودم، چند آزمایش پزشکی از جمله سونوگرافی را قبل از عمل جراحی از بیمار گرفتم.

وی ادامه داد:نتیجه آزمایش‌ها تومور را فاقد عروق (رگ‌های عصبی) نشان می‌داد. با مشخص شدن نتیجه این آزمایش، ترتیب عمل شاکی داده شد.

این جراح متخصص خاطرنشان کرد: در حین عمل، به علت پرعروق بودن تومور، ناحیه جراحی دچار خون‌ریزی شدیدی شد. با مشاهده این مشکل، بلافاصله همراه با تیم پزشکی بیمارستان وارد عمل شدم و جلو خون‌ریزی را گرفتم و آن را کنترل کردم. علاوه‌بر این، در مدت عمل، فشار و نبض بیمار معمولی بود و در حالت طبیعی قرار داشت. پس از عمل جراحی، بیمار از کم‌بینا شدن چشم‌هایش شکایت کرد که به‌سرعت درمان دوباره وی را آغاز و با دو متخصص چشم و اعصاب نیز در‌این‌باره مشورت کردم.

وی افزود: شاکی به مدت چهار ماه تحت پیگیری پزشکی قرار داشت و حالش رو به بهبود بود اما متأسفانه متوجه شدم نابینا شده و بخشی از صورت او حسش را از دست داده است.

اعلام نتیجه پزشکی قانونی

در حالی که پیگیری‌های قضایی از متهم این پرونده ادامه داشت نتیجه معاینات پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی درباره این پرونده اعلام شد و پزشک معالج مقصر صددرصدی شناخته شد.

در گزارش اعلام‌شده از سوی پزشکی قانونی نیز این‌گونه بیان شده بود که به علت انجام عمل جراحی، هر دو چشم شاکی دچار کوری و قسمت راست صورتش فلج شده است که ١۵ درصد از دیه کامل را در بر خواهد گرفت.

سازمان پزشکی قانونی نیز علاوه‌بر تأیید قصور پزشکی، اعلام کرد طبق ماده ۴٩۵ قانون Law مجازات اسلامی، ایراد وارده به پزشک این پرونده منتسب است.

درخواست تجدید نظر از سوی متهم

بازپرس شعبه ٢٠١ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت:‌ با مشخص شدن نتیجه این آزمایش‌ها و مقصر شناخته شدن پزشک، پرونده طبق درخواست وکیل مدافع متهم، برای اعتراض، به هیئت تجدید نظر انتظامی ارجاع شد. تحقیقات دراین‌باره همچنان ادامه دارد و نتیجه به‌زودی اعلام خواهد شد.

قاضی ملازمیان تأکید‌ کرد: دادسرا برای احقاق حق شهروندان، در چهارچوب قانون عمل خواهد کرد و با متخلفان، بدون هیچ مماشاتی، برخورد می‌کند. لذا چنانچه افرادی هستند که به علت قصور پزشکی دچار عارضه‌ای شده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک و مستندات محکم، به دادسرا مراجعه کنند و بدانند در صورت صحت ادعایشان، دادسرا از آنان حمایت خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: شهرآرا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

طلسم سوسن برای کور کردن شهوت آقا داماد!

جراحی زیبایی دختر جوان را در فرودگاه به دردسر انداخت + تصاویر

دانشجوی اخراجی با نیت کثیف خانم مهندس را ربود و.../در تهران رخ داد

تجاوزبه دختر دانشجو شهرستانی در خانه مجردی خودش / پسر تهرانی به شلاق و تبعید محکوم شد +عکس

سرنوشت سیاه زهرا در اتاق خانه پدرشوهر / شهباز بی غیرت بود!

فروش دختر 13 ساله به مرد ثروتمند شیطان صفت +عکس

نوعروس خائن شلاق خورد / او شب عروسی با پسر مورد علاقه اش فرار کرده بود! + عکس

حمله وحشیانه به دوست دختر با دستور شیطان! + عکس

توطئه دایی با ماشین مدل بالا برای همسر خواهرزاده

دستگیری بادیگارد خائن در تهران + فیلم عملیات و گفتگو با متهم

آتش سوزی چادرهای زلزله زدگان سر پل ذهاب +عکس

شب ناامن تهران برای تبهکاران + فیلم

نجات پسرنیمه جان ،30 ساعت پس از تصادف ‎+ تصاویر

پدر! دوست تازه عروسم حلقه نامزدی اش را فروخت تا تو را از طناب دار نجات دهیم اما ..! / درخواست کمک دختر 18 ساله گیلانی از مردم

جزئیات حادثه سانچی از زبان سفیر چین

پشت پرده فاجعه کشتی سانچی از زبان رییس جمهور / جلسه فوری تشکلی دادم + فیلم

کدخبر: 350187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟