بخشی از بزرگراه خورشیدی چین به سرقت رفت!

به نقل از گاردین یک بزرگراه خورشیدی تازه افتتاح شده در چین، کمتر از یک هفته پس از راه­‌اندازی توسط سارقان مورد آسیب قرار گرفت.

این جاده یک کیلومتری که در شهر جینان قرار دارد، دارای صفحه‌­های خورشیدی در زیر یک لایه بتن شفاف است که به خودروهای الکتریکی امکان رانندگی بر روی سلول‌­های فتوولتاییک را می­‌دهد.

سلول‌های فتوولتاییک سلول‌هایی هستند که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و امکان شارژ مستقیم خودروهای الکتریکی را فراهم می‌کنند.

تنها چند روز پس از افتتاح این بزرگراه در 28 دسامبر، مشخص شد که 1.8 متر از صفحات خورشیدی این جاده توسط سارقان برداشته شده است.

بنا به گفته رسانه ­های محلی، کارگران این پروژه گمان می­‌کنند که سارقان این صفحات را به منظور تکثیر فناوری مربوط به آن دزدیده باشند، زیرا مواد بکاررفته در ساخت این صفحات ارزان هستند.

ایده جاده‌­های دارای صفحات خورشیدی سال­هاست که شکل گرفته است، اما ساخت پروژه‌­های آزمایشی مربوطه به تازگی در شهرهای مختلف آغاز شده است. از جمله می‌­توان به افتتاح مسیر دوچرخه­‌های خورشیدی در سال 2014 در آمستردام و افتتاح جاده خورشیدی یک کیلومتری در دهکده‌­ای در فرانسه در سال 2016 اشاره کرد.

اجرای این پروژه­‌ها با هزینه‌­های بالا همراه بوده و ساخت این بخش ازبزرگراه در چین که شامل دو لاین و یک مسیر ویژه است نیز هزینه­‌های بالایی داشته است. یکی از کارشناسان پروژه در گفتگو با تلویزیون دولتی چین گفت: این جاده هزینه­‌ای در حدود سه هزار یوان در هر متر مربع را در برداشته است.

یکی از کارمندان شاندونگ، شرکت توسعه‌­دهنده جاده‌­ای گفت: حتی پیش از افتتاح این جاده تلاش­هایی برای سرقت Stealing مواد و فناوری بکار رفته در این نوع جاده صورت گرفت. وی افزود: افراد ناشناسی اغلب در اطراف محل ساخت پروژه پرسه می‌­زدند و از آن عکس می­‌گرفتند. وی گفت حتی پس از تکمیل پروژه مردم همچنان از آن سرقت می­‌کنند و این بسیار ناراحت­‌کننده است.

خبرگزاری دولتی شین­هوا اعلام کرد: این بزرگراه خورشیدی یک کیلومتری که بخشی از یک بزرگراه دیگر است می­‌تواند سالانه یک میلیون کیلو وات بر ساعت برق تولید کند که برای تامین برق حدود 800 خانه کافی خواهد بود. در حال حاضر، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در چین حدود 78.1 گیگا وات است که تقریبا دو برابر ظرفیت تولید ژاپن به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

7373837_444

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف کثیف یک مرد شوم پس از 60 روز سکوت + عکس

مرد شیطان صفت زن تهرانی را بعد از آزار در بیابان کشت اما...! +عکس

وقتی ساعت 4 صبح می خواهم به خانه برگردم یک پورشه مرا اذیت می کند!

تازه ازدواج کرده بودم و شرایط خوبی داشتم تا اینکه شاهرخ وارد زندگی ام شد!

2 پسر جوان مرا ربودند و در چاه وحشت زندان کردند تا اینکه مردی ناله ها مرا شنیدو ..!

16 ساله بودم که رفتار زن همسایه خواهرم مرا وسوسه کرد و ..! + عکس

با فتانه در آموزشگاه زبان آشنا شدم ولی سرنوشت تلخی برایم پیش آمد

با کیوان عاشقانه زندگی می کردم تا اینکه پای پسر عمه شرورش به خانه ما باز شد و ..!

دستمزد جنجالی و نجومی بازیگر سریال شهرزاد لو رفت

به زنم شک کرده بودم و رفتارش را زیر نظر داشتم تا اینکه ...!

اخراج 3 پرستار زن عربستانی به خاطر یک عکس شوم + عکس

جزییات مرگ سینا قنبری در دستشویی قرنطینه زندان اوین!

پدری که ناخواسته دختر نوجوانش را به خانه شیطان می برد و ..!

عکاس نابینایی که عکس های شگفت انگیز می گیرد! +فیلم و تصاویر

مهمانی شبانه خانم رییس برای 36 دختر و پسر مست در بیرجند

کدخبر: 345596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟