به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان کرمان اظهار داشت: هوشیاری و بصیرت و دشمن شناسی ملت شریف ایران فتنه و توطئه را به شکستی مفتضحانه کشاند و عوامل اصلی فتنه اخیر در استان کرمان شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: مردم به رغم مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف دارند و در تنگنا‌هایی به سر می‌برند نه تنها فتنه را همراهی نکردند، بلکه میثاق و پشتیبانی از ولایت امر مسلمین مقام معظم رهبری و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون شهدا و راه امام خمینی (ره) اعلام داشتند.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: کشور ظرف چند روز گذشته یک فتنه و وقایع تلخی را تجربه کرد و ملت ایران یکبار دیگر هوشمندانه فتنه را پشت سر گذاشت.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان ساخت: در فتنه اخیر عده‌ای به صورت سازماندهی شده و هدایت شده و برخی از روی غفلت در بستر مطالبات مردمی حضور یافتند و دست به اغتشاش و آسیب زدند.
موحد گفت: هدف این تحریکات مقدس‌ترین ارزش‌های دینی _. سیاسی و ملی ملت شریف ایران بود و هنجار شکنی و ساختارشکنی را شیوه خود قرار دادند و شعار‌هایی نظیر نه اسلام، نه قران، نه غزه نه لبنان سر دادند و حسینه‌ها که قران و مفاتیح در آن بود به آتش کشیدند، اموال عمومی را تخریب و به آتش کشیدند، انسان‌های بی گناه را کشتند و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را به آتش کشیدند.
وی تصریح کرد: کارکنان قضائی سراسر استان، علی الخصوص دادستان‌ها در کنار نیرو‌های انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تدبیر و هوشمندانه بر اوضاع استان مسلط شدند.
موحد با اشاره به اینکه کرمان یکی از بهترین استان‌ها از لحاظ عملکرد در حوادث اخیر بود، عنوان کرد:اقدامات انجام شده موجب تنگ شدن عرصه بر فتنه گران شد و اجازه هر گونه تحرکی را از آن‌ها سلب نمود.
رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد:یک نکته را نباید فراموش کرد و آن این است که پایان این آشوب‌ها و اقدامات مخرب پایان فتنه و توطئه نیست.
وی با بیان اینکه راهبرد جدید معاندان به نظام ضربه به اتحاد و یکدلی و بهره برداری از نارضایتی‌های عمومی است، گفت: امروز بیش از گذشته دشمنان این ملت دست به دست یکدیگر داده و با بکارگیری تمام ابزار‌ها و امکانات و توان لجستیکی خود و تعریف راهبرد‌های جدید و کنار گذاردن تمام اختلاف‌های خود مقابله با ملت ایران در اولویت کار خود قرار دادند ومترصد فرصت هستند.
مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: ضرورت دارد مدیران قضائی در حوزه ماموریتی خود با تسلط و اشرف بر اوضاع و کنترل هوشمندانه، تحرکات را دنبال کنند ویقینا اقدامات بهنگام وپیشگیرانه فرصت تحریکات موذیانه را از دشمن خواهد گرفت.

اعتماد عمومی سرمایه اصلی این انقلاب و نظام است
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اعتماد عمومی سرمایه اصلی انقلاب و نظام است و در آسیب دیدن این اعتماد و تنگنا‌ها و تضییقاتی که امروز مبتلابه مردم است همه ذی سهم اند.
موحد هشدار داد: فرافکنی، پاس دادن مردم و مشکلاتشان به یکدیگر عین بی تدبیری است همه مدیرانی که بر کشتی این نظام نشسته اند در هر جایگاهی باید مسئولیت خود را بپذیرند، زیرا مردم تفکیک نمی‌کنند و همه را در مشکلاتشان دخیل می‌دانند.
وی گفت: مشکلاتی نظیر فساد، بیکاری و دشواری‌های اقتصادی مردم را رنج می‌دهد و بایستی با خدمت سریع و به موقع به مردم به مقابله با دشمنان این ملت رفت ودر وضعیت کنونی فرصت غفلت و آزمون و خطا نداریم، دشمنان در کمین نشسته اند و باید بیدار باشیم
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دستگاه قضائی کشور در ابعاد مختلف در حال توسعه می‌باشد که یک بعدش توسعه چشمگیر استفاده از فناوری‌های جدید و ابزار و وسایل نوین ارتباطی است.
موحد گفت: بعد دیگر تحولات قوانین قضائی است که این مقررات مستمراً اصلاح یا قوانین قضائی جدید متناسب با نیاز‌های جامعه به تصویب می‌رسد.
وی گفت: انتظار می‌رود در سطوح مختلف مدیریتی، کارکنان قضائی و اداری پیشگام در تحول و نوآوری باشند و همواره به دنبال ابتکارات راه گشا باشند.
مقام قضائی ارشد استان کرمان اظهار داشت: انتظارات از قوه قضائیه خیلی زیاد است و این توقعات در حال افزیش است و تعداد مراجعات و توقع ارائه خدمات قضائی بطور چشمگیری در حال افزایش است. در حالی که امکانات و منابع با انتظارات و خدمات قضائی مورد مطالبه جامعه تناسب نداشته و ندارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:فعال سازی همه ظرفیت‌های منابع موجود و بهره گیری از آن‌ها برای افزایش کمی، کیفی و بهنگام خدمات قضائی در چارچوب یک برنامه جامع و مدون ضرورت دارد.
موحد گفت: ابلاغ الکترونیکی و کاهش پروند‌های مسن یک بخش از یک برنامه یا یک ضرورت در دستگاه قضائی است و حل این مشکل یک هماهنگی مدیریتی نیاز دارد. مدیریت یکپارچه برای رسیدن به این هدف نیاز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ دلخراش جوان دستگیر شده در زندان اوین

جزییات مرگ پسر 22 ساله در زندان اوین / سینا قنبری کیست؟

راز کثیف قتل در برج های دوقلوی میدان المپیک چه بود + عکس

تجاوز به سرباز هم خدمتی ساعت 4 و نیم صبح / سرباز جوان به اعدام محکوم شده بود!

فرار داماد از اتاق حجله / عروس تحت تعقیب قرار گرفت!

قتل رییس موسسه مالی اعتباری از سوی مشتری مالباخته در کرج + عکس

3 روز زندگی 2 جوان ایرانی با جسد دوستشان در ترکیه + عکس

دختر 27 ساله، خود را در اتاق خواب دار زد! / در جنوب تهران رخ داد

2 سال با کیوان بودم / وقتی با بیژن نامزد کردم هنوز به او فکر می کردم تا اینکه ..!

از راننده پراید درخواست آهنگ خاص کردم و او مرا به زور آزار داد و ..!

ارتباط پنهانی ام با میترا خوب بود تا اینکه او را به خلوتگاه بردم و ..!

وقتی مادرم عاشق مردی زن دار شد!

سارق حرفه‌ای: دزد بامرام هستم و پراید نمی دزدم!

زن بی رحم به 6 ماه حبس در سلول بدون بخاری در زمستان محکوم شد + عکس

در جست و جوی خدمه نفت کش ایرانی در آب‌های «یانگ تسه» / موبایل خلبان عروجی روشن است و..!+ فیلم و عکس

 

کدخبر: 345173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟