پسر 11 ساله تاجر سرشناس 6 روز گروگان 2 جوان بود تا اینکه ..! + عکس

فرمانده انتظامی خراسان رضوی صبح روز گذشته در گفت وگویی به تشریح جزئیات این عملیات یک هفته ای در دره های مخوف کوه خلج مشهد پرداخت و گفت: ساعت 7 بعدازظهر دهم دی، پسر 11 ساله یک تاجر مشهدی از مقابل منزلش واقع در بولوار مصلای مشهد توسط سرنشینان نقابدار یک دستگاه پراید ربوده شد و بدین ترتیب پرونده آدم ربایی در حالی مقابل کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که ساعتی بعد گروگان‌گیران در تماسی با پدر کودک قصد اخاذی 200 میلیون تومانی داشتند.

jpgfile_19727_601534_636509605411363450
سردار سرتیپ دوم قادر کریمی افزود: با توجه به اهمیت ماجرا و برخورد قاطع پلیس با عاملان جرایم خشن و مخلان امنیت، بلافاصله گروه زبده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی، با نظارت مستقیم سرهنگ «حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به این که نجات گروگان بدون بروز هیچ گونه آسیبی، مورد تاکید بود، ردزنی های اطلاعاتی برای شناسایی محل اختفای گروگان وارد مرحله جدیدی شد تا این که سرنخ های این کلاف پیچیده به کوه های خلج مشهد رسید.
وی تصریح کرد: کارآگاهان با ارائه آموزش های لازم به خانواده گروگان، موفق شدند محل احتمالی اختفای کودک 11 ساله را شناسایی کنند و محل مذکور را به محاصره درآورند اما چون نجات جان کودک اولویت اصلی این عملیات بود، کارآگاهان در یک اقدام هماهنگ و غافلگیرانه که به فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) آغاز شد، با توسل به شگردهای تخصصی و فنی، در اطراف دره ای مخوف در کوه خلج پراکنده شدند و سپری حفاظتی برای نجات جان کودک ایجاد کردند و دقایقی بعد در حالی کودک 11 ساله را به آغوش کشیدند که یکی از متهمان پرونده که برای گرفتن مبلغی از پول های خواسته شده به محل آمده بود با مشاهده نیروهای انتظامی به داخل دره ها متواری شد. سردار کریمی با اشاره به این که پس از تحویل سالم کودک به خانواده اش، شاخه دیگر عملیات برای دستگیری متهمان در کوه های خلج ادامه یافت، خاطرنشان کرد: با اظهارات کودک 11 ساله و آغاز چهره نگاری از متهمان، مشخص شد که یکی از عوامل گروگان‌گیری از مشتریان تاجر مشهدی بود که دارای پرونده اختلاف مالی در دستگاه قضایی بودند. رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: با به دست آمدن این اطلاعات مشخص شد که عاملان گروگان‌گیری با استفاده از تصاویر خانوادگی در شبکه اجتماعی تلگرام، کودک 11 ساله تاجر مشهدی را شناسایی کرده و با تعقیب او به منزل وی رسیده اند و از سوی دیگر نیز در ارتباطات خود از سیم کارت های بی هویت استفاده می کردند. سردار سرتیپ دوم قادر کریمی افزود: سرنخ این کلاف پیچیده، پس از پیگیری ها و رصدهای اطلاعاتی شبانه روزی باز هم به منطقه سیدی کشید و بدین ترتیب بعد از شش روز فعالیت های پلیسی و اطلاعاتی، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی موفق شدند محل های اختفای دو متهم این پرونده را شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: تا این که روز گذشته وقتی کارآگاهان از حضور متهمان در مخفیگاه هایشان اطمینان یافتند با صدور دستوری ویژه از سوی قاضی Judge سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) وارد عملیات شدند و دو متهم 26 و 27 ساله را که «ع-ص» و «ح-ن» نام دارند، دستگیر کردند.

مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی، با اشاره به اعترافات صریح متهمان پرونده تصریح کرد: «ع-ص» (یکی از متهمان) در بازجویی های تخصصی به پلیس گفت: وقتی ماجرای دستکاری در فاکتورهای خرید لو رفت و من به عنوان مشتری چندین میلیون تومان به شاکی بدهکار شدم تصمیم به ربودن فرزندش گرفتم تا از این طریق هم بدهکاری هایم را تسویه کنم و هم حالی از او بگیرم! به همین دلیل موضوع را با یکی از دوستانم که در مقطع کاردانی دانشگاه با هم آشنا شده بودیم در میان گذاشتم و به او گفتم هر مبلغی از این ماجرا به دست آوردیم آن را تقسیم می کنیم. سپس از طریق شماره تلفن تاجر مشهدی تصاویر پسرش را از طریق تلگرام Telegram به دست آوردم. چون قرار بود چهاردهم مبلغ بدهکاری ام را به شاکی بپردازم اجرای نقشه را به روز دهم موکول کردیم. آن روز حدود ساعت 7 بعدازظهر زنگ منزل تاجر مشهدی را زدیم که پسرش در را گشود و او را با ترفند نام بردن از پدرش به کنار پراید دوستم کشیدیم و در یک لحظه به داخل خودرو انداختیم. چون مکان مناسبی نداشتیم تا صبح داخل خودرو بودیم و با پدر گروگان تماس می گرفتیم و ...
بازجویی از متهمان برای روشن شدن زوایای تاریک این پرونده همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سید خلیل سجادپور

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به سرباز هم خدمتی ساعت 4 و نیم صبح / سرباز جوان به اعدام محکوم شده بود!

فرار داماد از اتاق حجله / عروس تحت تعقیب قرار گرفت!

قتل رییس موسسه مالی اعتباری از سوی مشتری مالباخته در کرج + عکس

3 روز زندگی 2 جوان ایرانی با جسد دوستشان در ترکیه + عکس

دختر 27 ساله، خود را در اتاق خواب دار زد! / در جنوب تهران رخ داد

2 سال با کیوان بودم / وقتی با بیژن نامزد کردم هنوز به او فکر می کردم تا اینکه ..!

از راننده پراید درخواست آهنگ خاص کردم و او مرا به زور آزار داد و ..!

ارتباط پنهانی ام با میترا خوب بود تا اینکه او را به خلوتگاه بردم و ..!

وقتی مادرم عاشق مردی زن دار شد!

سارق حرفه‌ای: دزد بامرام هستم و پراید نمی دزدم!

زن بی رحم به 6 ماه حبس در سلول بدون بخاری در زمستان محکوم شد + عکس

در جست و جوی خدمه نفت کش ایرانی در آب‌های «یانگ تسه» / موبایل خلبان عروجی روشن است و..!+ فیلم و عکس

طعم شب نشینی شرابی 2 دوست صمیمی تلخ شد!

مرد برنج فروش در تصادف عمدی طلبکارش را زیر گرفت و کشت +عکس

کدخبر: 344994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟