4 مرد ثروتمند تهران در دام 2 جوان که طلایی بودند + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سال 95 مرد میانسالی با مراجعه به ماموران پلیس Police پایتخت از ماجرای گرفتار شدن در دام دو فریبکار حرفه ای که در یک سناریوی طلایی اقدام به سرقت Stealing چک 80 میلیون تومانی اش کرده بودند پرده برداشت.
این مرد به ماموران گفت: چندی قبل با دو مرد جوان که ادعا می کردند قصد فروش طلا به زیر قیمت بازار Store را دارند آشنا شدم، ابتدا حرفهایشان را باور نمی کردم اما آنها با چرب زبانی هایشان توانستند جلب اعتماد کنند و برای اینکه اطمینان من بیشتر شود یک نمونه از طلاهایشان را که به صورت پرس شده بود در اختیارم قرار دادند.
وی افزود: طلا را مورد بررسی قرار دادم و از چند مرد طلافروش نیز کمک خواستم که همگی آن را تایید کردند و همین باعث شده بود که اعتماد به آنها بیشتر شود. پس از چند تصمیم گرفته شد تا یک کیلو طلا که در بازار 120 میلیون تومان ارزش داشت را به قیمت 80 میلیون تومان از آنها بخرم.
طعمه فریبکاران ادامه داد: یک روز قبل از قرار ملاقات برای انجام این معامله طلایی یکی از متهمان با من تماس گرفت و خواست تا یک چک تضمینی به مبلغ 80 میلیون تومان برایشان تهیه کنم تا معامله طلایی را به راحتی انجام دهیم. فردای آن روز دو مرد که خودشان خواسته بودند معامله را در خانه من انجام دهند پای در خانه گذاشتند و ابتدا با توجه به دوستی که با آنها پیدا کرده بودم شروع به صحبت های دوستانه کردیم و سپس یکی از آنها خواست تا چک تضمینی را به آنها نشان دهم تا در ادامه طلاها را در اختیارم قرار دهند.
این مرد گفت: من که به آنها اعتماد چک تضمینی را به آنها نشان دادم سپس یکی از آنها خواست تا یک پاکت در اختیارشان قرار دهم، یک پاکت به آنها دادم و از من خواستند تا چک تضمینی را داخل آن بگذارم، پاکت را روی میز جلوی آنها بود و در ادامه آنها ادعا کردند که به پایین می روند تا طلاها را از خودرویشان بردارند و به داخل خانه بیاورند که در همین لحظه یکی از آنها خواست تا یک لیوان آب برایش بیاورم تا قرص هایش را بخورد.
وی ادامه داد: لیوان آب را برای مرد طلافروش آوردم و همه چیز عادی به نظر می رسید و درحالیکه چک داخل پاکت بود آنها از خانه خارج شدند تا طلاها را بیاورند اما هر چه منتظر آنها ماندم خبری نشد تا اینکه به سراغ پاکت رفتم و آنجا بود که فهمیدم مردان فریبکار در زمانی که برای ریختن آب به آشپزخانه رفته بودم چک تضمینی را با یک برگ چک دیگر تغییر داده و پا به فرار Escape گذاشته اند.
همین کافی بود تا تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به دستور دادیار شعبه 5 دادسرای ناحیه 4 برای دستگیری دو مرد فریبکار وارد عمل شوند.
کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند که متهمان در گام نخست برای جلب اعتماد یک سکه طلا بهار آزادی Freedom را به صورت پرس شده در اختیار طعمه شان قرار داده اند.
تجسس های پلیسی ادامه داشت که ماموران در برابر دو طعمه دیگر کلاهبرداران طلایی قرار گرفتند که آنها نیز به همین شیوه در دام آنها گرفتار شده بودند و جالب اینکه متهمان در این دو پرونده از به جای گرفتن چک تضمینی ، دلار و یورو به جیب زده اند.
دو طعمه دیگر تبهکاران ادعا کردند که وقتی مردان طلافروش به داخل خانه مان آمدند از ما خواستند دلار و یورو را داخل پاکت بگذاریم و پس از آن وقتی برای ریختن آب به آشپزخانه رفتیم دو مرد از این فرصت استفاده کرده و به جای پول های واقعی داخل پاکت، دلار و یورو تقلبی و تزئینی گذاشته بودند و تا بعد از رفتن آنها متوجه ماجرا نشده بودیم، چون به آنها اعتماد داشتیم و فکر می کردیم پول های خودمان داخل پاکت است.
کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات احتمال دادند که مردان فریبکار سابقه دار باشند و با این فرضیه آلبوم مجرمان سابقه دار را پیش روی طعمه هایشان قرار دادند تا اینکه منصور و مهدی که از کلاهبرداران حرفه ای بودند شناسایی شدند.
همین سرنخ کافی بود را ردیابی های پلیسی آغاز شود و ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند رد این دو مرد را بزنند.
تیم پلیسی که به یک قدمی متهمان رسیده بودند آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و پی بردند متهمان قصد دارند طعمه دیگری را به این شیوه هدف قرار دهند.
بدین ترتیب ماموران لحظه به لحظه حرکات متهمان زیر نظر داشتند تا اینکه صبح پنج شنبه 14 دی ماه وقتی دو مرد کلاهبردار وارد خانه طعمه شان شدند تا نقشه شان را به اجرا برسانند از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کارآگاهان در بازجویی از متهمان پی بردند که مهدی و منصور که سابقه کلاهبرداری دارند سال 95 پس از آزادی از زندان Prison با طراحی این سناریوی فریبکارانه دست به کلاهبرداری زده اند.
بنا به این گزارش، سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی رییس پلیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهرن با اعلام این خبر گفت: متهمان برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی شان در اختیار ماموران قرار دارند و از کسانیکه به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته اند برای پیگیری و شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اسامی 32 خدمه مفقود شده در حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی +فیلم و عکس

اولین فیلم و عکس از آتش سوزی نفتکش ۲۷۴ متری ایرانی در آب های چین+ عکس

تجاوز به دو دختر دانشجو در دفتر کار پدر / آرمان باز هم تهدید می کند با او باشم!

پدرم که سرکار می رفت شوهر خاله ام پیش مادرم می آمد و ..! / دختر بچه در اتاق زندانی می شد! + عکس

20 تن در ناآرامی های اخیر کشور جان باختند / سخنگوی پلیس گزارش داد

تاجر شیطان صفت دختر 14 ساله را باردار کرد و ..! / قاضی دستور نبش قبر نوزاد را داد!

رفتار ترسناک مادر شوهر با عروس باردار

متخصص پوست و مو با دیپلم در کرج طبابت می کرد!

مادرم دور از چشم پدرم با کیوان ارتباط شوم داشت / آن دو به باغ متروکه می رفتند و ..! + عکس

خودکشی نوعروس تهرانی با اسلحه!

مادر«سارینا»ی 18 ماهه دستگیر شد / مهشید نیمه شب به خانه آمد و ..! + عکس

تمساح‌ها ،مردی را مقابل همسرش بلعیدند

مرگ تلخ زن و شوهر جوان و 3 فرزندشان در کلبه متروکه جنگلی + عکس

درخواست کمک یک دختر از مردم / 20 فرودین ماه مرا رها کردند و ..! + عکس

یخ زدن نوزاد تازه متولد شده در چادر / کمبود کانکس در مناطق زلزله زده کرمانشاه

کدخبر: 344818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟