تبهکاران 12 زن و مرد هستند که بیش از 4 میلیارد و دویست میلیون تومان به جیب زده‌اند. راز تبهکاری‌های این گروه هنگامی فاش شد که یکی از اعضای اصلی باند سندی جعلی را برای آزادی Freedom یک کلاهبردار که به اتهام خیانت Cheat در امانت و فروش مال غیر در زندان Prison بابل به سرمی‌برد به دادگستری برده بود. با کشف این سند، نیروهای حفاظت اطلاعات دادگستری استان مازندران وارد عمل شده و متهم را بازداشت کردند.
متهم در بازجویی‌های تخصصی پرده از راز اعضای باند بزرگ جعل اسناد در شهرهای مختلف استان برداشت. براساس اعتراف‌های وی، اعضای شبکه پس از شناسایی زندانیان مالی، با خانواده‌های آنها وارد مذاکره شده و درپی دریافت مبالغ هنگفت، شرایط رهایی آنها از زندان را فراهم می‌کردند. نیروهای حفاظت اطلاعات با توجه به نشانی‌هایی که این مرد از مخفیگاه سایر همدستانش در اختیارشان قرار داده بود به ردیابی سایر متهمان پرداخته و همه آنها را یکی پس از دیگری بازداشت کردند.
سردسته باند که رضا نام دارد ودر میان سایر اعضای باند به «فرمانده» شهرت دارد، گرداننده شبکه تبهکاری بود.
حامد متهم دیگر پرونده نیز که معاونت باند را برعهده داشت، متخصص جعل امضا و تهیه اسناد جعلی بود. اوپس ازتهیه اسناد بسیار قدیمی و ناخوانا، به‌صورت ماهرانه‌ای اقدام به جعل کرده وهمدستانش اسناد مربوطه را برای آزادی زندانی‌ها ارائه می‌کردند.متهم دیگر پرونده که علی نام دارد و وکیل بود، با بهره‌گیری از اطلاعات حقوقی وبرخی ارتباطاتش، نمونه امضاهایی از قضات را تهیه و برای جعل در اختیار اعضای گروه قرار می‌داد.
متهم چهارم پرونده نیز زن جوانی از اهالی استان البرز بود که در شهرستان بابل سکونت داشت. این زن که به شقایق شهرت دارد متخصص امور رایانه بود و مسئولیت تهیه، جعل اسناد و تایپ و اسکن و امورفنی و فتوشاپ را برعهده داشت.براساس اعلام دستگاه قضایی مازندران در میان سایر اعضای این باند افرادی ازجمله نیروهای بازنشسته انتظامی و نظامیان اخراجی هم وجود دارند که همه این افراد بازداشت شده‌اند.
تقوی فرد- رئیس کل دادگستری استان مازندران-ضمن اعلام این خبرگفت: هم‌اکنون 4 فرد از اعضای این باند بازداشت شده و در زندان بسر می‌برند و سایر متهمان نیز با سپردن قرار وثیقه قانونی تا انجام تحقیقات تکمیلی آزاد شده‌اند.
وی از تمام کسانی که از سوی اعضای این باند هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا با مراجعه به دادگستری استان شکایت خود را مطرح کنند.به گفته وی، در جریان بازرسی از مخفیگاه اعضای باند در دو شهرستان مرکزی استان مازندران، تعداد زیادی مهرهای جعلی، دستگاه ساخت مهر و اسناد جعلی به‌دست آمده که تحقیق درباره سایر اقدامات این باند ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز 5 مرد شیطان صفت به زن مهمان در برابر چشمان صاحبخانه

عروس 7 روزه بودم که اسیر چشمان ناپاک دوستان شوهرم داریوش شدم و ...

پس از یک سال همخوابی با فاطمه فهمیدم که شوهر دارد! / با دوستانم وارد اتاق خواب شدیم و ..! + عکس

اقدام شرم آور همراهان بیمار با خانم دکتر اورژانس بیمارستان 5 آذر گرگان

4 دزد سریالی در زندان کرج اعدام شدند

شلیک مرگبار پدر شوهر به عروس دخترزا

«مادرزن»‌ قربانی‌ دعوای‌ عروس و داماد جوان مشهدی

قتل بی رحمانه نوزاد 6 ماهه به دست پدر خشمگین+عکس

24 پرونده زن و شوهر لجباز علیه یکدیگر در دادگاه خانواده تهران+عکس

ماجرای لال شدن قاتل فراری پس از 12 سال حرف نزدن!

کشف 4 جسد در زیرزمین یک خانه + عکس

دستگیری عده ای از تظاهرکنندگان در تهران

بلایی که 10 شبانه روز در باغ متروکه بر سر پسر 23 ساله آمد / این باغ در حاشیه جنگل های لویزان است

مرد رامسری با اسلحه بالای سر زنش و مرد غریبه رفت و ..! +عکس

 

کدخبر: 341880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟