نیمه‌شب بیست‌و‌دوم آذرماه سال گذشته شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس گرفت و اعلام کرد که دختر همسایه کناری‌شان فوت شده و زنان زیادی درون حیاط این منزل جمع شده‌اند و قصد دارند جسد وی را بعد از غسل و کفن‌کردن دفن کنند. پس از اعلام این گزارش وحشتناک بلافاصله عوامل انتظامی خود را به منطقه اسماعیل‌آباد رساندند و ساعت ٣٠ دقیقه بامداد درِ این منزل را کوبیدند.

مأموران با دریافت مجوز از مقام قضایی به این منزل مسکونی وارد شدند و با حدود ٢٠خانم‌ درون این منزل روبه‌رو شدند. هیچکدام از آن‌ها درباره علت حضورشان چیزی به پلیس Police نمی‌گفتند. مأموران در بازرسی از این منزل متوجه شدند که جسد دختری جوان در اتاق خواب درون جارختخوابی این منزل است. آن‌ها با کشف جسد بلافاصله موضوع را به بازپرس ویژه قتل Murder دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گزارش دادند.

دقایقی بعد تیم جنایی، شامل کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی و اکیپ بررسی صحنه جرم Crime به‌همراه بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در صحنه حاضر شدند و پس از مشاهده وضعیت جسد و کبودی‌های دور گردن متوفی، علت آن را از اعضای این خانواده پرسیدند، اما مادر این دختر جوان مدعی بود دخترش بیماری لاعلاج داشته و فوت کرده است.

پرس‌وجوهای میدانی مأموران از آشنایان و همسایه‌ها که با چراغ‌های گردان خودروهای پلیس اطراف این منزل را گرفته بودند، مشخص کرد که این دختر جوان دو ماه پیش از منزل بیرون رفته و امروز بازگشته است. همین سرنخ‌ها برای مظنون‌شدن مقام قضایی به قتل دختر ٢١ساله کافی بود. در همین راستا چند نفر بازداشت شدند. جسد نیز برای مشخص‌شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

هر یک از متهمان در بازجویی‌ها یک داستان متفاوت را نقل می‌کردند، اما درنهایت مجبور شدند که علت اصلی حادثه Incident را در یک جمله اعلام کنند: احمد، برادر مقتول، خواهرش را کشته است. بلافاصله دستورات تخصصی برای دستگیری متهم اصلی پرونده صادر شد و روز بعد مأموران در یک عملیات پیچیده موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و او را دستگیر کردند.

با انتقال متهم ٢٩ساله به دادسرا و آغاز بازجویی‌های تخصصی، متهم وقتی در جریان اعتراف اطرافیانش قرار گرفت، ناچار زبان به اعتراف گشود و گفت: خواهرم فساد اخلاقی داشت و آبروی خانواده ما را برده بود. او دو ماه قبل از خانه فرار Escape کرد و من هم تصمیم گرفتم او را بکشم. روز حادثه متوجه شدم او به خانه پدری‌مان برگشته است. عصر بود که به خانه پدرم رفتم و دیدم که خواهرم درون اتاق است و کسی در خانه نیست. صدای او را می‌شنیدم که می‌گفت: «حالم خوب نیست. به من کمک کنید.» بعد داخل اتاق رفتم و شالش را دور گردنش پیچیدم و آنقدر فشار دادم تا کشته شد. بعد جنازه را به سمت حمام کشیدم که مادرم سررسید و صحنه را که دید. جیغ کشید و من هم فرار کردم.

اظهارات والدین قاتل The Murderer و مقتول

پس از ثبت اظهارات متهم، مادر این خانواده نیز به دادسرا فراخوانده شد و درخصوص آنچه دیده بود، گفت: روز حادثه دخترم قصد داشت به حمام برود. من هم برای خرید نان از خانه بیرون رفتم. وقتی برگشتم پسرم را دیدم که سراسیمه از خانه خارج شد. وقتی داخل خانه رفتم، دخترم را دیدم که جلو درِ حمام دراز کشیده و نفس نمی‌کشد. جنازه را داخل اتاق بردم و روی تشک گذاشتم و بعد همسایه‌ها را خبر کردم.

پدر متهم نیز در دادسرا حاضر شد و اعلام کرد که هیچ اطلاعی از نقشه پسرش نداشته است و نمی‌دانسته که او می‌خواهد خواهرش را بکشد. در ادامه پیگیری‌های پرونده مطلعین نیز به دادسرا فراخوانده شدند و اظهارات همه نشان از آن داشت که این مرد جوان خواهرش را به‌خاطر فساد اخلاقی کشته است. تمام شواهد با‌توجه‌به اظهارات صریح متهم نشان داد که این قتل را احمد-ز، متولد ١٣۶٧انجام داده است. متهم در بازسازی صحنه قتل نیز ضمن اعتراف دوباره، آنچه را که رخ داده بود مقابل دوربین قوه قضائیه بازسازی کرد.

صدور اولین حکم برای این پرونده

پس از تکمیل تحقیقات و مشخص‌شدن علت تامه مرگ که پزشکی قانونی آن را اعلام کرد، مشخص شد که مقتول بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی جان باخته است. نتیجه این تحقیقات پس از تکمیل اطلاعات پرونده، برای صدور نظر به قاضی Judge مهدی امانی، دادیار اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢مشهد، واگذار شد.

با فراخوانده‌شدن خانواده مقتول به دادسرا برای مشخص‌شدن وضعیت شکایت آن‌ها، اولیای دم (پدر و مادر) با رضایت از قاتل، از خون فرزندشان گذشتند و رضایت دادند.

پس از رضایت اولیای دم و منتفی‌شدن موضوع قصاص، قاضی مهدی امانی، دادیار اظهار نظر دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢ مشهد، کیفرخواست این پرونده را صادر و برای متهم به لحاظ جنبه عمومی -مطابق ماده ۶١٢ قانون Law مجازات اسلامی- تقاضای تا ١٠سال حبس کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز 5 مرد شیطان صفت به زن مهمان در برابر چشمان صاحبخانه

پس از یک سال همخوابی با فاطمه فهمیدم که شوهر دارد! / با دوستانم وارد اتاق خواب شدیم و ..! + عکس

اقدام شرم آور همراهان بیمار با خانم دکتر اورژانس بیمارستان 5 آذر گرگان

4 دزد سریالی در زندان کرج اعدام شدند

شلیک مرگبار پدر شوهر به عروس دخترزا

دستگیری عده ای از تظاهرکنندگان در تهران

بلایی که 10 شبانه روز در باغ متروکه بر سر پسر 23 ساله آمد / این باغ در حاشیه جنگل های لویزان است

مرد رامسری با اسلحه بالای سر زنش و مرد غریبه رفت و ..! +عکس

فیلم وحشتناک انتقام خیابانی از یک مرد بیچاره + عکس

دستگیری چند لیدر تراکتورسازی

جدال دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به خطرناک ترین مدرسه + فیلم و عکس

تکذیب خبر آزادی یک متهم اقتصادی / دادستان تهران اعلام کرد

کدخبر: 341599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟