به گزارش گروه حوادث رکنا، محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه به ارائه گزارشی از فعالیتهای ۳ ماهه سوم سال ۹۶ پرداخت وگفت:بانک مرکزی مقادیری ارز مقابله ای در بازار Store از طریق صرافی ها توزیع کرد که ۲ نفر از صرافان مجاز استان بخشی از این ارز را که باید برای تعادل بازار توزیع می کردند متاسفانه بصورت غیرمجاز و باقیمتی خارج از قیمت بانک مرکزی به دلالان ارزی فروختند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بیان داشت: البته مقادیری از آن به ارزش ۳ تا ۴ میلیارد تومان از کشور خارج و به صورت شمش دوباره وارد کشور شد که خوشبختانه به موقع شناسایی و از ادامه فعالیت غیر قانونی آنها جلوگیری شد.

دستگیری مدیران کانال های نشر اکاذیب در کرمانشاه

وی اظهار داشت: تعدادی از افراد در فضای مجازی فعالیتهای غیر قانونی و گسترده به عنوان مدیر کانال و گروهها انجام می دهند و طی آن اقدام به بازنشر مطالب غیر واقعی، سیاه نمایی و تضعیف آموزه های دینی می کردند که شناسایی و ۵ نفر از مدیران در حال حاضر تحت تعقیب هستند.

صادقی بیان کرد: پلیس Police سایبری باید گشت زنی سایبری را به عنوان اولویت کاری برای رصد فضای مجازی و برخورد با شایعه پردازی، نشراکاذیب و ... با جدیت دنبال کند.

وی تصریح کرد: البته فضای مجازی در زلزله اخیر وفاق ملی را رقم زد و سبب شد مردم ایران حس نوع دوستی را به رخ جهانیان بکشانند اگرچه آسیب ها و اخبار کذبی نیز در این فضا در ایجاد بی اعتمادی نقش عمده ای ایفا کرد.

دادستان کرمانشاه در ادامه گفت: با شناسایی یک باند جعل اسناد رسمی ۲ نفر دستگیر و ابزار و وسایل آنها توقیف شد.

صادقی اظهار داشت: طی یکماه گذشته باند تهیه و توزیع چک پول جعلی شناسایی و دستگیر شدند و مقادیر قابل توجهی از آنها توقیف شد.

وی از دستگیری ۳۵ عامل تیراندازی در سه ماهه سوم امسال خبر داد و گفت: با این افراد که در کرمانشاه دستگیر شدند بدلیل ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن نظم عمومی برخورد جدی شد. همچنین طی این مدت ۱۱۸ سارق دستگیر و ۲۴۰ فقره سرقت Stealing کشف شد و ۵ نفر قاتل The Murderer متواری نیز دستگیر شدند.

یکی شهرداران سابق یکی شهرستانهای تابعه تحت تعقیب است

به گفته این مقام قضایی یکی از شهرداران سابق یکی شهرستانهای تابعه به اتهام تدلیس و تبانی در انجام معاملات دولتی تحت تعقیب است.

صادقی افزود: در بحث انتقال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده دادستان مرکز استان نماینده ای در آن مناطق مستقر کرده است که نظارت کامل بر فرآیند توزیع را دارد و در این زمینه اگر مواردی لز سرقت بوده سازمان یافته نبوده و خیلی جای نگرانی نداشته است.

محمد حسین صادقی به آسیب به ساخت و سازهای مناطق زلزله زده کرد و افزود: با بررسی های بعمل امده اگر در امر ساخت و ساز دولتی قصوری کرده باشند حتما با آنها برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: هرکس مسئولیتی را به عهده گرفته است باید به درستی کار خود را انجام دهد چرا که ضامن جان و مال مردم است آسیب دیدگان در زلزله اخیر می توانند از پیمانکاران شاکی شوند و تقاضای جبران خسارت کنند و ما هم حتما در این امر میگیر می شویم.

بخشی از اموال متهم پرونده گلیم و گبه میان مالباختگان تقسیم خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: ما آمادگی داریم تابا اجازه دادگاه بخشی از اموال دریافت شده از متهم پرونده «مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان» را میان مالباختگان تقسیم کنیم.

وی با اشاره به پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان گفت: سرمایه گذاران تصور نکنند که تمام وجوه سپرده شده به متهم به صورت نقد ضبط شده و الان در اختیار دادگستری است و آن را به ما نمی دهد که این غیر واقعی است.بخش خیلی جرئی از اموال کشف شده و به سپرده امانی گذاشته شده است و مابقی مال هنوز مانده است. الان همه سرمایه مردم پول نقد نیست و اموالی است که هنوز نقد نشده است.

صادقی بیان کرد: اموالی که از متهم به فروش گذاشته شده است با نظر کارشناسی بوده و ما جوب حراج به اموال نگذاشته ایم. بخشی از اموال متهم نیز که به کشورهای خارج از جمله امارات برگشت خورده و قسمتی هنوز در آن کشور است و در حال رایزنی هستیم که آنها را برگشت دهیم.

وی در خصوص تجمعات مالباختگان نیز گفت: مطابق قانون Law اساسی نیاز به اخذ مجوز از فرمانداری دارد و خارج از این ممنوع است و بی تردید هیچ تجمعی سبب سرعت بخشیدن روند پرونده نخواهد شد و القائات برخی افراد در فضای مجازی و ... ناشی از نا آگاهی است.

صادقی با اشاره به اینکه در پرونده گلیم و گبه ۱۲۰ وکیل دخیل هستند که هر وکیل وکالت حدود ۱۲۰ نفر را قبول کرده است، گفت: اگر چه مدت زمان تحقیق این پرونده بسیار طولانی بوده است، سعی می کنیم مدت زمان رسیدگی تا اعلام حکم قطعی خیلی طولانی نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شوهرم عاشق النا دختر روس شده است / زن کرمانی آدرس این دختر را به پلیس داد ولی ..!

دردسر صیغه محرمیت در دروان نامزد ی عروس و داماد

شهر موش های آدمخوار زیر پای تهرانی ها / گفتگویی تکان دهنده از معضلی رعب آور

نوعروس بودم و شوهرم بداخلاقی می کرد تا اینکه با رامین آشنا شدم و ..!

دختر دردسرساز بازی پرسپولیس و فولاد کیست؟/عکس و مشخصات دختر مردنما

پیدا شدن جسد منجمد یک دختر در خانه ای با حصارهای بلند

عامل اصلی کلیپ کری‌خوانی بچه تهرانی در شهر مرزی دستگیر شد+ عکس

20 زلزله زده تاکنون خودکشی کرده اند و 4 نفر از فرط سرما فوت کرده اند

چرا بیشتر زلزله های ایران در شب می آید ؟ / حداکثر توان گسل اشتهارد همان 5.2 ریشتر بود

قاچاق عروس های هندی از ارمنستان به ایران لو رفت +عکس

درگیری شدید وکتک کاری در برنامه زنده تلویزیون افغانستان + فیلم

بلای وحشتناکی که میمون بازیگوش بر سر توریست 40 ساله آورد + عکس

فوری / ملی پوش کشتی تیم ملی درگذشت + عکس

پسرم حاصل دوستی زشت من و دایی شوهرم بود و باید کشته می شد

8 شب از شوهرم قهر کردم و به خانه مادرم رفتم تا اینکه همسایه ها گفتند شوهر در خانه تنها نبود و ..!

اگر با این مرد ارتباط جنسی داشتید، حتما آزمایش خون بدهید! + فیلم گفتگو و عکس بدون پوشش

تجاوز به دختر 21 ساله در اتاق 103 مسافرخانه / من و فردین 2 اتاق داشتیم ولی ..!

تجاوز بی رحمانه به زن سرطانی در یافت آباد / جوان شیطان صفت به التماس های فرشته هم توجه نکرد+ عکس

سرنوشت عجیب یگانه دختری که شش سال قبل ربوده شد + عکس

ازدواج دوباره رز با شوهرش پس از 18 سال طلاق + عکس

نقشه شوم لی لی برای فوتبالیست ملی پوش + عکس

کدخبر: 341383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟