به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این برای چندمین‌بار است که ایرانیان با این ویروس و حملات آن مواجه شده‌اند و کاربران ایرانی با نام آن چندان غریبه نیستند؛ چراکه پیشتر شیوع این بدافزار در محیط اینستاگرام(بستر محبوب دیگری در بین کاربران داخلی)، سیستم‌عامل برخی افراد را آلوده به این ویروس کرده بود. البته مهم‌ترین برخورد ایرانی‌ها با این ویروس، به حملات سایبری آمریکا موسوم به «نیترو زئوس» بر‌می‌گردد که به گفته برخی از کارشناسان فنی، از حمله معروف سایبری ویروس «استاکس نت» نیز بسیار پرهزینه‌تر بود. بدافزار زئوس سال‌ها است که در دنیای اینترنت جولان می‌دهد و هر از گاهی آتشی برپا می‌کند و هربار کاربران یک منطقه را مورد حمله قرار می‌دهد. براساس آمارهای موجود، این ویروس رایانه‌های بیش از ۱۹۶کشور دنیا را آلوده کرده و درمجموع سیستم‌های رایانه‌ای بیش از دوهزار کمپانی توسط آن مورد حمله قرار گرفته‌اند.

بدافزار مالی زئوس
ویروس زئوس به یک بدافزار مالی در جهان شهرت دارد و عملکرد نسبتا مشابهی را در حملات خود به سیستم‌عامل‌های گوناگون اتخاذ می‌کند. ویروس تا زمانی‌که یک فعالیت بانکداری آنلاین انجام نمی‌شود، در یک خواب عمیق به‌سر می‌برد؛ اما به‌محض اینکه کاربر از یک وب‌سایت بانکی برای انجام خدمات بانکداری خود استفاده می‌کند، زئوس هم بیدار می‌شود تا آدرس‌های بانکی و اعتبارات فرد را به سرقت Stealing ببرد. شاید حین چرخیدن در تلگرام Telegram با انواع فایل‌های APK اپلیکیشن‌های مختلفی که برخی کانال‌ها با شعارهای تبلیغاتی وسوسه‌برانگیز آن را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهند، برخورد کرده باشید. عباراتی چون برنامه هک‌شده اپراتور ایکس، اپلیکیشن تبدیل دوربین تلفن‌همراه به مادون‌قرمز، نسخه پول نامحدود کلش آف کلنز، برنامه VIP خرید شارژ مجانی و...، ازجمله مواردی هستند که کاربران کنجکاو را به دانلودشان وا می‌دارند. داشتن پسوند APK این برنامه‌ها و نصب‌شدن‌شان روی سیستم‌عامل اندروید هم حرکتی زیرکانه است تا باور کاربر را به راستین‌بودن این اپیلکیشن‌ها سوق دهد.

بستر مجازی سیاه
دانلودکردن و نصب این قبیل برنامه‌ها، مثل ساختن دروازه‌ای است برای ویروس زئوس تا به تلفن‌همراه و اطلاعات شخصی شما رخنه کند. کانال‌های زیادی بدون ثبت‌شدن در سامانه ضروری وجود دارند و نظارتی بر آن‌ها ازسوی هیچارگانی نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عروس و داماد زنجانی در برف پاییزی گرفتار شدند و به مراسم نرسیدند + فیلم

نیلوفر وقتی مادرش نبود مرا به خانه اش برد و..! / دختر و پسر هردو دروغ گفتند!

ردپای زن همسایه در زندگی مرد متاهل / مادر عروس خانم پشت در گیر کرد

کسب درآمد هنگفت یک زن با جسد گربه! + عکس

دکتر برادران درگذشت + عکس

قاتل اهورا به قصاص محکوم شد

سلطان در مشیریه تهران کشته شد! + عکس

این مدیر عامل قلابی را می شناسید؟ / اسماعیل افراد جویای کار را سرکیسه می کرد +عکس

قرار شوم سمیه با پسر جوان در یک باغ شهریار / وقتی آن دو را باهم دیدم ..!+ عکس

با یک ضربه چاقو تسلیم مرد غریبه در پارکینگ شدم و ..! / 2 جوان در جردن دستگیر شدند + عکس

2 دختر قتل مرد ثروتمند را در خیابان شریعتی بازسازی کردند + عکس

تصادف مرگبار 206 با آمبولانس اورژانس / 2 سرباز جان باختند

وقتی به خودم آمدم که در خانه مجردی شراره بودم و ... / می خواهم زنم مرا ببخشد!

مرگ یک زن کرجی در سطل زباله شهری!

ماهرخ پس از ارتباط شیطانی با من، خواست تا برای شوهرش پاپوش درست کنم و .!+ عکس

سعید نفس نمی کشید از ترس او را در خانه مجردی تکه تکه کردم و ..!

قتل 3 دختر و گمشدن 9 زن جوان در آبادان + جزئیات

فرجام تلخ جدال هفت ماهه پسر 11 ساله با مرگ و زندگی

کدخبر: 334756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟