در طول این سالها کسی حقوق را نمی‌فهمیده و فقط شما(احمدی نژاد) می‌فهمید؟/چرا حالا که مورد تعقیب قرار گرفتید قوه قضائیه بد شده است

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ادامه داد: از همان اول برخی مغرضانه برخی دلسوزانه نقدهای جدی داشتند و برخی هم فحش می دادند، تویی(احمدی نژاد) که می گویی کسی نقد نکرده پس صحبت های بنی صدر چه بوده است؟

وی اداه داد: من کلاه خود شما را قاضی Judge قرار می دهم، همین مدت که اینها این حرف ها را علیه قوه زدند دیگر بیشتر از این می شود به دستگاه قضایی بد گفت؟

اژه‌ای گفت: چطور حالا که شما مورد تعقیب قرار گرفتید قوه بد شد؟ چرا قبلا انتقاد نمی کردید؟ خیلی بد است که آدم مسایل شخصی اش را با مسایل مملکت قاطی کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این آقا(احمدی نژاد) میگوید امور زندان Prison ها چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟ببینید خودخواهی تا کجا؟ می گوید اول انقلاب شورای انقلاب بدون توجه به مسایل حقوقی یه مصىوبه داشته که همین شکلی مانده است.

وی ادامه داد: یعنی اونا هیچ کدوم مسایل حقوقی سرشون نمیشده و این همه چی میداند.

اژه‌ای گفت: سازمان زندان ها در بهمن ماه سال ٦٤ طبق قانون Law مجلس و با تایید شورای نگهبان به عنوان سازمان زندان ها درآمد

ایشون اصلا یا توجه ندارد یا خود را به بی توجهی می زند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ایشان می گوید خود مقامات قضایی می گویند 90 درصد دادگاه های ما غیرعلنی است. این حرف قطعا دروغ است و یک جا شما پیدا کنید که مقامات قضایی چنین حرفی بزنند.

ما زمانی داشتیم که دادگاه ها علنی بود و پخش هم می شد و هر رسانه ای می توانست بیاید و دادگاه را منتشر کند اما قانون اجازه نداد تا زمانی که حکم قطعی نشده، مجموعه محتوای دادگاه علنی پخش شود و پیشنهاد قوه قضاییه هم نبوده است.

در این مسئله مکرر گفتم که غیر از موارد خاص، اگر دادگاه ها علنی برگزار و پخش شود، حتما بازدارندگی بالایی دارد و این نظر شخصی من است. البته عوارضی هم دارد اما منافع آن بیشتر است.

در یک مقطعی از یک طریقی اجازه دادند پخش شود و آن این بود که در موضوعات ملی که دادستان کل کشور تشخیص می دهد، پرونده ملی است و از رییس دستگاه قضا تقاضا کند و موافق شود، پخش می شود که یکی دو مورد اینگونه داشتیم که یکی از آنها پرونده بابک زنجانی بود.

نکته سوم این است که بسیاری از دادگاه های ما علنی برگزار می شود ولی همه دادگاه های علنی مورد توجه همه نیست. مثلا کسی که چکش برگشت خورده، دادگاهش علنی است اما کسی دنبالش نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟