خست وزیر پاپوآ گینه نو از قبایل این کشور درخواست کرده است به ارتکاب شکنجه‌های ناشی از خرافات پایان دهند. این درخواست وی در حالی بیان شده که گزارش‌ها حاکی از حمله 5 مرد با چاقو به یک کودک 6 ساله به اتهام جادوگری وی است.

اونیل گفت: این خشونت‌ها که عمدتا از جانب مردان علیه زنان و دخترانی که به جادوگری متهم می‌شوند، انجام می‌شود، باید پایان یابد. پیشتر بنیاد قبیله‌ای پاپوآ گینه نو، موسسه خیریه‌ای که به مردم بومی این کشور کمک می‌کند، از نجات دختری 6 ساله از یک روستا خبر داده بود.

این دختر به انجام «سانگوما»، نوعی جادوگری افسانه‌ای، متهم شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این موسسه خیریه، این کودک بر اثر حمله با چاقوهای داغ، دچار سوختگی و زخم‌های شدیدی شده است.

نخست وزیر پاپوآ گینه نو در این‌باره گفت: «بگذارید واضح بگویم. اعتقاد به سانگوما به طور کامل مزخرف است. سانگوما در دوران مدرن جایی ندارد. این باوری اشتباه است و به سوءاستفاده خشونت‌آمیز و شکنجه Torture زنان و کودکان به دست افرادی پست و منحرف منجر می‌شود.»

وی افرادی که به این خرافات باور دارند را «بزدل» خواند. وی گفت: «این اقدامات خشونت‌آمیز خلاف ارزش‌های ملی ما و به کلی غیر قابل قبول هستند.» وی همچنین از افرادی که به این کودک کمک کرده اند تشکر کرد و آن‌ها را «مردمی شجاع» خواند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از جانب بنیاد قبیله‌ای پاپوآ گینه نو، این دختر بچه که نامش نیز فاش نشده، اکنون رو به بهبود است.

پیشتر، شکارچیان جادوگر این دختر و مادرش را هدف حمله قرار داده بوده‌اند. مادر این دختر در سال 2013 در شهر مونت هاگن زنده سوزانده شد.

روز جمعه، فرماندار استان انگا از مقامات محلی درخواست کرد با اتهامات جادوگری برخورد کنند. وی اعلام کرد اینگونه اتهامات به حمله به دستکم 20 زن در ماه اخیر منجر شده است.

وی گفت: «من این خشونت‌ها و اتهامات دروغ را محکوم می‌کنم. این‌گونه اتهام‌زنی‌ها باید متوقف شود. شکنجه و قتل Murder باید اکنون متوقف شود. دیگر کافی است!»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رهبر انقلاب با عبای گِلی در میان زلزله‌زدگان +عکس

قتل خبرنگار سیاسی یک روزنامه در یافت آباد تهران + عکس قاتل فراری

عروس 22 ساله شوهر 62 ساله اش را به خاطر کم توجهی کشت! + تصاویر بازسازی قتل

تیراندازی به استاد دانشگاه در مسیر خانه اش+ فیلم و عکس

شکایت سیاه 4 زن و دختر جوان از مجری مشهور تلویزیونی + عکس

اینبار خودکشی 2 دوست 23 ساله در تهران

وقتی به خانه زن سابقم رفتم نوید را در اتاق در وضعیت بدی دیدم و ...

لحظه زلزله شدید ایلام از دید دوربین مداربسته یک فروشگاه + فیلم

رفتگر درستکار کرجی دوباره خبر ساز شد + عکس

شقایق راز قفس شکنجه مرد خشن را گفت / آرزو و سهراب هم در این ماجرا بودند! + عکس

مجازات مرد شیطان صفت پس از 36 سال آزار یک پسر! + عکس

ناظران و پیمانکاران مسکن مهر سرپل ذهاب را معرفی کنید + فیلم وعکس

پستچی شیطان صفت بزودی در تهران اعدام می شود + فیلم و عکس

کدخبر: 329989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟