بیست و چهارم مهر‌ماه بود که مالک یکی از طلافروشی‌های مشهد با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و اظهار داشت فردی سارق با فریب او چند حلقه النگوی طلایش را دزدیده و متواری شده است.

با اعلام این گزارش به مرکز پیام پلیس، با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ارتکاب جرم، تیمی از مأموران تجسس کلانتری آبکوه برای بررسی دقیق موضوع وارد عمل شد و به محل مورد نظر رفت. با حضور تیم بررسی‌کننده در محل سرقت، صحت خبر واصله تأیید و نتیجه آن به کلانتری مخابره و گزارش این سرقت Stealing به دادسرا اعلام شد. مأموران حاضر در صحنه پس از تأیید خبر واصله، به بررسی محیطی محل و تحقیقات از دیگر کسبه پرداختند که با توجه به ازدحام عابران در آن ساعت از روز، هیچ‌یک از مغازه‌داران متهم را مشاهده نکرده بود.

در حالی که تعدادی از مأموران مشغول بررسی کوچه و خیابان اطراف محل سرقت بودند، تیمی دیگر از آنان به تنظیم گزارش و دریافت اظهارات شاکی پرونده پرداخت. مال‌باخته در مواجهه با پلیس Police گفت: تازه مغازه را باز کرده بودم که مردی جوان را در حالی که قصد داشت به مغازه وارد شود دیدم و طبق معمول، در ورودی را برایش باز کردم. متهم پس از خوش‌و‌بشی صمیمانه، به من گفت در پی خرید چند حلقه النگو برای همسرش است. من نیز با توجه به مقدار هزینه‌ای که او گفته بود، چند نمونه النگو برایش آوردم.

شاکی ادامه داد: این مرد شیاد مشغول بررسی طلاها بود که دو النگو به ارزش یک میلیون و ۴٠٠ هزار تومان را انتخاب کرد و از من خواست آن‌ها را در جعبه‌ای زینتی که از داخل ساک دستی‌اش بیرون آورده بود بگذارم. سپس جعبه را داخل ساک دستی‌اش انداخت. هنگامی که کارتش را روی دستگاه کشیدم، متوجه شدم اعتبارش تمام شده است. موضوع را به متهم گفتم. او جعبه النگوها را از داخل ساکش درآورد و روی ویترین گذاشت و با این بهانه که می‌رود کارت دیگرش را از داخل خودرو بیاورد، از طلافروشی خارج شد. چند دقیقه‌ای گذشت. من نیز با این خیال که او از خرید النگوها منصرف شده است در جعبه را باز کردم تا آن‌ها را داخل ویترین قرار دهم که متوجه شدم متهم با تردستی مرا فریب داده و جعبه‌ای مشابه جعبه النگوها که دو النگوی طلای بدلی داخل آن بود را به من داده است.

چهره‌زنی سارق طلاها

تیم رسیدگی‌کننده که می‌خواست دست پر به کلانتری برگردد و این پرونده را هرچه‌سریع‌تر به نتیجه برساند، در قدم بعدی تحقیقات خود، به بررسی فیلم‌های ضبط‌شده طلافروشی پرداخت که در تصاویر ضبط‌شده، صورت سارق طلاها شناسایی شد.

پیگیری‌های پلیسی درباره شناسایی متهم این پرونده ادامه داشت تا اینکه چند پرونده سرقت به شیوه مشابه از چند طلافروشی دیگر در مشهد به پلیس گزارش شد و مأموران با احتمال اینکه عامل این سرقت‌ها یک نفر است، دامنه بررسی‌های میدانی خود را گسترش دادند.

تحقیقات میدانی درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری آبکوه پس از گذشت ٣۴ روز، رد متهم را در یکی از خیابان‌ها زدند و طی هماهنگی قضایی، او را تا مخفیگاهش تحت تعقیب قرار دادند. مأموران با شناسایی محل اختفای این سارق حرفه‌ای، از بیم فرار Escape متهم، بلافاصله وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

دستگیری متهم در مخفیگاهش

با دستگیری این سارق حرفه‌ای، بررسی‌های مأموران پلیس از مخفیگاه او آغاز شد و سه کیف شانه‌ای، یک قبضه اسلحه کلت پلاستکی، دست‌بند و مقادیر زیادی طلاجات بدلی کشف و ضبط شد.

متهم پس از انتقال به کلانتری، در مقابل مأموران بازجوی پلیس قرار گرفت و ضمن اعتراف به جرمش گفت: طلافروشی‌هایی که رفت‌وآمد کمتری در آن‌ها بود را شناسایی و با ظاهری آراسته به آنان مراجعه می‌کردم. پس از اینکه اعتماد صاحب طلافروشی را جلب می‌کردم، از او می‌خواستم طلاجات انتخابی‌ام را داخل جعبه‌ای که در اختیارش می‌گذاشتم قرار دهد. سپس یک کارت اعتباری فاقد مدت اعتبار را به او می‌دادم و بعد از اینکه صاحب مغازه می‌گفت کارت مشکل دارد، برای اینکه به رفتارم مشکوک نشود و فرصت فرار داشته باشم، جعبه‌ای مشابه جعبه طلاها را روی ویترین می‌گذاشتم و به بهانه آوردن کارت بانکی دیگر، مغازه را ترک می‌کردم.

این متهم ادامه داد: البته در برخی از سرقت‌ها با لباس پلیس وارد طلافروشی‌ها می‌شدم و با همین ترفند النگو، گوشواره یا گردن‌بند را سرقت می‌کردم.

احتمال داشتن همدست

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم دارای چند سابقه کیفری است و احتمال می‌رود به چندین مغازه دیگر نیز دستبرد زده باشد. همچنین طبق تحقیقات انجام‌شده مأموران کلانتری آبکوه از این سارق حرفه‌ای، اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد این مرد جوان در این دزدی‌های حرفه‌ای‌ تنها نبوده و همدستانی نیز داشته است. اکنون تیمی ویژه مشغول شناسایی و دستگیری این افراد هستند.

سردار قادر کریمی افزود: امروز پلیس مقتدرانه درمقابل افرادی که قصد دست‌درازی به اموال مردم را دارند ایستاده است و در صورت دستگیری، در چهارچوب قانون Law با آنان برخورد خواهد کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سردار سلیمانی انتقام حججی را از داعش گرفت + فیلم

عروس 22 ساله شوهر 62 ساله اش را به خاطر کم توجهی کشت! + تصاویر بازسازی قتل

تیراندازی به استاد دانشگاه در مسیر خانه اش+ فیلم و عکس

شکایت سیاه 4 زن و دختر جوان از مجری مشهور تلویزیونی + عکس

اینبار خودکشی 2 دوست 23 ساله در تهران

وقتی به خانه زن سابقم رفتم نوید را در اتاق در وضعیت بدی دیدم و ...

لحظه زلزله شدید ایلام از دید دوربین مداربسته یک فروشگاه + فیلم

رفتگر درستکار کرجی دوباره خبر ساز شد + عکس

شقایق راز قفس شکنجه مرد خشن را گفت / آرزو و سهراب هم در این ماجرا بودند! + عکس

مجازات مرد شیطان صفت پس از 36 سال آزار یک پسر! + عکس

ناظران و پیمانکاران مسکن مهر سرپل ذهاب را معرفی کنید + فیلم وعکس

قرار با زن جوان برای آزار شیطانی دختر بچه 8 ساله! + عکس

پستچی شیطان صفت بزودی در تهران اعدام می شود + فیلم و عکس

کدخبر: 329842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟