این شیاد  با تهدید شهروندان از آنان اخاذی می‌کرد، با همکاری یکی از طعمه‌هایش شناسایی شد و پلیس او را دستگیر کرد.

ماجرای این پرونده در حالی آغاز شد که چندی پیش پسری جوان با سامانه فوریت‌های پلیسی (١١٠) تماس گرفت و گفت یکی از مأموران پلیس Police که درجه سازمانی بالایی نیز داشته است در خیابان جلو‌‌یش را گرفته و پس از ضرب و شتم وی، مبلغی را از او زورگیری کرده است.

با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان موضوع قرار گرفت و برای شناسایی متهم وارد عمل شد. شاکی در مواجهه با کارآگاهان پلیس در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده گفت: با خودرویم در خیابان دانشجو در حال تردد بودم که یکی از مأموران پلیس که درجه سازمانی بالایی نیز داشت با دست به نشانه ایست به من اشاره کرد. من هم به تبعیت از قانون Law ایستادم. متهم که مردی حدودا ٢٧ساله بود از من خواست از خودرو پیاده شوم. متهم با لحنی تند به من گفت چندین تخلف رانندگی دارم و باید خودرویم به پارکینگ منتقل شود. هنوز می‌خواستم از او درخواست کنم که فرصتی در اختیارم بگذارد و مانع به پارکینگ رفتن خودرویم شود که این مرد جوان گفت اگر می‌خواهم جلو این اقدام را بگیرم و خلافی‌هایم را صفر کنم باید مبلغی را به او بدهم. ابتدا به او مشکوک شدم و نمی‌خواستم مبلغ را بدهم اما او دست‌بند به دستم زد و گفت اگر به حرفش گوش ندهم، برایم پرونده‌سازی می‌کند و مرا تحویل پلیس می‌دهد. به‌ناچار مبلغ را به او دادم.

دستگیری مأمور تقلبی در دانشجو

با به دست آمدن این اطلاعات، تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده با همکاری شاکی چهره فرضی متهم را ترسیم کرد و براساس سرنخ به‌دست‌آمده، با این فرضیه که متهم در محدوده ارتکاب جرم Crime دوباره پیدا خواهد شد به رصد میدانی پرداختند.

بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه این فرد اخاذ را در خیابان دانشجو شناسایی کردند و به تعقیب وی پرداختند. متهم که نمی‌دانست زیر ذره‌بین قانون قرار دارد در حالی که لباس افسران پلیس را بر تن داشت وارد مخفیگاهش شد. در همان لحظه مأموران با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و او را قبل از اینکه فرصت بیابد لباس‌هایش را معدوم کند دستگیر کردند.

متهم که راهی برای کتمان حقیقت نداشت، پس از انتقال به اداره آگاهی، لب به اعتراف گشود و صراحتا به سه فقره اخاذی از شهروندان در پوشش پلیس اعتراف کرد. این مرد ٢۵ساله در اظهاراتش به افسر تحقیقات پرونده گفت: شرایط مالی خوبی نداشتم و برای اینکه برخی از هزینه‌های زندگی‌ام را تأمین کنم به فکر افتادم چند دست لباس پلیس انتظامی بخرم و در پوشش پلیس مردم را سرکیسه کنم. برای اینکه به دام پلیس گرفتار نشوم، شبانگاه به خیابان‌های کم‌تردد مراجعه می‌کردم و جلو برخی خودروهایی که رانندگانشان پسران جوان بودند را می‌گرفتم و با حربه‌ای تحت این عنوان که راننده چندین فقره تخلف مرتکب شده است و باید خودرویش به پارکینگ منتقل شود از آن‌ها اخاذی می‌کردم.

سوءاستفاده از لباس سبز پلیس

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی پس از به نتیجه رسیدن این پرونده گفت: متهم فاقد سابقه کیفری است و با پوشیدن لباس پلیس و سوءاستفاده از این لباس، از چندین شهروند مشهدی مبالغی را اخاذی کرده است.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: در این عملیات، مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از محل سکونت متهم دو دستگاه بی‌سیم، دست‌بند فلزی پلیس و چند دست لباس نظامی کشف و ضمیمه پرونده وی کردند.

وی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه برای ادامه بررسی‌ها و کشف دیگر جرائم احتمالی به دادسرا معرفی شد و با قرار متناسب قضایی راهی زندان Prison گردید.

رزمخواه در ادامه به شهروندان هشدار داد: همه مأموران دولتی در زمان اجرای مأموریت‌های خود در صورت درخواست شهروندان و حتی بدون درخواست آنان ملزم به ارائه کارت شناسایی خود هستند لیکن مأموران قلابی به بهانه‌های مختلف از ارائه کارت شناسایی یا حکم قضایی طفره می‌روند و در صورت ارائه کارت یا حکم جعلی خود، هرگز فرصت مطالعه دقیق به طعمه‌هایشان نمی‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: مأموران قلابی با آگاهی از نقاط ضعف و تخلفات افراد و بزرگ‌نمایی آن‌ها در جهت اخاذی و کلاهبرداری تلاش می‌کنند. لذا شهروندان توجه داشته باشند که مأموران مسئول تعیین و اعمال مجازات کیفری یا مالی از جمله اخذ مبلغ جریمه به صورت مستقل نیستند. علاوه‌براین، آشنایی با قوانین و مقررات و اعتمادبه‌نفس از نکات دیگری است که می‌تواند به ناکام گذاشتن مأموران قلابی منجر شود. پس شهروندان در مواجهه با این افراد ابتدا می‌بایست آرامش و خون‌سردی خود را حفظ کنند و پس از درخواست کارت از این افراد، به عکس و اعتبار آن توجه کنند.

وی تأکید کرد: شماره ۱۱۰‌ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به تماس‌های ضروری شهروندان می‌باشد. لذا درخواست می‌شود افرادی که با چنین سوژه‌هایی روبه‌رو می‌شوند سریعا موضوع را به پلیس گزارش کنند تا از جولان این افراد شیاد جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمدحسن سیرجانی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لبخندش را زیر سبیل اش نشانم داد و من از ترس به اتاق پناه بردم ولی..!

چرا 2 دختر اصفهانی شاد و با انرژی به سوی مرگ رفتند؟! + فیلم سلفی از وصیت 2 دختر

تجاوز دزد ناجوانمرد به سیما دختر تنها در خانه

تجاوز 4 مرد به دختر 13 ساله در مخفیگاه شیطانی+ عکس

نوعروس 20 ساله با معشوقه اش داماد مرودشتی را زنده زنده چال کردند + عکس

زن و شوهری که بعد از 24 سال فهمیدند خواهر و برادرند! + عکس

زن کرمانشاهی در را به روی پلیس قفل کرد و به سوی شوهرش اسلحه کشید

تبهکار خطرناک هنگام جراحی برای تغییر قیافه و پاک کردن اثر انگشت کشته شد

در مراسم چهلم صادق برمکی چه گذشت؟! + فیلم

دروغگویی بزرگ و کثیف مرد آبادانی در شلیک به همسرش

پسر غریبه ای که با زنم در خانه دیدم را به یک باغ بردیم و..! + عکس

آذین 10 ساله شاهد قتل مادر و خواهرش بود / به هوش که آمدم، مامور پلیس بالای سر من و مادرم گریه می کرد + عکس و گفتگو

فیلم صحنه های واقعی درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی پژاک در مرز + اسامی شهدای مرزبانی + فیلم

مردان خبیث لباس های دختر 16 ساله را کندند و در خیابان ها چرخاندند+عکس

آخرین پست مرزبان شهید در اینستاگرام قبل از شهادت / جان می دهم خاک نه! + عکس

شوهرم پی به ارتباط من و پسر جوان برد / او از من خواست تا حمید را به باغ بکشانم!

کدخبر: 324250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟