به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ابوالفضل عبدی ۲۰ روز است پا به دنیایی گذاشته که با تولدش یک سوال رو در ذهن همه ایجاد کرده، قصور پزشکی یا غفلت خانواده؟ به دنبال این ماجرا به روستای خالوند اتیوند نورآباد، محل زندگی ابوالفضل سفر کردیم.
لیلا وصابر پدر و مادر این نوزاد از ازدواج خود و آرزو‌های خود برای تولد یک فرزند سالم گفتند.
لیلامحمدی تقریبا ۲ سال است که  با صابر عبدی زندگی مشترک را شروع کردند، میگه هیچ نسبت فامیلی با همسرش نداشته و زندگی بسیار ساده کارگری خودشون رو 2 ساله که در روستای خالوند اتیوند شهرستان دلفان آغاز کرده، تا اینکه لیلا میگه تحت نظر مرکز بهداشت روستا، تمام دستورات و دارو‌هایی که بهداشت تجویز میکنه رو استفاده کرده لیلا میگه خودش و همسرش هیچ بیماری خاصی نداشتندو دردوران بارداری هم، حتی یک قرص ساده مثل استامینوفن استفاده نکرده است.
صابر پدر بچه هم با تایید حرف همسرش میگه، چون اولین بچه مون بود لیلا از همون اول حساسیت‌های زیادی برای مراقبت داشت وقتی میره سونوگرافی و متوجه میشه بچه مون سالمه تمام روستارو شیرینی می دهد.
تا اینکه لحظه انتظار فرا میرسه و ۹ ماه انتظار ما به پشت درب بیمارستان ابن سینای نورآباد برای به دنیا اومدن ابوالفضل ختم میشه. اینجای ماجرارو لیلا درحالی که ابوالفضل رو در بغل گرفته ادامه میده، با اشک‌هایی که روی صورت کودک سرازیر میکنه می گوید: بعد از عمل سزارین به هوش اومدم بچه رو که پرستار در آغوشم گذاشت دوباره از هوش رفتم.
صابر هم که بغض مردونش رو به سختی نگه داشته، میگه از فرط ناراحتی تا چندروز هیچکدوم غذا نخوردیم تا اینکه این اتفاق رو به عنوان یکی از حکمت‌های الهی در زندگی پذیرفتیم و، چون در ماه محرم این کودک متولد شده بود به یاد ابوالفضل بی دست اسمشو ابوالفضل گذاشتیم تا خودش نگه دار فرزندمون باشه و تا پایان کمکمون کنه تا از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.
لیلا و صابر که حالا این حکمت رو پذیرفتند به دنبال علت ماجرا هستند که اگه قصوری انجام شده، مراحل قانونی اش طی بشه تا شاید هیچ وقت نوزاد بی دستی برای یک پدرومادر به دنیا نیاد.
حال پزشکان سونوگرافی این کودک با شنیدن این ماجرا و پیگیری‌های والدینش، صحبت از آملیا می کنند. بیماری آملیا عمدتا ناشی از تاثیر عوامل محیطی در دوران حاملگی از جمله مصرف دارو‌های تراتوژن می‌باشد.
اما لیلا مادر این نوزاد میگه 2 مرحله سونوگرافی حاملگی انجام داده است که اولین آن در تاریخ ششم اردیبشهت ماه سال جاری بوده در ۱۷ هفتگی توسط پزشک متخصص رادیولوژی یکی از بیمارستان‌های دولتی خرم‌آباد و دیگری نیز در تاریخ ۹۶.۵.۱۸ در ۳۳ هفتگی در بخش خصوصی نورآباد اگه مشکلی بوده باید همون موقع می گفتند تا به فکر یک راه قانونی باشیم و کودک ناقص به دنیا نیارم، چون که در سونوگرافی اول من مهلت سقط قانونی داشتم.
رضاییان رئیس مرکز بهداشت ودرمان شهرستان دلفان، احتمال را بر قصور پزشکی میداند، ولی معتقد است رای رو باید مرجع ذی صلاح یعنی شورای نظام پزشکی صادر و اعلام کند.
وی می گوید متأسفانه هر 2 سونوگرافی نرمال گزارش شده است که قصور پزشکی از نوع عدم مهارت یا عدم تشخیص اتفاق افتاده است. این کوتاهی خصوصا در سونوگرافی اول متاسفانه باعث مشکل شده است چرا که اگر تشخیص داده می‌شد با توجه به وضعیت جنین فرصت مجوز سقط قانونی هم وجود داشت (قبل از هفته ۱۹) با توجه به شکایت والدین در همین رابطه پرونده‌ای تشکیل و برای اظهارنظر به شورای نظام پزشکی ارجاع شده و حالا ابوالفضل چشم به راه این رای مونده تا بدونه قربانی قصورات پزشکی شده یا غفلت والدینش؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حمید معصومی نژاد دستگیر شد

تجاوز به نوعروس در خانه دوست صمیمی اش / فریبا همه چیز را به داماد گفت و ...!!!

تجاوز به  5 دختر که ناخواسته خود را به به هوس بازی مردان باختند!

دختر و پسر یتیمی که دچار سرنوشت جالبی شدند

کشیدن سگ روی جاده با کامیون اداره راهداری گیلان + فیلم وحشتناک و عکس

حرف های ناپسند بهداد و شیرین در دادگاه خانواده

تصادف وحشتناک دختر جوان با خودروی شاسی بلند + فیلم

هیولای اسرار آمیز با دندان های بزرگ و تیز + فیلم و عکس

جزئیات مرگ وحشتناک خانم مدیر در خانه جدید / در بابل رخ داد + عکس

مردی با چاقو به مامور پلیس حمله کرد / او بلافاصله دستگیر شد + فیلم

تبهکاران چه خودرویی را دوست دارند / فرار از تعقیب و گریز پلیس+ فیلم

اقدام جالب پیرمرد عرب در غیاب خطیب نماز جمعه + فیلم و عکس

ادعای عجیب جوان شیطان صفت که با 8 زن اقدام شوم کرد: این کار را کردم تا اعدام شوم! + فیلم

میترا 12 ساله 3 شبانه روز در مخفیگاه شیطان اسیر بود!

راز تبهکاری 2 مرد در پاتوق سیاه دختر فراری + عکس

شناسایی دخترانی که با لباس پسرانه وارد ورزشگاه شده اند

انهدام باند خاله در بازار تجریش

شهادت دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد + عکس

دروغ بزرگ مینا دختر 16 ساله / او نگفت باپسر جوان کجا رفته بود و!!!

ناگفته های زنان تهرانی که سوار ارابه شیطان شدند / التماس کردم که رحم کن من متاهل هستم ولی!!! + فیلم و عکس

نقشه 4 دزد 17 ساله برای یک مرد قبل از جشن عروسی + عکس و گفتگو

خیانت وحشتناک تازه داماد به عروس جوان!

تجاوز سریالی به زنان شوهردار در خیابان های خلوت تهران / این دزد ناموس سوار بر مزدا 3 بود+عکس

 

کدخبر: 320820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟