این حادثه Incident ساعت 11:40 روز شنبه در پل Bridge چمران اصفهان اتفاق افتاد. وقتی امدادگران و پلیس در محل حاضر شدند معلوم شد که دو دختر 15 و 16 ساله در جریان سقوط Fall خودخواسته به شدت دچار جراحت شده‌اند. بعد از انتقال دو مجروح حادثه به بیمارستان خبر رسید که دختر15 ساله به علت شدت جراحت فوت شده است. تلاش پزشکان اما برای نجات دختر 16 ساله که از نقاط مختلف بدن به شدت دچار شکستگی شده بود به جریان افتاد.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز گذشته خبر داد که دختر مصدوم از علائم حیاتی پایدار و هوشیاری کامل برخوردار است. این دختر به علت شکستگی‌های اندام تحتانی پس از به هوش آمدن و مجوز متخصصان بیهوشی برای جراحی دوم به اتاق عمل منتقل شد. او در روزهای آینده برای جراحی سوم و ترمیم شکستگی‌های ناحیه ستون فقرات باید دوباره تحت عمل جراحی قرار گیرد.

تحقیقات برای علت نهایی حادثه

سردار مهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در اولین واکنش به این خبر علت آن را چالش بازی آنلاین نهنگ‌آبی اعلام کرد. وی گفت: دو‌دختر پیش از اقدام به خودکشی پیام صوتی را برای خانواد‌ه‌هایشان ارسال کرده بودند.

در حالی که انتشار خبر باعث بروز موجی نگرانی میان خانواده‌ها شده بود حسن رحیمی، دادستان اصفهان با رد اظهارات رئیس پلیس استان اصفهان اعلام کرد که ارتباط نهنگ‌آبی با خودکشی‌ها اثبات نشده است.

بررسی‌ها همچنان در جریان است

حسن رحیمی از تشکیل پرونده و رسیدگی به وضعیت و دلایل خودکشی این دو دختر نوجوان خبر داد و گفت: نسبت دادن خودکشی این دو دختر نوجوان به بازی نهنگ‌آبی تأیید نشده‌است و به‌طور قطع و یقین هنوز نمی‌توان علت این حادثه را اعلام کرد. حدس و گمان‌های اولیه‌ای که درباره تأثیر بازی موسوم به نهنگ‌آبی روی خودکشی این دوجوان بوده، به اثبات نرسیده‌است. وی افزود: به نظر می‌رسد برخی مشکلات خانوادگی و فشارهای روحی موجب این حادثه شده است.

چالش نهنگ آبی رخ نداده اما خطر آن وجود دارد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هم در واکنش به این خبر به بازی نهنگ‌آبی اشاره و تصریح کرد: این یک چالش است که با زیرساخت فضای مجازی 50 قسمت را طراحی می‌کنند که افراد با دیدن فیلم‌های ترسناک و بعد با ارائه اطلاعات شخصی با این تیم همراهی می‌کنند و در نهایت در پایان طرح باید به مرگ تن دهند، از مرحله 20 فرد دیگر امکان انصراف نداشته زیرا با ارائه اطلاعات شخصی مورد سوء‌استفاده قرار خواهند گرفت.

وی گفت: این بازی در ایران ابتدا توسط مادری اطلاع‌رسانی شد که چند روز بعد در رسانه‌ها منتشر شد که توأم با ترس بود، البته ترسیدن از فضای مجازی اشتباه است بلکه استفاده درست از این فضا باید در نظر گرفته شود. جهرمی ادامه داد: امروز اخبار تکمیلی پرونده اصفهان را دریافت کردم که نشان داد خودکشی‌ها هیچ ربطی به این بازی نداشته است بلکه آنها به دلیل مسائل خانوادگی دست به خودکشی زده‌اند. چالش نهنگ‌آبی در کشور ما رخ نداده و حتی موجب خودکشی در ایران نشده است، اما این خطر همچنان وجود دارد، بنابراین والدین باید مواظب باشند و از کودکان خود غافل نشوند و آگاهی خود را در این عرصه بالا ببرند.

تحقیق از دختر مصدوم بعد از بهبودی

حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور هم احتمال خودکشی این دو دختر را با استناد به شواهد موجود رد کرد و گفت: به دلیل وخامت حال این دختر مددکاران نتوانستند صحبتی با وی داشته باشند، اما صحبت‌های انجام شده با اطرافیان این دختران و همچنین تمام شواهد حاکی است چالش نهنگ‌آبی به طور مستقیم تأثیری در خودکشی این دو شخص نداشته است. به گفته وی، در گوشی تلفن همراه یکی از این دخترها مواردی از این بازی دیده شده که همین منجر به اعلام دلیل خودکشی آنهم تحت‌تأثیر بازی نهنگ آبی در فضای مجازی شد که ظاهراً اینگونه نیست. در جریان بررسی‌ها یکی از اطرافیان دخترها عنوان کرده که آنها تحت‌تأثیر چالش نهنگ‌آبی دست به خودکشی زده‌اند که همین منجر به اعلام علت خودکشی در فضای مجازی شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس اعدام امروز شهروز قاتل 10 زن و مرد در کرمان

حکم قصاص برای مربی تیراندازی پلیس آگاهی تهران

محاکمه یک پلیس که جوانی را هنگام فرار با پراید کشت + عکس

اقدام وحشتناک یک زن با شوهرش هنگام خواب / مادر شوهر به دنبال مرگ عروسش است!

این مرد کرمانی 4 شبانه روز در ته چاه با مرگ جنگید + عکس

مرگ عجیب ستایشی دیگر در تهران!

اعتراف به قتل پروین در راه پله خلوت + عکس

10 سال زندان برای سنگدل ترین پدر ایرانی + عکس

دختر دانش‌آموز سقوط کرده از پل در اصفهان هوشیار شد

انتقام وحشتناک از قاتل شیطان صفت پسربچه در زندان + عکس

نجات 2 دختر خردسال مشهدی از خانه وحشت همسایه معتاد

آخرین آرزوی پدر 7 دختر!

دروغ بزرگ دختر 11 ساله که باردار شد / راز کثیف لو رفت!

عکس لحظه آویزان شدن زن جوان از پل آهنی / او می خواست شوهرش را بترساند!

ارتباط شوم زن مستاجر با مرد صاحبخانه / سعید فقط بچه ام را بغل کرد و رفت!

فوری / روحانی چاقو خورده در مترو تهران جان سپرد / قاتل سابقه دار است

موجود عجیب الخلقه‌ای که همه را به وحشت انداخت+ تصاویر

تلخ ترین عکس ازبازسازی صحنه قتل پسر 3 ماهه توسط پدرش + عکس

شریک شوهرم مرا به بازی شوم گرفت!

پدر سالار بر بالین کمال الملک در بیمارستان + عکس

جوان تهرانی با یک سیلی قاتل شد! + عکس

فوری/پیدا شدن جسد یک زن زیر پل معروف بابل+ عکس

کدخبر: 320209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟