جزئیات مرگ  جوان دانشجو در استخر دانشگاه آزاد ساری +عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ساعت 8 شامگاه پنج شنبه 27 مهرماه امسال بود و چند دانشجوی دانشگاه آزاد برای تفریح به استخر دانشگاه رفته بودند که ناگهان یکی از غریق نجات ها به عمق 4 متری استخر شیرجه زد و پسر 20 ساله ای را که در کف استخر غرق شده بود از آب بیرون کشید.
دوستان محمدرضا که با دیدن این صحنه شوکه شده بودند به سراغ همکلاسی شان رفتند و این در حالی بود که ا بینی و دهان پسر جوان دچار خونریزی شده بود.
اقدامات ابتدایی برای نجات جان محمدرضا از سوی غریق نجات آغاز شد و در ادامه امدادگران اورژانس ساری در محل حاضر و جوان 19 ساله را به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل کردند.
اقدامات احیا برای نجات جان پسر جوان به نتیجه نرسید و دانشجوی جوان به کام مرگ فرو رفت.
دکتر علی عباسی روز گذشته در خصوص مرگ این جوان دانشجو گفت: بررسی بیشتر پیرامون مرگ این دانشجو ، کالبد شکافی سمپاتیک از جسد وی انجام شده است.
وی گفت :برای بیان عوامل احتمالی دیگر دخیل در مرگ این دانشجو نیاز به نتیجه بررسی کالبد شکافی است که حداقل 50 روز زمان می برد.
عباسی افزود : پس از انجام کالبد شکافی و آزمایش لازم ، جواز دفن صادر و جسد این دانشجوی جوان در اختیار خانواده اش قرار داده شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت : استخری که دانشجوی هوشبری این دانشگاه در آن غرق شده مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی بوده و دانشگاه علوم پزشکی آن را به صورت اجاره ای در اختیار دارد.
دکتر محمدرضا حق شناس افزود : طبق شهادت دانشجویان ، در استخر ناجی غریق نیز حضور داشت.
یکی از همکلاسی های محمدرضا قربانی به خبرنگار رکنا گفت: من و محمدرضا هر دو ترم اولی بودیم و در رشته هوشبری درس می خوانیدیم ، روز پنج شنبه همراه تعدادی دیگر از دانشجویان که از قبل برای استخر ثبت نام کرده بودیم به استخر رفتیم.
وی افزود: حدود 28 نفر دانشجو بودیم که به استخر رفتیم و من با محمدرضا که از مشهد به ساری آمده بود تازه آشنا شده بودم و 20 روز از دوستی ما می گذشت.
محمدرضا پسر آرام و درس خوانی بود و وقتی به استخر رفتیم اعلام کرد که شنا بلد نیست به همین خاطر او در قسمت کم عمق بود و من چند تن دیگر از دوستانمون در قسمت عمیق در حال شنا بودیم.
دانشجوی جوان گفت: بعد از دقایقی محمدرضا که بیرون استخر بود به سراغ ما آمد و در حالی که من داخل استخر بودم با محمدرضا صحبت کردم و پس از آن محمد رفت.
نزدیک به 10 دقیقه بود که از محمدرضا خبر نداشتیم و همه پیگیر او بودیم و فکر می کردیم به سرویس بهداشتی رفته که ناگهان یکی از غریق نجات ها به داخل استخر شیرجه زد و محمدرضا را که بینی و دهانش خونی بود از کف قسمت عمیق استخر بیرون کشید.
این دانشجوی هوشبری ادامه داد: همگی شوکه شده بودیم و هیچ کس ندیده بود که محمدرضا چه وقت به قسمت عمیق آمده است . به سرعت خودم را بالای سر محمدرضا رساندم و نبضش را گرفتم که خیلی ضعیف بود و در ادامه جوان غریق نجات شروع به اقدامات ابتدایی احیا کرد و در ادامه یکی از دانشجویان پزشکی نیز برای کمک آمد اما بی فایده بود تا اینکه امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند و من همراه محمدرضا سوار خودروی آمبولانس به بیمارستان رفتم که در آنجا مرگ همکلاسی ام را اعلام کردند.
پسر جوان گفت: آب استخر کثیف بود و کف آن پیدا نبود و من نمی دانم کار احیا غریق نجات درست بوده یا نه ولی یکسری می گویند غریق نجات به طرز اشتباهی اقدامات احیا را انجام داده است و گروه دیگری از درست بودن این اقدامات ابتدایی اطلاع داده اند.
من شنیدم که پزشکی قانونی در نظریه ابتدایی مرگ محمدرضا را سکته مغزی اعلام کرده است به این معنا که محمدرضا از ترس دچار سکته شده است ولی هنوز نظریه نهایی صادر نشده است.
بنا به این گزارش، محمدرضا دانشجوی ترم اول در دانشگاه پیامبر اعظم ساری بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟