تماس های شوم دزد خیابان های تهران با مالباخته هایش + عکس و چهره نگاری

ساعت 15:30  بعد از ظهر 23 شهریور ماه امسال یک تهرانیبا مراجعه به واحد گشت کلانتری 159 بی سیم به مأمورین اعلام کرد که گوشی تلفن همراهم توسط یک موتورسوار سرقت شده و این شخص ( سارق ) طی تماس تلفنی که با اعضای خانواده ام داشته ، در ازای بازپس دادن گوشی تلفن همراهم درخواست 200 هزار تومان پول کرده است " . 

به گزارش رکنا، مأمورین کلانتری 159 بی سیم با اطلاع از موضوع ، بلافاصله آموزش های لازم را به مالباخته ارائه و ضمن هماهنگی با تجسس کلانتری ، محل تردد سارق را در محدوده بیمارستان مهدیه ی تهران تحت مراقبت پلیسی قرار دادند .

سرانجام با حضور شخص سارق در محل و شناسایی وی توسط مالباخته ، طرح دستگیری سارق توسط مأمورین به مرحله اجرا گذاشته شد و متهم بنام "سعید . ک" ( 30 ساله ) دستگیر و در بازرسی اولیه از وی ، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه موبایل قاپی" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده بهمراه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با شناسایی مالک گوشی های مسروقه ی بدست آمده از متهم موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها در مناطق مختلف سطح شهر تهران مورد سرقت Stealing به شیوه موبایل قاپی قرار گرفته بودند .

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی ، ضمن شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش متهم در خیابان وحدت اسلامی اقدام به سرقت کیف دستی حاوی عابربانک حاوی رمز ، گوشی تلفن همراه و دیگر مدارک شناسایی ام کرد ؛ پس از تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری115 رازی  ، زمانیکه به خانه رفتم ، اعضای خانواده ام که از دیدنم متعجب شده بودند عنوان داشتند که یکی از دوستانم ! ضمن جواب دادن گوشی تلفن همراه من به آنها گفته که من تصادف Crash کرده ام و جهت بستری شدنم در بیمارستان و انجام عمل جراحی نیاز فوری به دو میلیون تومان پول است ؛ خانواده من نیز پس از ارائه شماره کارت عابربانکم توسط این شخص به او اعتماد کرده و در حالیکه امکان تماس تلفنی با مرا نداشتند ، بلافاصله اقدام به واریز دو میلیون تومان پول به حساب عابربانکم کرده غافل از آنکه آن شخص همان سارق کیف دستی ام بوده است " .

تعداد دیگری از مالباختگان و شکات نیز پس از شناسایی "سعید . ک" عنوان داشتند که متهم در ازای بازپس دادن گوشی های تلفن همراهشان از آنها درخواست مبالغ چند صد هزار تومانی کرده اما با وجود پرداخت پول مورد درخواستی ، سارق گوشی های تلفم همراه مسروقه شان را بازپس نداده است .

"سعید . ک" که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف همچون نزاع و درگیری و ... است ، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره موبایل قاپی در سطح شهر تهران اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " چند ماهی است که به تهران آمدم ؛ جا و مکان مشخصی نیز ندارم ؛ پس از مدت کوتاهی ، با تهیه یک دستگاه موتورسیکلت  طرح هوندا 125  شروع به سرقت کردم ؛ اعتیادشدیدی به مصرف قرص دارم و گوشی های تلفن همراه مسروقه را معمولا به قیمت 100 و نهایتا 150 هزار تومان به خریداران اموال مسروقه می فروختم " .

در پی اطلاع رسانی خبر از سوی خبرگزاری ها و جراید و انتشار بدون پوشش تصویر متهم ، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان ضمن مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی دقیق متهم کرده و عنوان داشتند که سرقت گوشی های تلفن همراهشان توسط متهم و همدستش انجام شده است ؛ این در حالی بود که متهم در اعترافات اولیه مدعی شده بود که تمامی سرقت ها را به صورت انفرادی انجام داده است .

در تحقیقات تخصصی از متهم ، وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " با همدستی شخصی به نام رضا و با موتورسیکلت وی اقدام به سرقت و قاپی زنی می کردیم ؛ من در زمان سرقت ها ترک نشین بودم و به پیشنهاد رضا با مالکین برخی از گوشی ها تماس می گرفتیم و جهت استرداد اموالشان از آنها درخواست پول می کردیم " .

متهم در ادامه مدعی شد : "با رضا در پارک آشنا شدم ؛ به اتفاق مواد مصرف می کردیم و شب ها همانجا می خوابیدیم و در نقاط مختلف شهر اقدام به سرقت گوشی می کردم و اموال مسروقه توسط رضا فروخته می شد ؛ هیچ آدرس و پاتوقی از رضا ندارم و فقط در پارک یکدیگر را می دیدیم " .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ؛ رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اظهارات تعدادی از شکات و مالباختگان مبنی بر سرقت امواشان توسط متهم دستگیر شده و همدستش و در ادامه اعتراف صریح متهم به این موضوع و معرفی شخصی به نام رضا ، چهره نگاری تصویر متهم متواری پرونده انجام و تصویر این شخص از سوی مالباختگان و همچنین متهم پرونده تأیید شد ؛ لذا در ادامه تحقیقات و به منظور شناسایی و دستگیری دومین متهم پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر چهره نگاری شده از متهم متواری از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است " .

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  در پایان این خبر گفت : " از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت و یا مخفیگاه های این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21865873 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟