کمین خیابانی پلیس برای دزدان 18 ساله پایتخت + عکس

روز 12 مهرماه امسال دو نوجوان حدودا 16 ساله با مراجعه به واحد گشت کلانتری 131 شهرری به مأمورین اعلام کردند که توسط دو جوان و به صورت پیاده ، هدف زورگیری و ضرب و شتم قرار گرفتند . 
با اظهارات دو نوجوان مبنی بر سرقت Stealing وپول و گوشی های تلفن همراهشان توسط دو جوان به صورت پیاده ، مشخصات ظاهری سارقان از مالباختگان اخذ و در اختیار سایر واحد های گشت کلانتری 131 قرار گرفت ؛ با اجرای طرح مهار ، سرانجام مأمورین در محدوده شهرک گل ها موفق به شناسایی دو جوانی شدند که در حال زورگیری یک گوشی تلفن همراه از یک رهگذر بودند ؛ در بازرسی اولیه از این دو نفر تعداد 5 دستگاه گوشی تلفن همراه نیز کشف شد . 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران  قرار گرفت . 
دو تن از مالباختگان پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهارات خود عنوان داشتند : "این دو سارق با گذاشتن چاقو در زیر گلویمان اقدام به سرقت وجه نقد و گوش تلفن همراهمان کردند" ؛ یکی دیگر از مالباختگان نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " با دوستم در حال بازگشت از مدرسه بودیم که دو پسر جوان در حالیکه بر روی صورتی یکی از آنها آثار جراحت شدید بر روی صورتش کاملا مشهود بود ، دست مرا گرفتند و یک لگد به من زدند ؛ آنها در ادامه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرده و در ادامه با چاقو ضربه ای به دستم زدند که باعث جراحت آن شد" . مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "متهمان باچاقو و شیشه به طرف حمله کردند ؛ یکی از آنها قصد خالی ردن جیب مرا داشت که ناگهان گشت پلس رسید و آنها را بازداشت کرد " . 
متهمان به نام های شایان و امیرمحمد  18 ساله در شرایطی منکر هرگونه زورگیری و سرقت شده بودند که تمامی مالباختگان این دو نفر را مورد شناسایی کامل قرار داده بودند ؛ در تحقیقات میدانی از خانه زورگیران نیز مشخص شد که هر دو نفر آنها دارای سوء شهرت و سابقه شرارت در محل سکونتشان بوده ؛ همچنین در بررسی این دو متهم ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "شایان . ن" به اتهام سرقت مقرون به آزار با سلاح سرد ، دارای یک حبس تعلیقی از شعبه 102 دادگاه کیفری 2 دادگاه شهرستان شهرری است اما با این وجود اقدام به زورگیری از مالباختگان کرده و دقیقا دوره یک ساله ی این حکم در روز دستگیری اش به پایان می رسید که دستگیر شده است . 
سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گفت : " از کلیه مالباختگان بویژه در محدوده شهرری که بدین شیوه و شگرد ، توسط دو سارق زورگیر جوان 18 ساله مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند " .  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟