کشف 70 هزار لیتر سوخت قاچاق در جنگل های میناب

سرهنگ علی اصغر خرم روی گفت: قاچاقچیان، این محموله را در یک فروند شناور که در جنگل های دریایی حرا پنهان شده بود، جاسازی کرده بودند.

وی ادامه داد: ماموران دریابانی با کار اطلاعاتی دقیق موفق شدند، پیش از خروج شناور از مخفیگاه، محل آن را شناسایی کنند.

فرمانده دریابانی هرمزگان اضافه کرد: این شناور و سوخت قاچاق Contraband آن در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان کشف و توقیف شد و هفت نفر در این عملیات دستگیر شدند.

سرهنگ خرم روی با اشاره به جریمه سنگین قاچاقچیان به ازای هر لیتر سوخت کشف شده از آنان اظهار کرد: به طور معمول قاچاقچیان هنگام رو به رو شدن با ماموران دریابانی سعی می کنند سوخت قاچاق را پیش از دستگیری در دریا بریزند تا جریمه کمتری پرداخت کنند.

وی گفت: ماموران دریابانی در این عملیات از اصل غافلگیری استفاده کردند و پیش از آن که قاچاقچیان 70 هزار لیتر گازوییل را به دریا بریزند و آسیب جبران ناپذیر به محیط زیست وارد کنند، قاچاقچیان را دستگیر و محموله را کشف و ضبط کردند.

جنگل های حرا در اطراف خور تیاب در سه کیلومتری بندر تیاب میناب واقع شده است.

درختان حرا، در بخش ‌های کم‌عمق خور خوران کنار و روی تپه‌های جزیره مانندی که هنگام پایین رفتن آب دریا از آب بیرون می‌مانند، قرار گرفته‌ است.

این جنگل ها هنگام بالا آمدن آب دریا، در آب‌ های خلیج فارس به حالت شناور می‌ماند و با فروکش کردن آب دریا به مدت ۶ تا ۷ ساعت مانند جنگل‌های مناطق خشک نمایان می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟