قتل مهاباد

اما نکته حائز اهمیت آن است که دو متغیر در این جنایت Crime برجسته‌تر از سایر مسائل است. نخست بهم خوردگی نابهنجارهای افکاری که تحت تأثیر داروهای محرک و توهم زاست و دوم هم اختلالات روانی.

وی ادامه داد: البته مسأله دیگری هم در این باره وجود دارد که آن هم برخی عقاید و رفتارهای افراطی است که مصداقش را در گروه‌های انتحاری و داعش ISIS شاهد بوده‌ایم. ضمن اینکه در بررسی‌هایی که درباره چنین افرادی انجام داده‌ایم، دریافته‌ایم آنها هیچگاه نگاه بدی نسبت به عملکردشان ندارند و هیچوقت هم گرفتار عذاب وجدان نمی‌شوند. چراکه این نوع رفتار از نوع اندیشه و ایدئولوژی آنها برخاسته و این قبیل جنایتکاران با اندیشه‌های شیطانی و به تعبیری شیطان Evil پرستی مرتکب چنین جنایت‌هایی می‌شوند.

برنامه‌ریزی برای جنایت

فروتن در پاسخ به این سؤال که چه عواملی باعث بروز چنین جنایت‌های هولناکی می‌شود، اظهارداشت: نخستین عامل تأثیر مشاهدات این افراد است. به‌طوری که با تماشای خشونت‌ها از طرق مختلف ترغیب به انجام چنین رفتارهایی می‌شوند. دومین عامل مواد محرک زاست و سومین مورد هم پیوستن به گروه‌هایی که افکار و اندیشه‌های نابهنجار و افراطی را اشاعه می‌دهند. نکته چهارم هم اختلالات روانی است که البته در خصوص این گروه و جنایت‌شان که از قبل هم با هم دوست بوده‌اند نمی‌توان با قاطعیت گفت که اختلالات روانی در کار بوده است. چون ابعاد این فاجعه و نوع عملکردشان نشان می‌دهد این افراد با اندیشه و برنامه‌ریزی دست به‌چنین جنایتی زده‌اند. حتی اگر بحث ناموسی هم مطرح بوده دلیلی وجود نداشته که این افراد دست به چنین جنایت افراطی بزنند.با این حال آنها باید به‌طور حتم ازسوی تیم‌های کارشناسی تحت بررسی‌های دقیق قراربگیرند تا ریشه‌های این جنایت تکاندهنده کشف شود.

نخ تسبیح خانواده‌ها کمرنگ شده است

دکتر فروتن در ادامه به نقش جایگاه خانواده در بروز چنین حوادثی اشاره و تصریح کرد: بی‌تردید از نقش و تأثیر خانواده در بروز یا عدم بروز چنین فجایعی نمی‌توان به سادگی گذر کرد. اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم که نخ تسبیح خانواده‌ها بشدت کمرنگ شده و با بی‌تدبیری برخی از خانواده‌ها دافعه برای فرزندانشان ایجاد می‌شود. از سوی دیگر برخی جذابیت‌های کاذب در جامعه باعث جذب همان فرزندان می‌شود و ادامه این روند باعث ناهنجاری‌های اجتماعی و مسائلی از این دست می‌شود.اما چنانچه خانواده‌ها با نگاهی مشفقانه به سراغ فرزندانشان بروند ما کمتر شاهد اتفاقات ناگوار از سوی نوجوانان و جوانان خواهیم بود.

راهکار، توجه به مثلث درمانی است

این مدرس دانشگاه در خصوص راهکارهای برون‌رفت از این معضلات هم گفت: برای برون‌رفت و حل این معضلات باید به مثلث درمانی رجوع کنیم. مهم‌ترین عامل که ضلع اول این مثلث محسوب می‌شود، خانواده و روش‌های تربیتی است. دومین ضلع هم خود فرد است که باید حریم‌هایی را برای خود و دوستانش مشخص کند. متأسفانه فرزندان ما هنوز «نه» گفتن را بلد نیستند و نمی‌دانند باید چگونه ودرچه مواقعی ازاین کلمه استفاده کنند. بنابراین خود فرد نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت اجتماعی‌اش دارد. ضلع سوم هم گروه سیاستگذاران جامعه هستند که باید با آموزش‌های لازم و طرح‌های مختلف تنبیهی و تشویقی و همین‌طور برگزاری کارگاه‌های مختلف افراد را برای یک زندگی درست آماده کنند.دکتر فروتن در پایان تأکید کرد: البته این اتفاق نخستین بار نیست وامیدواریم آخرین بارباشد.اما فقط باید با زمینه‌سازی و ایجاد بستری مناسب شرایط را برای جلوگیری از این جنایت‌ها محدود‌تر کنیم تا شاهد چنین وقایعی نباشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دخترم را تعقیب کردم و او را بیهوش در کنار حامد پیدا کردم

نیلوفر زن همسایه از من باردار شده بود ولی من!!!

انگیزه اصلی قتل فجیع جوان مهابادی اعلام شد +عکس

بریدن همسر مقابل چشم 2 کودک +عکس

تماس های شیطانی دوست عروس خانم با تازه داماد

حمله گاو خشمگین به مامور پلیس راه + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجو تهرانی در دخمه شیطانی 3 جوان + عکس

زنم از من خواست تا جدا شویم ولی من حاظر نشدم حالا دیگر تحمل زندگی با او را ندارم!

دختر مجردی که با دوربین مخفی پیش یک رمال رفت و !!!

آشنایی با پسرهای پولدار در جشن تولد ، من و دختر عمویم را به تباهی کشاند

تجاوز 4 پسر جوان به دختر تهرانی / او با دوست پسرش قرار داشت که ...

تجاوز به  لادن 21 ساله در پایان بزم شبانه در ویلا

سلفی سربازان عراقی با جنازه‌های مشمئزکننده داعشی‌ها در الحویجه + فیلم(14+)

وقتی از حمام بیرون آمدم حسین با یک کابل می خواست خفه ام کند که!!! + عکس

مرگ دلخراش امیر محمد ، دانش‌آموز تهرانی در هفته نخست مهر ماه +عکس

مردی در مشهد به آتش کشیده شد +عکس

مادر سنگدل فسایی سر کودک دوساله خود را برید و خودکشی کرد! +عکس

مجازات عجیب پدر عصبانی که به دختر جوانش در بندرعباس آسیب زده بود

خانواده جوان مقتول مهابادی : هرگونه اقدام احساسی ، جگر سوخته ما را سوخته تر خواهد کرد

گیاه خواری نوجوان ۱۲ ساله با خودکشی تمام شد! + عکس

یک لوله کش جسد نوزادی را در مخزن فاضلاب کشف کرد+ عکس

چرا دانش آموز جیرفتی با تیغ موکت بری به مدیر مدرسه حمله کرد؟

اندیشه های شیطانی در وجود قاتلان جوان مهابادی

ملیکا را به خانه متروکه بردم، دست هایش را با بند کفش هایم بستم!!+ عکس

جراحی‌های کثیف روی دختر جوان مشهدی در آرایشگاه

نگاه های فرزین در دانشگاه مرا میخکوب کرد / وقتی به خودم آمدم خودم را تسلیم او دیدم!

علت مرگ حامد هاکان خواننده پاپ چه بود؟+ عکس

کدخبر: 313015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟