سرگردانی زوار ایران در عراق و انتقاد سخنگوی فراکسیون حج

سیدحسن حسینی‌شاهرودی با انتقاد از بی‌تفاوتی وزارت امور خارجه نسبت به سرگردانی تعدادی از زائران ایرانی در عراق طی روزهای گذشته اظهار داشت: مسؤولان سفارت ایران در عراق که متولی صیانت و دفاع از حقوق اتباع ایرانی و حمایت از آن‌ها در خارج از مرزهای کشور هستند، باید پاسخگو و پیگیر این جریان باشند؛ چراکه بازگرداندن این تعداد برای آن‌ها مشکل و مانع خاصی ندارد.
وی با بیان اینکه حتی اگر این افراد به‌صورت انفرادی و آزاد نیز به عراق رفته باشند، کنسولگری ایران در این کشور و سازمان حج و زیارت مسؤول صیانت از امنیت و جان آن‌ها هستند، افزود: کوتاهی بیش از این در عدم بازگرداندن مسافران باقی‌مانده در عراق جایز نیست.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینکه با توجه به شرایط غیرامن عراق انتظار می‌رفت که مسؤولان حساسیت بیشتری در این خصوص به خرج دهند، افزود: اگرچه سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا (شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران) را به‌عنوان متولی اصلی اعزام زائران معرفی کرده است؛ اما باید نظارت بیشتری بر شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی و همچنین معرفی آن‌ها به مردم داشته باشد.
حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه اگرچه شرکت متخلف در اتفاق اخیر مجوزی از شمسا نداشته است، افزود: بسیاری از مردم نمی‌دانند باید تنها از آژانس‌های زیر نظر شمسا به این سفرها بروند؛ مسؤولان باید با تبلیغات از طریق رسانه‌ها مجراهای قانونی و شرکت‌های معتبر را به مردم معرفی کنند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه باید با شرکت‌های متخلف برخورد قاطع صورت گیرد تا دیگر شاهد این دست از تخلفات نباشیم، افزود: فراکسیون حج و زیارت در این خصوص از سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه توضیح می‌خواهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 311571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟