به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار محمد مهدیان نسب، رئیس پلیس استان لرستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان لرستان برگزار شد با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری مردم ولایتمدار کشور در مقابل دشمن است و با توجه به در پیش رو بودن هفته امر به معرف و نهی از منکر می‌توان گفت فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر بهترین مؤلفه مبارزه و دفاع نرم در مقابل جنگ نرم دشمن است.
وی افزود: بهترین نقطه‌ای که می‌توان در مقابل دشمن ایستاد انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است، کار پلیس Police نیز در حوزه بایدها و نبایدها در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر است و باید این فریضه الهی در مقابل کسانی که بخواهند امنیت را بر هم بزنند را اجرا کنیم.
فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: 18 اولویت برای پلیس مشخص‌شده که 11 اولویت رویکردهای اقتصاد مقاومتی و چهار اولویت برگرفته از فرمان‌ها مقام معظم است که یکی از این رویکردها اقدامات پیشگیرانه، مقابله و مهار جرائم است که دغدغه امنیتی استان به شمار می‌رود که در این راستا 16 طرح پیشگیرانه برای پیشگیری از جرائم و سرقت‌ها با استفاده از اتاق فکرها تهیه‌ شده است.
وی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی احصا شده تا متناسب با آن بتوانیم خدمات ویژه به مردم ارائه دهیم تصریح کرد: چهار طرح عملیاتی برای پاک‌سازی مناطق آلوده به‌عنوان طرح نقطه‌ای، طرح‌های تخصصی و طرح مشترک اجرا می‌شود.
این مسئول بیان کرد: مبارزه قاطع در رابطه با تهیه و توزیع مواد مخدر Drugs به‌عنوان یک مؤلفه جنگ نرم نظام سلطه است، تاکنون در استان لرستان خوب کارشده و بایستی با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر بهتر کار کنیم.
وی بابیان اینکه قرارگاه قاچاق Contraband کالا و ارز در استان تشکیل‌شده که این قرارگاه یکی از 11 مورد رویکرد اقتصاد مقاومتی است خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری و عملیات 61 طرح پاک‌سازی نقاط آلوده انجام‌شده، 309 هزار و 154 مورد تماس با فوریت‌های پلیسی انجام‌ شده که 65 درصد تماس‌ها عملیاتی و منجر به پرونده شده است.
مهدیان‌نسب یادآور شد: در شش‌ماهه امسال یک درصد افزایش سرقت Stealing را داشته‌ایم، 88 درصد سرقت‌های استان کشف‌ شده است 454 نفر شبگرد ساماندهی شده و 45 هزار پرونده قضایی در کلانتری و پاسگاه‌ها رسیدگی شده است.
وی اظهار داشت: در شش‌ماهه امسال دو تن مواد مخدر کشف، حدود 12 هزار و 500 نفر قاچاقچی Smuggler و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیرشده و 400 معتاد Addictedتحویل مکان‌های ترک اعتیاد ماده 15 و 16 شده است.
رئیس پلیس استان لرستان افزود: پلیس فتا و کنترل فضای مجازی سه هزار و 25 سایت را شناسایی کرده، 151 فقره پرونده تشکیل و 140 مجرم اینترنتی دستگیرشده است فراوانی جرم Crime در حوزه فضای مجازی، مزاحمت اینترنتی بوده که با مجرمان برخورد شده است.
این مسئول عنوان کرد: 104 باند سرقت در شش‌ماهه امسال در استان لرستان متلاشی‌شده و در حوزه قاچاق کالا نیز 31 باند منهدم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاتل آتنا اصلانی اعدام شد + اولین فیلم و عکس / لحظه به لحظه اعدام در ملاعام

فیلم گفتگو با قاتل آتنا اصلانی لحظاتی قبل از اعدام+ فیلم و عکس

لحظه سر بریدن 2 داعشی به دست خودشان + فیلم 16+

فیلم و عکس لحظه اعدام قاتل آتنا اصلانی

بلایی که زن جوان بر سر نامزدش آورد + فیلم

زن شیرازی که 3 شوهرش را کشت / او همزمان در عقد 2 مرد بود!+ عکس

دستگیری مرد شیطان صفت از سوی خانم معلم فداکار در کرج+عکس

وقتی آزیتا نوشیدنی را به من داد هیچ چیز نفهمیدم تا اینکه در کلانتری به هوش آمدم!

شرط مادر برای بخشش قاتل دخترش بهاره +عکس

تیراندازی شبانه دردفتر وکالت / 2 مرد راهی بیمارستان شدند

قاتل بازار حضرتی تهران دستگیر شد + عکس

پدری پسر ۲ ساله خود را برای تفریح دفن کرد! + فیلم و عکس

تجاوز راننده تاکسی اینترنتی به زن جوان شیرازی در تهران + عکس

آدمخوار هنگام خوردن یک زن کشته شد + عکس

قاتل " خفر " تا دندان مسلح بود!

درخواست پلیس اردبیل از مردم برای اجرای اعدام قاتل آتنا اصلانی در ملاعام + فیلم و عکس

قتل آفرین 20 ساله پس از 6 ساعت تجاوز وحشیانه

کدخبر: 308368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟