به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، کودکان مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا با مشکلات متعدد ناشی از نژادپرستی همچون شکنجه، کاراجباری و استثمار جنسی مواجه هستند.
گزارش مشترک صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) حاکی از آن است که سه چهارم کودکانی که از طریق دریای مدیترانه به صورت غیرقانونی وارد اروپا می شوند مورد سوء استفاده و استثمار قرار گرفته و عده ای نیز در باندهای قاچاق Contraband مواد مخدر Drugs کشورهای اروپایی به خدمت گرفته می شوند.
در حالی که همه مهاجران و پناهجویان در معرض خطر هستند، کودکان و نوجوانان در مسیر مهاجرت غیرقانونی به اروپا بیش از افراد بالای 25 سال مورد استثمار قرار می گیرند. این رویه در مورد کودکانی که از منطقه صحرای آفریقا به اروپا مهاجرت می کنند بیشتر است.
سفر دریایی از کشورهای شمال آفریقا (عمدتا لیبی) و عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به کشورهای اروپایی همپون ایتالیا و مسیر مدیترانه شرقی که پناهجویان را از ترکیه و یونان به اروپا می رساند، دو مسیر اصلی ورود مهاجران غیرقانونی و پناهجویان به قاره سبز است.
نگارنده این گزارش به نقل از یک نوجوان 16 ساله اهل گامبیا به نام «آی مامو» می نویسد: اگر فرار Escape کنید، به شما شلیک می کنند. اگر کار نکنید شما را کتک می زنند. ما همانند برده بودیم که به وسیله قاچاقچیان انسان از لیبی به اروپا منتقل شدند.
حدود 83 درصد کودکان صحرای آفریقا که از طریق لیبی سعی دارند به اروپا بروند با خطر استثمار و قاچاق مواجه هستند. این در حالی است که 56 درصد آنها به واسطه نژادپرستی اروپایی ها مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
سازمان بین الملل مهاجرت در گزارش که چندی پیش منتشر کرد اعلام کرد شمار کودکان پناهجو یا مهاجری که به تنهایی مهاجرت کرده اند به بالاترین سطح خود افزایش یافته است. آمارهای به دست آمده از 80 کشور جهان حاکی از آن است که شمار کودکانی که در سال های 2015 و 2016 به تنهایی مهاجرت کرده اند به دست کم 300 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در سال های 2010 و 2011 این رقم از 66 هزار نفر فراتر نمی رفت.
«افشان خان»، مدیر منطقه ای یونیسف در اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: واقعیت این است که کودکانی که به صورت غیرقانونی از آفریقا وارد اروپا می شوند مورد آزار و اذیت، ضرب و شتم و تبعیض قرار می گیرند. سران اتحادیه اروپا باید راه حل های اساسی شامل راهکار های امن و قانونی مهاجرت، ایجاد روش های حفاظت شده و پیدا کردن جایگزینی برای بازداشت کودکان مهاجر را ارائه دهند.
سازمان بین المللی مهاجرت در گزارش جداگانه ای که روز دوشنبه منتشر کرد از ثبت بیش از 23 هزار مورد از مرگ و میر مهاجران از سال 2014 خبر داد. این گزارش نشان می دهد رقم مرگ و میر مهاجران غیرقانونی می تواند بیشتر شود چراکه اجساد برخی از مهاجران یا پیدا نمی شوند و یا قادر به شناسایی نیستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رضا.سوری خواننده زیرزمینی در اسلامشهر به خاطر قتل دستگیر شد + عکس و جزئیات

حکم اعدام پسر شیطان صفت در کرج + عکس

فوری / قتل هولناک 2 خواهر 19 و 22 ساله در شامگاه دوشنبه تهران

اقدام هولناک دوست تلگرامی با دختر دانشجوی دکتری روانشناسی در تهران

صبر ۱۰ ساله برای هدیه ازدواج به عروس خانم + عکس

مرگ مرموز مرد جوان در نمره شماره 13 حمام عمومی تهران نو

اقدام وحشیانه برای سقط جنین زن باردار + عکس

چاقوکشی در کلیسا!

بلایی که مرد بی رحم به خاطر آغوش کشیدن دختر، سر او آورد

قتل به‌ خاطر سرقت پراید!

عاملان قتل «بنیتا» را قصاص کنید

غزاله گفت مرد عرب دلار خرج می کند و من رفتم تا صیغه او شوم تا اینکه!

کشتارخانوادگی در سفر!

زن سمنانی طلسم شد و در دام افتاد!

عکس سقوط وحشتناک اتوبوس به دره جاجرود / 11 تن کشته و 28 زخمی شدند

این دختر 16 ساله مثل مار پوست می اندازد+تصاویر

فوری / دستگیری خواننده زیرزمینی به خاطر قتل عمد در تهران + عکس

دفاعیات خونسردانه قاتل بنیتا کوچولو در دادگاه/رییس کلانتری خاتون آباد در جایگاه از هوش رفت + تصاویر

گریه های دردناک پدر بنیتا کوچولو در یک قدمی قاتلان /در دادگاه چه گذشت؟ + عکس

4 نفر بر سر تقسیم آبدوغ خیار مجروح شدند!

 

کدخبر: 304697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟