من خودم را خیلی زرنگ فرض می‌کردم. خانواده‌ام می‌گفتند: «ثریا دخترمان را می گوییم سرزبان‌دار است و گلیم خودش را از آب بیرون می‌کشد.». شاید همین تعریف و تمجیدهای بیش‌ازحد باعث می‌شد گاهی ریسک کنم و کارها و رفتارهایی مردانه‌ از خودم نشان بدهم اما، با این اعتمادبه‌نفس بیجا و الکی، دچار چنین مشکلی شدم. آن‌قدر ترسیده بودم که صدای کپ‌کپ قلبم را می‌شنیدم.

هیچ‌کس درک نمی‌کرد من در چه وضعیتی هستم و باید غم سنگین یک شکست را تحمل کنم. مادرم خودش را لعن و نفرین می‌کرد که، اگر به ازدواج با پسر دوست قدیمی‌اش اصرار نکرده بود، این‌طوری نمی‌شد. پدرم نیز می‌گفت ما تا حالا در خانواده‌مان طلاق نداشته‌ایم. با شنیدن این حرف‌ها عذاب می‌کشیدم. در مدت کوتاهی دچار افسردگی روحی-روانی شدیدی شدم از سرنوشت شومم خجالت می کشیدم  همه متلک می پراندند بیشتر در خانه خودم را زندانی Prisoner می‌کردم و به میهمانی‌های خانوادگی و فامیلی نمی‌رفتم. همسر برادرم نیز در حق من کم‌لطفی می‌کرد. او با حسادت نمی‌گذاشت با برادرم درد دل کنم. حالم خیلی بد بود تا اینکه یک روز عمه‌ام زنگ زد و پیشنهاد داد مردی میان‌سال، که چهار بچه داشت و همسرش فوت کرده بود، به خواستگاری‌ام بیاید. از او توقع نداشتیم چنین حرفی بزند. حال من و پدر و مادرم خیلی بد شد. حتی، به اصرار دوستم، یک سیگار کشیدم تا آرام شوم. این کار عبث هیچ حس خوبی برایم نداشت.
فکر می‌کردم به بن‌بست رسیده‌ام. خانم همسایه‌مان پیشنهاد داد به قرآن نزدیک‌تر شوم. انس با قرآن برایم آرامش‌بخش بود. در یک کلاس قرآن هم ثبت‌نام کردم. در این کلاس‌ها با خانمی آشنا شدم که مرا برای برادرش خواستگاری کرد. با اینکه خواستگارم واقعاً پسر خوبی است اما این‌بار برای مشاورۀ قبل از ازدواج به مرکز مشاورۀ آرامش پلیس Police آمده‌ام. نمی‌خواهم بی‌گدار به آب بزنم. البته شک ندارم خدا خودش این راه را به برکت قرآن عزیزش نشانم داده است و امید به زندگی خوب و شایسته‌ای دارم.
شک ندارم دوری از خدا و دین دل آدم را سیاه می‌کند. البته خدا به ما عقل داده است و باید در هر کاری تصمیم درست بگیریم تا دچار مشکل نشویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

*متین نیشابوری*

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

کتک خوردن مرد دستفروش به دست شهرداری چی ها+ فیلم

آموزش های کثیف به کودکان توسط پدربزرگ داعشی+فیلم

این کودک 3 ساعت بعد از مرگ زنده شد/پزشک ایرانی شوکه شد

این زنان نمی خواهند در دام مردان شیطان صفت بیفتند+ تصاویر

دستگیری قاتل دختر 19 ساله در ارومیه

3 مرد برهنه را با شلیک گلوله کشتند

تیراندازی به پرسنل حفاظت میراث فرهنگی

شهادت دانشجوی دانشگاه علوم انتظامی+ عکس

راز وحشتناک 2 جسد سوخته در ساختمان مخروبه چه بود؟

خانم مدیر آخرین مقتول سرآشپز حقوقدان که قاتل سریالی زنان در بندرعباس است!

شرور فراری در اتاق حجله عروس خانم دستگیر شد/پلیس می دانست میهمانان جشن عروسی نوچه های مرد خطرناک هستند

مکالمه برون مرزی را هم قاچاق می کردند/شرکت ترکیه ای چه بلایی بر سر ایران آورد

ثریا خودش را بعد از سرنوشت شومش در خانه زندانی کرد!/همه متلک می پراندند!

دزدان ناشی پلیس را اشتباهی تهدید کردند!+عکس کتک خورده دزدان

بخشش بزرگ خانواده کودک له شده زیر تراکتور +عکس

کدخبر: 302946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟