2 رفیق در قتل هم پای هم ایستادند/عهدی که تا طناب دار نمی شکند!+عکس مقتول و 2 متهم

به گزارش گروه جنایی رکنا، ساعت 20 شامگاه بیست و هشتم شهریور 91 به کلانتری 11 شهرقدس خبر رسید جدال سه پسر در بوستان معلم در خیابان گودرزی شمالی به خون کشیده شده و پسر 23ساله ای به نام علیرضا زخمی و به بیمارستان 22بهمن منتقل شده است. پلیس Police وقتی به بیمارستان مورد نظر رفت دریافت پسر جوان به خاطر شدت خونریزی جان سپرده است. به این ترتیب تحقیقات آغاز شد. شواهد نشان می داد علیرضا در جدال با دو پسر به نام های مهدی و فرهاد از پا درآمده است. ردیابی متهان که به مکان نامعلومی گریخته بودند در دستور کار پلیس قرار گرفت اما پلیس ردی از آنان به دست نیاورد.

یکسال از جنایت Crime خونین گذشته بود که به پلیس خبر رسید مهدی به خانه پدرش بازگشته است. به این ترتیب این پسر 22ساله شامگاه هشتم مهر 92 در خانه پدرش بازداشت شد و مخفیگاه فرهاد را هم لو داد.

مهدی گفت: بیست و هفتم شهریور با «علیرضا» درگیر شدم و به او سیلی زدم اما روز بعد وقتی با فرهاد سر کوچه ایستاده بودم او سر رسید و ما را برای دعوا به پارک کشاند. در پارک وقتی درگیری بالا گرفت من و فرهاد با چاقو چند ضربه به علیرضا زدیم. صبح روز وقتی فهمیدیم علیرضا در بیمارستان جان سپرده است به همین خاطر به یکی از روستاهای شمال کشور فرار Escape کردیم .

فرهاد نیز مشارکت در جنایت را گردن گرفت. به این ترتیب دو دوست در شعبه 113دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در آن جلسه پدر و مادر قربانی برای عاملان قتل Murder پسرشان حکم قصاص خواستند.

سپس مهدی پشت تریبون دفاع ایستاد و در تشریح جزییات درگیری گفت: یک روز قبل از کشته شدن علیرضا در خیابان با او روبه رو شدم. او چپ چپ نگاه کرد که با هم درگیر شدیم. در آن دعوا من سیلی به صورت علیرضا زدم. عصر روز بعد من و فرهاد سر خیابان ایستاده بودیم که علیرضا سر رسید. او که مشروب خورده و مست بود داد و فریاد راه انداخت و از ما خواست تا برای دعوا به پارک برویم. به محض اینکه ما به پارک معلم رفتیم علیرضا با چاقو به جان فرهاد افتاد. من هم چاقویی را که همراه داشتم بیرون آوردم و چند ضربه به کتف گردن و دست علیرضا زدم. وقتی او روی زمین افتاد فرهاد هم یک ضربه چاقو به گردنش زد.

این پسر ادامه داد: باور کنید من و دوستم قصد دعوا نداشتیم. علیرضا خودش درگیری را شروع کرد.

فرهاد نیز گفت: قبول دارم ضربه ای را به گردن علیرضا زدم. اما من هیچ خصومتی با او نداشتم و فقط به خاطرمهدی وارد دعوا شده بودم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و مهدی و فرهاد را به جرم Crime مشارکت در قتل به قصاص محکوم کرد. حکم صادره در شعبه چهارم دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود که وکیل متهمان درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد. این بار قضات شعبه 11دیوان عالی کشور پرونده را بار دیگر بررسی کرده و اعلام کردند: با توجه به نظر پزشکی قانونی که علت مرگ را ضربه جسم برنده به گردن اعلام کرده است و امکان ندارد ضربه وارد شده به گردن منتسب به دو نفر باشد درخواست اعاده دارسی را پذیرفت. به این ترتیب دو متهم دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge اصغرعبداللهی و با حضور یک مستشار محاکمه شدند.

در ابتدای این جلسه اولیای دم اعلام کردند حاضر به گذشت نیستند. سپس دو دوست یک به یک به دفاع پرداختند و ادعا کردند ضربه کاری را به گردن مقتول زده اند. دو متهم حاضر نشدند پیمان رفاقت چندساله را بشکنند و حقیقت را بگویند.

مهدی گفت: وقتی دعوا بالا گرفت هوا تاریک بود و چشمانم جایی را نمی دید. من ضربه کاری را به گردن علیرضا زدم.

فرهاد نیز گفت: من چیز زیادی از ماجرا به خاطر ندارم. در آن درگیری خودم هم چاقو خورده بودم اما به خاطر دارم یک ضربه چاقو به گردن مقتول زدم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟