اواسط مرداد‌ماه، نمایندۀ شرکت مخابرات، با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، از افرادی که با دور زدن قانون Law و شرکت مخابرات از طریق سیم‌کارت و شماره‌های پنج‌رقمی اقدام به انتقال تماس‌های تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور (قاچاق صوت) کرده و زیان هنگفتی به کشور وارد می‌کردند شکایت کرد.

با ارجاع این پرونده به شعبۀ ٢٣٣ ویژۀ جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد، قاضی Judge حقدادی دستورات تخصصی برای ورود پلیس Police فتا به این پرونده را صادر کرد تا جایی که، در کمتر از دو روز، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند یک مکان، که این عمل غیرقانونی در آن انجام می‌شد، را در خیابان آبکوه مشهد شناسایی کنند.

با حضور کارشناسان پلیس فتا در محل مشخص شد که این تجهیزات در یک ساختمان در حال ساخت و خالی‌از‌سکنه نصب شده است. ادامۀ بررسی‌ها مأموران را به یک آرایشگاه مردانه کشید که متهمان عملیات مجرمانۀ خود را از این مکان هدایت می‌کردند.

صاحب این مغازه اعلام کرد که اصلا اطلاع ندارد این وسایل برای چیست و تنها، در ازای دریافت ماهانه ٢٠٠هزار تومان، قسمتی از مغازه‌اش را اجاره داده است. مأموران توانستند دو متهم را دستگیر کنند اما متهمان نیز از چگونگی عملکرد این دستگاه‌ها هیچ اطلاعی نداشتند و گفتند که تنها دستورات فردی دیگر را اجرا می‌کنند و فردی کارهای نصب را انجام می‌دهد.

مأموران در ادامه یک مکان دیگر در بولوار طبرسی را شناسایی کردند که آنجا هم مشخص شد که عده‌ای، با فریب دارندۀ یک کبابی و دادن ماهانه ٧٠٠هزار تومان، عملیات مجرمانۀ خود را از آنجا انجام می‌داده‌اند.

با اعترافات این افراد، متهم اصلی پرونده شناسایی و ردزنی شد. ادامۀ تحقیقات نشان داد که این فرد یک منزل مسکونی در امامت را به عنوان شرکت ثبت کرده است. بازرسی از این مکان با دستور قاضی حقدادی انجام شد و دو خانم، که یکی منشی و دیگری با تسلط بر زبان انگلیسی رابط این فرد با یک شرکت در ترکیه بود، را دستگیر کردند.

این افراد از ماجرای قاچاق Contraband صوت بی‌اطلاع بودند و اظهار کردند که برای فردی که این مکان را اجاره کرده کار می‌کنند و این فرد مدعی شده است در حال انجام کارها برای دریافت مجوز است و کارش کاملا قانونی است. مأموران، درست مقابل این شرکت، که از بیرون قابل‌تشخیص نبود، توانستند متهم اصلی را دستگیر کنند. در ادامه، از منزل منشی این شرکت هم بازرسی شد که تجهیزات زیادی نیز در آنجا مستقر بود و این دختر جوان، به دستور متهم اصلی، کارهای او را شبانه در منزل انجام می‌داده است.

متهم اصلی، که تمام شرکت، نامه‌ها و مستندات به نام همسرش بود و از خود هیچ رد و نشانی بر جای نگذاشته بود، در مقابل مأموران اظهار بی‌گناهی کرد و مدعی شد: «من این شرکت را برای تهیۀ ارزاق عمومی راه‌اندازی کرده‌ام و هیچ کار خلافی انجام نمی‌دهم.». این در حالی بود که منشی این شرکت پرده از راز عملکرد این فرد برداشت و سه قرارداد با افراد خارج از کشور به مبلغ ۴۵٠هزار دلار، معادل بیش از یک میلیارد و ٧٠٠میلیون تومان، در این شرکت کشف شد. متهم، با قرار وثیقۀ یک میلیارد تومانی، راهی زندان Prison شد.

ردگیری یک متهم دیگر

در حالی تحقیقات این پرونده ادامه داشت که فردی در تلگرام Telegram به متهم دستگیر‌شده پیام داد و تقاضای سیم‌کارت جدید برای انجام این عمل مجرمانه داشت که کارشناسان، در یک قرار صوری، او را در بولوار فرهنگ دستگیر کردند.

مأموران در بازرسی از منزل این فرد در بولوار فردوسی تجهیزات قاچاق صوت را کشف کردند اما این فرد اعلام کرد که این‌ها همه متعلق به برادرش است که همان شب از دوبی برمی‌گردد. مأموران، با دستیابی به این سرنخ، خود را به فرودگاه رساندند و شبانه این فرد را دستگیر کردند. این فرد، که خود را مقابل قانون بی‌دفاع می‌دید، اعتراف کرد: «با همکاری متهم اصلی پرونده، اقدام به راه‌اندازی این تجهیزات کردم و ماهی ٢-٣میلیون تومان درآمد داشتم اما می‌دانستم که این کار جرم Crime است.». این فرد نیز، به دستور قاضی حقدادی، با قرار وثیقه، راهی زندان شد.

این متهم در بازجویی‌های تخصصی اعتراف کرد که از طریق متهم اصلی با فردی به نام مصطفی سیم آشنا شده و سیم‌کارت‌ها را بدون هیچ محدودیتی از این فرد می‌گرفته است. از او ۵٠ سیم‌کارت صفر کشف شد و این فرد یک نفر دیگر، که به گفتۀ خودش مادر سیم‌کارت مشهد است، را معرفی کرد و، با قرار وثیقه، راهی زندان شد.

دستگیری مادر سیم‌کارت مشهد

مأموران، در گام بعدی، با دستورات تخصصی قاضی حقدادی، راهی میدان شهدا که دیگر متهم در آنجا مغازه داشت شدند و این فرد را در مغازه‌اش دستگیر کردند، و از مغازه‌اش ٢٠٠ سیم‌کارت کشف شد. این فرد، که متولد ١٣٧٢ است، اعتراف کرد که فردی چند سال قبل به مغازۀ او مراجعه کرده و خود را نمایندۀ یکی از اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده و، از آن به بعد، این فرد هرچه سیم‌کارت سفارش می‌داده، او با اتوبوس از تهران برایش ارسال می‌کرده، و هفته‌ای حدود ٢٠٠ سیم‌کارت و ماهانه حدود ۵٠٠ سیم‌کارت می‌فروخته است. این فرد، با توجه به ضدونقیض‌گویی‌هایش، با قرار وثیقه، راهی زندان شد.

با هدایت آخرین مهرۀ دستگیرشده در این پرونده، مأموران به اطلاعات فردی دست یافتند که از تهران سیم‌کارت‌ها را بدون دریافت کوچک‌ترین مدرکی و به هر تعدادی که سفارش می‌داده‌اند برای متهمان می‌فرستاده است. با صدور نیابت قضایی، مراحل شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد.

خسارت ۶٠٠ میلیون تومانی

قاضی مهدی حقدادی دربارۀ این پرونده گفت: «متهم اصلی این پرونده نه‌تنها در مشهد بلکه در شهرهای شاهرود، بجنورد و بیرجند نیز این عمل مجرمانۀ خود را تکرار کرده است که این تجهیزات از این شهرها نیز جمع شده است.».

وی با بیان اینکه بررسی‌های ابتدایی رقم ۶٠٠ میلیون تومان ضرر به مخابرات را نشان می‌دهد و احتمالا این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد بیان کرد: «به تمام دفاتر نمایندگی شرکت‌های تلفن همراه دربارۀ واگذاری سیم‌کارت بدون احراز هویت اشخاص و به طور غیرقانونی هشدار می‌دهیم که، در صورت محرز شدن تخلف، این عملشان تا پنج سال حبس در پی دارد.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمدجواد ابوعطا

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

موش ها باعث سیل های ویرانگر هستند!/سدها در خطر شکستن قرار دارند

شیطان اینترنتی به دخترخاله اش هم رحم نکرد/این مرد شکارچی کودکان بود + عکس

عجیب اما واقعی/این دزد ماشین میلیونر شد!

نجات ۲ دختر دانش‌آموزان از خطر قطع نخاع /شیرینی کوچک در برابر تلخی فاجعه واژگونی اتوبوس

زندانی قلدر همه ماموران پلیس را کتک زد! + فیلم هیجان انگیز

دعوای 2 مرد برهنه در خیابان/پلیس با شوکر سر رسید+ فیلم و تصاویر

راز عضویت 6 مقام دامپزشکی در باند مافیای گوشت برملا شد

قاتل دیوانه جسد زنش را 70 تکه کرد و ...+ عکس روز عروسی قاتل و همسرش

مریم 30 ساله تن به هر کاری داد تا اینکه فهمید باردار است و ...

پدرزن سابقم به زن دومم نظر داشت به او هشدار دادم گوش نداد تا اینکه.....+ عکس

پیشنهاد بی شرمانه یک مرد به همکار زن رسوایی به بار آورد

قطع دست و پای محدثه دختر حادثه دیده اتوبوس جاده داراب+ عکس

آویزان شدن مامور برق صومعه سرا براثر برق گرفتگی+ عکس

سفر مادرشوهر به آمریکا برای کتک زدن عروس + عکس

جزییات ناگفته قتل عام خانوادگی استاد دانشگاه در تهران/مرگ 5 تهرانی در یک جنون هولناک + فیلم و عکس

سایه زن شوم در خیابان های رشت!/این زن کیست؟

درگیری در پاساژ علاالدین / پلیس وارد عمل شد + عکس

جعلی بودن رضایتنامه منتشر شده پدر دانش آموز هرمزگانی + عکس

عاقبت شوم آشنایی خانم معلم و پسر ثروتمند در یک میهمانی + عکس

کدخبر: 302625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟