به گزارش گروه جنایی رکنا، مردی که 13 سال قبل به خاطر یک مشاجره مرتکب قتل Murder شده‌بود، با جلب رضایت اولیای‌دم خودش را تسلیم پلیس کرد. متهم مدعی است با فروش کلیه موفق به تأمین دیه 300 میلیون تومانی شده است. متهم روز گذشته از جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد. 
به گزارش خبرنگار ما، بیست و نهم بهمن‌ماه سال 83، مأموران کلانتری 109 بهارستان از مرگ مشکوک مرد جوانی در بیمارستان معیری باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به جوان 22 ساله‌ای به نام احمد بود که با ضربات چاقو مجروح شده و بعد از انتقال به بیمارستان جان باخته بود. یکی از شاهدان گفت: در یکی از خیابان‌های حوالی میدان شهدا ایستاده بودم که ناگهان متوجه درگیری شدم. بلافاصله خودم را به محل درگیری که جلوی باشگاه بدنسازی بود، رساندم. ناگهان دیدم یکی از بچه‌ محل‌هایم به نام حمید با چاقو به کتف و کمر مقتول زد و فرار Escape کرد.
بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و احمد را به بیمارستان رساندیم که متأسفانه به خاطر شدت خونریزی فوت کرد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات برای دستگیری حمید آغاز شد تا اینکه متهم بعد از 13 سال از زمان وقوع حادثه Incident با رضایت اولیای‌دم خودش را به اداره پلیس معرفی کرد. او  در شرح ماجرا گفت: با ماشین در حال حرکت بودم که مقتول از جهت مخالف جلوی ماشینم پیچید. پیاده شدم و بعد از مشاجره لفظی با هم درگیر شدیم که مردم ما را جدا کردند و رفتیم. بعد از آن ماجرا را برای یکی از دوستانم تعریف کردم و او گفت احمد را می‌شناسد و خواست تا ما را آشتی دهد. با موتور به طرف باشگاهی در حوالی میدان شهدا رفتیم و من بیرون باشگاه منتظر شدم. دوستم داخل باشگاه رفت و دقایقی بعد همراه مقتول بیرون آمد. مقتول خیلی عصبانی بود به محض بیرون آمدن از باشگاه شیشه‌های باشگاه را خرد کرد و بعد با قمه به طرفم حمله کرد و یک ضربه به سرم زد.
متهم در خصوص قتل گفت: در آن لحظه فرار کردم و به دوستم گفتم چرا احمد اینطور برخورد کرد؟! او در جواب چاقویی داد و گفت برو از حقت دفاع کن. چاقو را گرفتم و سراغ مقتول رفتم که دوباره با هم درگیر شدیم. در آن درگیری از ناحیه دست زخمی شدم و برای دفاع از خودم دو ضربه به مقتول زدم و فرار کردم. متهم در ادامه گفت: بعد از قتل متواری بودم و تنها زندگی می‌کردم. در این 13 سال خانواده‌ام تلاش کردند با پرداخت 300‌میلیون دیه رضایت خانواده مقتول را بگیرند. بعد از آنکه از قصاص نجات یافتم تصمیم گرفتم به خاطر عذاب وجدانی که داشتم خودم را معرفی کنم. با اقرارهای متهم و با توجه به رضایت اولیای‌دم، پرونده جهت رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت و متهم بعد از قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شد. او در آخرین دفاعش گفت: از صمیم قلب پشیمانم و امیدوارم خدا مرا ببخشد. آن روز برای آشتی رفته بودم که به خاطر عصبانیت مقتول این اتفاق افتاد. بعد از قتل، از ترس قصاص فرار کردم و با اجاره خانه‌ای زندگی مخفی داشتم. سعی کردم در این مدت استغفار کنم و از طریق پیک موتوری روزی حلالی داشته باشم.
متهم در ادامه گفت: شش‌سال بعد از این حادثه پدرم را از دست دادم و بعد از آن با کمک خانواده‌ام و با فروش کلیه و اموال زندگی که بهم ارث رسیده بود، رضایت خانواده مقتول را جلب کردیم،‌ اما تهیه 300 میلیون دیه برای ما که قشر متوسطی بودیم سخت بود به همین دلیل دوستان، آشنایان و فامیل هر کدام بخشی را به عنوان کمک به صورت قرض‌الحسنه یا بدون بازگشت پرداخت کردند. حالا از دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف دهند تا بتوانم خسارت‌هایی که در این مدت به خانواده‌ام وارد شده را جبران کنم و به خصوص به مادرم خدمت کنم. 
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

فوری / قهرمان وزنه‌برداری ایران درگذشت +عکس

علت مرگ قهرمان وزنه برداری ایران چیست؟!+ عکس

خاطرات تکان‌دهنده یک سرباز که خون داعشی ها را می خورد !+ تصاویر

کشته شدن مشتری آرایشگاه به ضرب گلوله + فیلم

این مرد از چهره زشتش درآمد خوبی کسب می کند! + عکس

دریاچه ارومیه هم قربانی گرفت+ عکس

علت مرگ محیط بان بابلی اعلام شد + عکس

بازیگر معروف سینما در 82 سالگی درگذشت

من دوست هم دانشگاهی ام را کشتم و دفن کردم/این اعتراف عجیب دروغ بود + عکس

قطع شدن پای مرد موتورسوار در تصادف + عکس دلخراش

راز جسد مومیایی یک انسان فرازمینی + عکس دیدنی

حادثه خطرناک برای بازیگر مشهور سینما هنگام فیلمبرداری +فیلم لحظه حادثه

عکس / مرگ تلخ پس از خودسوزی در برابر شهرداری قم

ناگفته های جدید عامل مرگ بنیتا + فیلم و عکس

2 دست قطع شده یک مرد در کیف برادرش بود! + فیلم

پسر عمویم وقتی مرا تصاحب کرد ...

مرد خشمگین خانه نامزد سابقش که عروس شده بود را آتش زد +عکس

اعتراف عجیب دانشجوی ممتاز تهرانی به دفن دوستش در بهشت زهرا / آزیتا را از 16 سالگی دوست داشتم ولی ...

۷۴ ضربه شلاق در انتظار میناوند

2 شهید مدافع حرم که قبل از حججی «سر» دادند + عکس 14+

کدخبر: 294923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟