در پی رصد‌ کارشناسان مرکز واکنش سریع دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد در فضای سایبری، یک کانال تلگرامی تحت عنوان «پارک ملت مشهد» که اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی و مستهجن می‌کرد شناسایی شد و پیگیری موضوع بر عهدۀ قاضی Judge حقدادی، دادیار شعبۀ ٢٣٣ ویژۀ رسیدگی به جرائم رایانه‌ای دادسرای مشهد، قرار گرفت.

در رصد اطلاعاتی قاضی حقدادی از این کانال تلگرامی مستهجن، اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد مدیر یا مدیران این گروه در حال رواج اعمال منافی عفت در جامعه خصوصاً میان جوانان مشهدی می‌باشند که، با روشن شدن موضوع، دستور جلب متهمان این پرونده صادر و مسئولیت شناسایی و دستگیری سرهرم‌های این باند به پلیس Police فتای خراسان‌ رضوی محول شد.

کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ رضوی، طی بررسی تخصصی در فضای سایبری، دریافتند که ادمین این کانال ساکن مشهد است. لذا، با به دست آمدن این سرنخ، پروندۀ متهم را رد‌زنی کردند و مخفیگاه او در منطقۀ رضاشهر شناسایی شد.

با شناسایی مخفیگاه متهم، تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، طی هماهنگی با قاضی حقدادی، وارد عمل شد و، در اقدامی ضربتی، متهم را، که مردی ٣٠ساله بود، دستگیر کرد.

متهم، که از حضور مأموران مطلع شده بود، قبل از دستگیری، اقدام به از بین بردن کلیۀ اطلاعات کانالش کرد و، پس از دستگیری، تمام اتهاماتش را رد و واقعیت ماجرا را کتمان کرد اما طولی نکشید که بازیابی اطلاعات پاک‌شده دستش را برای پلیس رو کرد و ماهیت اصلی این فرد را برای قانون Law لو داد. این مرد جوان، که دیگر راهی برای کتمان حقیقت نداشت، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و جزئیات اقدامات شومش را تشریح کرد (از انتشار اعترافات متهم معذوریم.).

دادیار شعبۀ ٢٣٣ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: «این پرونده از سوی کارشناسان مرکز واکنش سریع دادسرا بررسی شد و اعلام شد که، در کمترین زمان ممکن، رسیدگی شد و به نتیجه رسید.».

قاضی مهدی حقدادی افزود: «این کانال تلگرامی، که بیش از ٨ هزار عضو از سراسر کشور داشت، حاوی مطالبی غیر‌اخلاقی و مستهجن بود و با هدف رواج اعمال منافی عفت در بین جوانان و نوجوان شهرهای مذهبی کشور راه‌اندازی شده بود.».

وی تصریح کرد: «اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی همدستان و دیگر جرائم احتمالی از او ادامه دارد.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

مرگ دلخراش مرد دستفروش در درگیری با ماموران شهرداری قم + فیلم لحظه درگیری

تشکیل پرونده برای مرگ مرد دستفروش در قم / بازپرس ویژه قتل هم به میدان آمد + فیلم لحظه درگیری

مورچه ها نوزاد رها شده را می خوردند تا اینکه .... + فیلم

3 مرد زنده زنده درانفجار بلوارفردوس سوختند

تبعید 6 پزشک بخاطر سلفی در صحنه تصادف 2 قطار + عکس

مرگ عجیب یک محیط بان سرنماز صبح + عکس

علت مرگ بنیتا کوچولو مشخص شد اما محرمانه است + عکس

آزادی خانم معلم شیطان صفت از زندان/ پسر دانش آموز رازش را فاش کرد + عکس

داعش قاضی خود را اعدام و به تیر چراغ برق آویزان کرد

شکایت ٣ دختر جوان از پسر ثروتمند «بی.‌ام.‌و»‌ سوار که آنها را به ویلای لوکس خود برد و...

آبروی بر باد رفته یک زن که به دنبال ارتباط شوم رفت ...

قتل زن جوان توسط شوهرش در استخر خانگی شمال تهران + عکس محل حادثه

ترکیدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام تی کاف + عکس

مادرم در تلگرام با مردی آشنا شده بود و رفتارش مرا عذاب می داد تا اینکه ...

اعتراف عجیب عروس قاتل + عکس

14 ساله بودم که صیغه یک مرد شدم و وقتی باردار شدم ..

مادر بی رحم نوزاد را با پیک موتوری به پروشگاه فرستاد + عکس

فیلم / لحظه شکستن پای مامور پلیس در ایستگاه شلوغ مترو

 

کدخبر: 293341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟