این خانواده سال ۲۰۰۹ به کانادا مهاجرت کرده‌اند و زن تا مدت‌ها نمی‌دانسته که می‌تواند از شوهرش به‌خاطر کتک زدن او و فرزندانش شکایت کند. او گفته است که همسرش برای برقراری رابطه جنسی، او را می‌زده، موهایش را می‌کشیده، بدنش را نیشگون می‌گرفته و لباس‌هایش را به زور در می‌آورده است.

این مرد همچنین یک بار دو پسرش را در سرمای زمستان با تنها شلوارک و تی‌شرت از خانه بیرون کرده است.

در حکم اولیه‌ای که علیه این مرد صادر شد با استناد به شکاف فرهنگی ایران و کانادا او را مستحق تخفیف دانست و ۱۸ ماه زندان برایش برید، اما دادگاه تجدینظر این استدلال را رد کرده و او را به چهار سال زندان محکوم کرد.

ماجرای حکم جدید دادگاه استیناف کانادا درباره تفاوت‌های فرهنگی، به یک مهاجر ایرانی بازمی‌گردد.

یک زن که مهاجر تازه‌واردی از ایران است، به شکلی که در حکم دادگاه بی‌رحمانه توصیف شده توسط شوهر خود مورد بدرفتاری قرار می‌گرفت، اما او حتی نمی‌دانست که این رفتارها خلاف قانون Law است و می‌تواند به آنها اعتراض کند.

این زن که هویت او از سوی دادگاه محفوظ است، پس از مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۰۹، از سوی شوهر خود وادار به برقراری رابطه‌ی جنسی می‌شد. همسرش برای وادار کردن او به رابطه جنسی، او را می‌زد، موهایش را می‌کشید، بدنش را نیشگون می‌گرفت و لباس‌هایش را به زور در می‌آورد. به دادگاه گفته شد که زن در سکوت گریه می‌کرد تا بچه‌هایش، صدای او را نشنوند.

این مرد همچنین دو پسرشان را با سیلی، لگد، مشت و کمربند کتک می‌زد. او یک بار، در روزی زمستانی و برفی، پسران خود را در حالی که تنها شلوارک و تی‌شرت به تن داشتند، از خانه بیرون انداخت و در را به رویشان قفل کرد، تا اینکه مادرشان از بیرون برگشت و آنها را نجات داد.

حکم اولیه؛ ۱۸ ماه زندان

پس از آنکه جرم Crime تعرض جنسی و جسمی این مرد ثابت شد، قاضی Judge ویلیام گورویچ از دادگاه انتاریو، با اشاره به مواردی از جمله نداشتن سابقه‌ی کیفری، او را به ۱۸ ماه زندان محکوم کرد. قاضی همچنین تغییر کشور محل زندگی را در رأی خود مؤثر دانست.

این عوامل برای دادگاه استیناف انتاریو چندان پذیرفتنی به نظر نیامد.

سخت‌گیری بیشتر دادگاه استیناف

پس از تقاضای استیناف از سوی دادستان، سه قاضی انتاریو یعنی ماری لو بنوتو، الکساندر هوی و دیوید دورتی اعلام کردند که رأی حبس ۱۸ ماهه «آشکارا نامناسب» است.

از نظر آنها باید رای سخت‌گیرانه‌تری برای این مرد در نظر گرفته می‌شد. به همین دلیل آنها اعلام کردند این مرد باید چهار سال حبس را بگذراند.

آنها در حکم خود اعلام کردند: «هنجارهای فرهنگی، نباید در رأی دادگاه به عنوان دلایل تخفیف حکم در نظر گرفته شوند؛ چه این هنجارهایی که به هر صورت منجر به رفتارهایی مغایر با قوانین کیفری کانادا می‌شوند. دادگاه استیناف معتقد است که تفاوت‌های فرهنگی نباید توجیه‌کننده یا تخفیف‌دهنده‌ی اعمال مجرمانه باشد.»

این حکم تاکید می‌کند اگر چنین چیزی پذیرفته شود، بعضی از زنان در جامعه‌‌ی کانادا در مقایسه با سایرین از حمایت‌های کمتری برخوردار خواهند بود و این کار در عمل طبقه‌‌ای از انسان‌های درجه‌ دو در جامعه‌ی ما خواهد آفرید که قربانی متجاوزان واردکننده‌ی این رفتارها به کشور خواهند بود.

حکم دادگاه همچنین می‌گوید: «تمامی زنان در کانادا از این حق برخوردارند که به طور یکسان در مقابل متجاوزان حمایت شوند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: روزنامه خبری آتش-کانادا

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

دست‌هایم را قطع کنید تا دزدی نکنم! / حکمی که دزد خانه های کرج برای مجازاتش خواست+عکس

دستگیری پزشک شیطان صفت با یک زن در اتاق معاینه مطب+عکس

شوهرم گاوهایش را بیشتر از من دوست دارد! / دختر تهرانی با دیدن یک سگ ازدواج کرد و حالا ... + عکس

اقدام زشت عروس مست در جشن عروسی با داماد +عکس

کشف اجساد دو پسر 16 ساله گمشده در یک گودال +عکس

وحشت زنان هندی از«شبح آرایشگر»‎ / مهاجم فقط سر زنان را می تراشد! + عکس

اجرای قتل فجیع مادر و نوزاد 11 ماهه در مشهد/ می خواستم پول بیمه عمر را بگیرم + عکس

گیتی از من خواست تا کتل ملتوف درست کنم تا شبها ستادها انتخاباتی را آتش بزنیم ... + فیلم

ارتباط شیطانی فریال زن بوکسور مشهور با بوکسور دیگر لو رفت و ... + عکس

عکس جسد زورگیر جوانی که هنگام فرار به طرز وحشتناکی جان باخت + عکس

مرگ دلخراش کودک 8 ماهه در گرمای 43 درجه / مادر کودک به خاطر دزدی از مادر شوهرش در زندان بود

عروس تنها به آتلیه رفت تا عکس ها را بگیرد که ...

 

کدخبر: 290279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟