قصاص، سرانجام سوءظن به دوست صمیمی

 اولین متهم مردی بود که به اتهام قتل Murder دوست صمیمی­اش پای میز محاکمه حاضر شد. میثم 25ساله پانزدهم بهمن­ماه سال 95 از سوی مأموران کلانتری 111 شهید قدوسی بازداشت شد. متهم بعد از اقرار به جرمش در توضیح ماجرا گفت: دو سال از زندگی مشترک با همسرم می­گذشت که متوجه شدم مرد غریبه­ای به او پیامک می­دهد و مزاحم او می­شود. از همسرم خواستم توضیح دهد اما طفره می­رفت تا اینکه روزی تلفن همراهش را کنترل کردم و متوجه شدم اسم مرد مزاحم سهیل است. از آنجائیکه نام دوست صمیمی­ام سهیل بود و با هم رفت و آمد داشتیم به او مظنون شدم. از این موضوع به همسرم حرفی نزدم. روزی با مقتول قرارگذاشتم و موضوع را به او گفتم. سهیل گفت اشتباه می­کنی اما خیلی عصبانی بودم و با چاقو به سینه او زدم و فرار Escape کردم.
متهم در ادامه گفت: بعد از قتل پیش یکی از دوستانم رفتم. او می­خواست به ارومیه برود به همین خاطر از او خواستم همراهش شوم که قبول کرد. بعد از ارومیه قصد فرار به خارج از کشوررا داشتم که در مرز بازرگان شهر ماکو دستگیر شدم.
میثم بعد از اقرار به جرمش روانه زندان Prison شد و این پرونده بعد از کامل شدن بررسی‌ها به شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در  اولین جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی ‌متین راسخمتهم بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم در جایگاه حاضر شد و بعد از شرح ماجرا از خودش دفاع کرد. در پایان هئیت قضایی متهم را بنا به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کرد.

حبس و شلاق Whip مجازات پزشک قلابی

دومین متهم که پای میز محاکمه حاضر شد، میلاد نام داشت که در هجدهمآبان­ماه سال 91، توسط مأموران کلانتری 103 گاندی به اتهام قتل زنی به نام ناهید بازداشت شد. او در توضیح ماجرا گفت: در داروخانه مشغول کار بودم و از همکارها خواسته بودم مرا به همه مشتری­ها دکتر معرفی کنند. روزی ناهید برای تهیه دارو به داروخانه آمد و با هم آشنا شدیم و بعد او را صیغه کردم. مدتی گذشت، تا اینکه ناهید از من خواست خودروی­اش را عوض کنم و مدل بالاتری بخرم. کنار این خواسته بهانه­های دیگری گرفت و بعد از هفت ماه به مشکل خوردیم. از او خواستم مرا فراموش کند و با هم ارتباطی نداشته باشیم اما قبول نکرد تا اینکه فهمیدم با مردان دیگری ارتباط دارد. وقتی معترض شدم با من درگیر شد. بعد از درگیری از خانه او خارج شدم.
متهم ادامه داد: شب حادثه Incident ناهید تماس گرفت و خواست تا دلخوری پیش آمده شب قبل را از دلم درآورد. به همین دلیل مرا راضی کرد تا به خانه­ام  بیاید. وقتی مقتول آمد حالت عادی نداشت و نصفی از شیشه مشروب را خورده بود. من مابقی مشروب را خوردم و کنارش نشستم. وقتی حرف ارتباطش با مردان دیگر را زدم با هم درگیر شدیم. در آن درگیری او با چاقو به من حمله کرد و صورتم خونی شد ومقتول از ترس چاقو را رها کرد. متهم درخصوص قتل گفت: مقتول دوباره چاقویی دیگر برداشت و به دستم لطمه زد. بعد از آن نزدیکش رفتم و چاقویی که در دستش بود را به سمت شکم او چرخاندم. وقتی مطمئن شدم نفس نمی­کشد کلید خانه­اش را برداشتم و به خانه مادر ناهید رفتم. خودم را معرفی کردم و گفتم دوست ناهید هستم و از او سند خودروی مقتول را خواستماما او گفت مرا نمی­شناسد و از خانه بیرونم کرد. بعد از آن به خانه برگشتم و جسد را در صندوق عقب خودروی­206 مقتول گذاشتم و در بلوار فردوس رها کردم.
متهم بعد از اقرار جرمش‌، به اتهام قتل عمد روانه زندان شد. در حالیکه پرونده درحال تکمیل شدن بود اولیای دم با پرداخت 50 میلیون توماناعلام گذشت کردند و این پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم Crime به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی اصغرزاده قرار گرفت.
در آن جلسه متهم بار دیگر حادثه را شرح داد و بعد از آخرین دفاع هئیت قضایی او را از جنبه عمومی جرم به 15 سال حبس و 80 ضربه شلاق محکوم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟