سرهنگ" رضا موذن"   معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: در ماه های اخیر گروهی از سارقان، سوژه های خود را از میان زن های سالخورده انتخاب کرده و در قالب زوجی (زن و شوهر) از آنها به روش های مختلف سرقت Stealing می کردند.

وی افزود: سارقان در این شیوه شروع به صحبت با سوژه کرده و در ادامه با سوء استفاده از عقاید مذهبی مال باختگان و اغفال آنان زیورآلات و هر گونه متعلقه با ارزش را که بانوان سالخورده به همراه داشتند از آنها گرفته و سپس با خودرو متواری می شدند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه به دلیل چند گزارش مشابه در این خصوص این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، تصریح کرد: در روزهای اخیر و چند ماه گذشته با سلسله اقدامات خاص پلیسی، فنی و اطلاعاتی چندین باند با شگرد فوق در برخی استان های مسافرخیز شناسایی و دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ازعمده علل افزایش این گونه سرقت ها را سهل انگاری مال باختگان در نگهداری اموال با ارزش خود و سوء استفاده سارقان از احساسات و تمایلات مذهبی افراد می توان نام برد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: ترجیحاً در مواقع حضور در معابر، بوستان‌ها و اماکن عمومی و مذهبی زیورآلات قیمتی خود را به همراه نداشته و یا آنها را به نمایش نگذارند.

وی خطاب به شهروندان بویژه با بیان اینکه از سوار شدن به اتومبیل افراد ناشناس پرهیز کنید، گفت: همواره سوء استفاده از احساسات و تمایلات مذهبی مردم یکی از شگردهای مجرمان است لذا در صورت مواجه شدن با این موارد باید کاملا هوشیار بود، باید توجه داشت افراد خیری که قصد کمک به هموطن خود را دارند در کوچه و خیابان به دنبال افراد مستحق نمی گردند.#برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 285117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟