این مرد هزار چهره را می شناسید؟ / شاید سیگارش را با لباس شما خاموش کرده باشد + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در مورخه 07/03/1396 فردی با مراجعه به کلانتری به 118 ستارخان به مأمورین اعلام کرد که عابر بانکش به شیوه جیب بریسرقت Stealing شده و سارق یا سارقین بیش از 21 میلیون تومان از حسابش برداشت کردند .
photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۳_۰۹-۵۰-۱۷
پرونده در اداره هفدهم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ :

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۳_۰۹-۵۰-۱۶

اظهارات مالباخته :

مالباخته پس از حضور در اداره هفدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " ساعت 18:00 مورخه 07/03/1396 بنده در بانک ..... شعبه ی شادمان اقدام به برداشت مبلغ 150 هزار تومان از کارت عابر بانک خود به شماره کارت **** کردم ؛ در همین زمان فردی جلوی دستگاه عابر بانک ، پشت سر من ایستاده بود . همزمان در خیابان مشاجره و درگیری مابین چند نفر ایجاد شده بود که توجه مرا به خود جلب کرد به این شکل که جلو دستگاه در حین انجام عملیات بانکی چندین بار کج شده و به سمت دعوا نگاه انداختم ؛ احتمال می دهم که در همین زمان ، شخصی که پشت سر من ایستاده بود موفق به برداشتن رمز عابربانک من شده باشد ؛ پس از برداشت مبلغ مورد نظر خود ، به سمت ایستگاه اتوبوس واقع در ستارخان رفتم ؛ قبل از سوار شدن به اتوبوس ، شخصی در حال سیگار کشیدن به من نزدیک شد و با آتش سیگارش لباس مرا سوزاند که این اقدامش باعث درگیری میان ما شد ؛ همین بهانه فرصت لازم را برای سرقت عابربانک به این شخص داد . این شخص پس از دقایقی از من عذرخواهی کرد و بلافاصله از محل دور شد ؛ 40 دقیقه بعد متوجه اولین برداشت از حساب خود شدم و در کمتر از چند ساعت بیش از 21 میلیون تومان از حساب من برداشت شد " .

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۳_۰۹-۵۰-۱۵

تحقیقات پلیسی :

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر سارق احتمالی در پشت سرش در زمان انجام عملیات بانکی در مقابل دستگاه خودپرداز ، کارآگاهان اقدام به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته بانکی پرداخته و صحت اظهارات مالباخته تماما تأیید شد . بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته نشان داد فردی که پشت سر مالباخته حضور داشته ، در یک زمان مناسب اقدام به برداشت ( سرقت ) رمز عابربانک مالباخته نموده و در ادامه با تعقیب مالباخته ، در ایستگاه اتوبوس به شیوه سوزاندن لباس مالباخته بوسیله ی ته سیگار زمینه ایجاد درگیری با مالباخته را جهت سرقت کیف حاوی عابر بانک ایجاد کرده است .
photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۳_۰۹-۵۰-۱۳
در ادامه و با بررسی تراکنش های مالی حساب عابربانک مالباخته ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق در چندین نوبت ، با مراجعه به چندین مرکز تجاری اقدام به برداشت پول از حساب مالباخته کرده است ؛ از جمله در یک نوبت با مراجعه به یک صرافی تعداد 17 عدد سکه تمام بهار خریداری و در یک نوبت نیز با مراجعه به یک مرکز خرید بیش از 300 هزار تومان خرید اقلام کرده بود .

شناسایی مجرم سابقه دار :

با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی بانک شعبه شادمان، صرافی محل خرید 17 سکه طلا، مرکز خرید و ... ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو تصویر متفاوت از سارق شدند ؛ تصاویر بدست آمده حکایت از آن داشت که سارق با تغییر چهره ی خود و با استفاده از تجهیزات گریم ( کلاه گیس و ... ) سعی داشته تا مانع از شناسایی خود شود .
تمامی شواهد و دلایل حکایت از آن داشت که سارق ، از مجرمین سابقه دار و حرفه ای است ؛ لذا تصاویر بدست آمده از وی مورد چهره نگاری و تحقیقات پلیسی قرار گرفت و سرانجام آرش. ب ( متولد 1359 ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای مورد شناسایی قرار گرفت .

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۳_۰۹-۵۰-۱۱ (2)

دستگیری متهم :

کارآگاهان اداره هفدهم با مراجعه به محل سکونت آرش در خیابان بهبودی و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی دقیقا چند روز پس از سرقت عابربانک و برداشت بیش از 21 میلیون توان از حساب مالباخته ، از این محل متواری شده است .
اقدامات پلیسی جهت شناسایی آخرین مخفیگاه آرش در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا نهایتا مخفیگاه آرش در منطقه سی متری جی – سی متری زمانی شناسایی شد ؛ سرانجام آرش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش دهها کارت عابربانک متعلق به افراد غیر کشف شد ؛ آرش در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن تمامی عابربانک ها و سرقت همگی آنها به شیوه جیب بری اعتراف کرد .
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به کشف دهها عابربانک متعلق به افراد غیر و اعتراف صریح متهم به مسروقه بودن تمامی عابربانک ها و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهم مورد سرقت قرار گرفتند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

قطع شدن پای راننده قطار بخاطر نجات جان زن نابینا+ تصاویر

دسیسه کثیف رضا مارمولک باآش نذری مسموم + عکس

خانم مجری جلوی دوربین تلویزیون مواد کشید+فیلم

«شهناز» زنی جوان و زیبا بود و شوهرش او را ...

آزار دختر جوانی که مبتلا به بیماری لاعلاج است /پزشکی قانونی فاش کرد/این دختر دروغ می گوید

سقوط وحشتناک پسری که برای تنظیم آنتن به پشت بام رفت

پاپوش کثیف یک زن برای شوهرش/سمانه با مرد مرده چه سرو سری داشت؟!+عکس

خودکشی دختر روستایی بعداز آزارهای شوم مردآشنا/ابلیس روستا فراری دستگیرشد

تلگرام کافی بود بهناز از خانه برود و حالا طلاق می خواهد تا .....

زن مطلقه در میهمانی پیشنهاد بیشرمانه ای داد و .../سهیلا دوست همسرم بود و...

کدخبر: 281998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟