فرمانده انتظامی شهرستان بینالود از دستگیری سارق حرفه ای خودرو، داخل خودرو و منازل توسط ماموران پاسگاه انتظامی حصار گلستان خبر داد.

سرهنگ عباس نظافتی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندفقره سرقت Stealing داخل خودرو از اطراف مجتمع های تجاری و مراکز خرید شهر طرقبه ماموران پلیس Police آگاهی شهرستان و تجسس پاسگاه حصار گلستان مسئول رسیدگی به این سرقت ها شدند.

وی افزود: با بررسی صحنه وقوع سرقت خودروها و آثار به جا مانده مشخص شد که کلیه سرقت ها توسط یک سارق انجام شده که در ادامه با بهره گیری از فنون نوین پلیسی سرنخ های خوبی از سارقان به دست آمد.

نظافتی اضافه کرد: با گسترش گشت های متعدد انتظامی به صورت خودرویی، موتوری ، پیاده و نامحسوس مناطقی که احتمال وقوع سرقت ها می رفت توسط ماموران پلیس تحت نظارت دقیق قرار گرفت تا اینکه شب گذشته این سارق فوق حرفه ای در حالی که با یک دستگاه خودروی سرقتی 206 صندوق دار که پلاک خودروی پرایدی بر روی آن نصب شده بود در عملیات غافلگیرانه ای توسط ماموران پاسگاه انتظامی حصار گلستان شناسایی و پس از عملیات تعقیب گریز و تیراندازی هوایی در انتهای یک کوچه بن بست متوقف و دستگیر شد.

در بازرسی های انجام شده از داخل این خودرو ادوات و تجهیزات پلیسی شامل دو بسیم و شوکر و اسپری و همچنین 60 عدد ریموت درب خودرو و درب برقی ، سه دستگاه پوز پایانه فروش،10 عدد گوشی همراه ،10 عدد فلش ، 5 عدد ساعت مچی، 6 عدد عینک، زاپاس و جک و ابزارآلات خودرو و انواع مدارک اسناد، سند منزل، دفترچه بیمه، کارت های ملی، انواع گواهینامه ، 8 دسته چک ، 4 عدد چک سفید امضا، دو عدد پلاک سرقتی پراید و ..... کشف و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دایره تجسس پاسگاه حصار گلستان انتقال داده شد.

این متهم 31 ساله که آشنایی و نبوغ خاصی در مکانیک و تراشکاری دارد ضمن اعتراف به 45 فقره سرقت خودرو در محدوده شهرستان طرقبه شاندیز در بازجویی های خود اعلام کرد که از مقابل مراکز خرید و مراکز تفریحی در محدوده هفت تیر، هاشمیه، میدان جانباز، بولوارسجاد و... با همدستش اقدام به سرقت داخل خودروها می کردند.

این سارق حرفه ای همچنین در بازجویی های خود اعتراف کرد که با استفاده از ریموت های مختلف که در اختیار داشتند و نوعی ابزارآلات دست ساز در کنار خودروها پارک کرده و همدستش در کمتر از چند ثانیه اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو و تجهیزات نظیر ضبط ،باطری و... و در هر مرحله بین 15 تا 30 خودرو را به صورت همزمان سرقت می کردند.

این سارق حرفه ای خودرو در ادامه عنوان کرد در لحظه ای که پیرمرد مالباخته قصد داشت خودروی خود را به داخل پارکینگ منتقل کند اقدام به سرقت 206 صندوق دار کرده و پس از آن پلاک خودروی دیگری را به سرقت برده و روی آن نصب و به قصد ارتکاب سرقت وارد شهرستان شده که توسط ماموران دستگیر می شوند.

سرهنگ نظافتی در تشریح سایر جرائم این باند فوق حرفه ای اضافه کرد: با توجه به حجم بالای اموال مسروقه مشکوفه و شناسایی تعداد زیادی از مالباختگان ساکن شهر مشهد و همچنین با عنایت به اعلام سرقت های مشابه توسط کلانتری های متعددی در مشهد به احتمال قوی حداقل این باند مرتکب بیش از 300 فقره داخل خودرو و خودرو شده اند که با انجام هماهنگی های قضایی متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته است.

سرهنگ عباس نظافتی در خاتمه درهشدارهایی خطاب به شهروندان گفت: شهروندان عزیز توجه داشته باشند ضمن نصب تجهیزات ایمنی کافی نظیر دزدگیرهای استاندارد، قطع کن، قفل پدال و غیره حتما از پارک خودرو در اطراف مجتمع های تجاری و تفریحی که فاقد پارکینگ های استاندارد و دوربین های مداربسته کافی هستند خودداری و حتی المقدور به اماکنی که دارای پارکینگ های مجهز هستند مراجعه نمایند

همچنین از قرار دادن اسناد و اشیای گران بها در داخل خودرو به صورت جدی پرهیز و در صورت بروز هرگونه سرقت خصوصا سرقت پلاک خودرو بلافاصله مراتب را از طریق شماره 110 به پلیس ا طلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟