به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس Police سیستان و بلوچستان در دیدار با کن دو دبیر اول و رئیس بخش امنیت سفارت ژاپن در ایران گفت: به رقم سابقه تاریخی تحرکات گروهک‌ها و اشرار در این منطقه، استان سیستان و بلوچستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور ایران است.
رئیس پلیس سیستان و بلوچستان افزود: امروز سیستان و بلوچستان با اشراف خوب و بهره گیری از نیرو‌های توانمند و به کارگیری تجهیزات it و الکترونیکی توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه امنیت، امنیت بسیار خوب و مطلوبی منطقه دارد به گونه‌ای که با هماهنگی دولت این استان به عنوان مقصد گردشگری در سال جاری معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه بهترین شرایط کشف جرم Crime ۷۰ الی ۸۰ درصد می‌باشد، گفت: امروز با توانمندی نیروی انتظامی استان بیش از ۹۰ درصد جرایم رخ داده کشف شده است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اقدامات و راهبرد‌های مهم پلیس، رویکرد جامعه محوری و مردم داری است که در این رویکرد، پلیس دوست و خدمتگزار و مددکار مردم است و تلاش کرده ایم که این رویکرد مهم را در تمام بخش‌های نیروی انتظامی تسری دهیم.
رئیس پلیس سیستان و بلوچستان افزود: این رویکرد و استراتژی پلیس، باعث افزایش همکاری خوب و مطلوب مردم با نیروی انتظامی شده است و عوامل و عناصری که ضد مردم هستند در این رویکرد در بین مردم جایگاهی ندارند.
وی یکی از اقدامات برجسته و اولویت مهم نیروی انتظامی استان را مبارزه با مواد مخدر Drugs خواند و بیان داشت: قریب به ۷۰ درصد از مواد مخدر تولید شده در کشور افعانستان از مرزهای این استان وارد کشور می‌شود و ما تاکنون توانسته ایم مقادیر متنابهی موادمخدر را از قاچاقچیان کشف و باند‌های متعدد را منهدم کنیم و این مبارزه شبانه روزی با جدیت ادامه دارد.
رحیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان در راه مبارزه با موادمخدر و حفظ امنیت پایدار استان تاکنون قریب به دو هزار شهید را تقدیم کرده که بیانگر اراده محکم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پدیده شوم موادمخدر است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به امنیت مطلوب سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل وجود امنیت باثبات، این استان در سال جاری به عنوان مقصد گردشگری معرفی شده است و تاکنون مسافران و گردشگران زیادی برای استفاده از طبیعت بکر و دست نخورده وارد استان شده اند به گونه‌ای که در ایام نوروز میزان تردد خودرو‌ها به استان نسبت به سال گذشته، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش داشته است.
وی افزود: این استان دارای مردم شریف و نجیب است و میزان جرایم رخ داده در این منطقه از میزان میانگین کشوری پایین‌تر می‌باشد به همین سبب ما شاهد رونق پروژه‌های بزرگ عمرانی از جمله راه اهن چابهار به زاهدان هستیم.
رئیس پلیس سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما با هماهنگی سایر دستگاه‌های دولتی، خود را ملزم به تامین امنیت سرمایه گذاران و گردشگران می‌دانیم و تاکنون اقدامات زیادی را برای حفظ امنیت در استان انجام داده ایم.
رحیمی در ادامه گفت: فرهنگ کشور ژاپن با فرهنگ مردم ایران نزدیکی و قرابت زیادی دارد و ما از گسترش روابط بین ژاپن و سیستان و بلوچستان استقبال می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه ما خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانیم، اظهار داشت: ما خدمات پلیسی را با بهترین کیفیت به اتباع سایر کشور هایی که به عنوان گردشگری و سرمایه گذار در کشور ما حضور دارند ارائه خواهیم داد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ تروریست Terrorist در استان به هلاکت رسیدند، تصریح کرد: در اخرین عملیات ماموران نیروی انتظامی، ده‌ها قبضه انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از گروهک جیش الظلم کشف شده است.
رئیس پلیس سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای حفظ امنیت پایدار در مرز‌ها همدلی، همکاری و هم افزایی بسیار خوبی بین همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه امنیت وجود دارد.
در ادامه این دیدار "کن دو" اقدامات پلیسی سیستان و بلوچستان را در امور امنیتی، مبارزه با تروریست و جنایی خیلی قوی و تحسین برانگیز خواند.
دبیر اول و رئیس بخش امنیت سفارت ژاپن در ایران افزود: کشور ایران و کشور ژاپن روابط تاریخی و جدی دارند و بعد از قرارداد برجام، همکاری این دو کشور بسیار قوی‌تر شده و ما با توجه به شرایط مطلوب در چابهار خواستار افزایش حضور گردشگران ژاپنی در این منطقه هستیم.
"کن دو" تصریح کرد: از فعالیت‌ها و اقدامات بزرگ انجام شده توسط پلیس سیستان و بلوچستان بسیار متعجب شدم و خوشحالم که این اقدامات بزرگ صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم که تعاملات بین پلیس ژاپن و ایران را گسترش دهیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

مرگ تلخ زن سیرجانی در فرود اضطراری پرواز مسکو-تهران + فیلم

اصرار به ماند در خانه وحشت / وقتی پدرم در زندان بود مادرم ...

کتک کاری مهماندار برای پریدن از هواپیما مسافربری در آسمان! + عکس

شلیک های بی هدف 2 جوان و قتل دختر 14 ساله در اتاق خواب + عکس

مجازات خرچنگ های سیاه در ملا عام + عکس

زن جوان و 3 فرزندش زنده زنده در آتش سوختند

 

کدخبر: 280567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟