پلیس شهرستان خدابنده از توابع این استان، موفق به شناسایی و متلاشی کردن یک باند وارد کننده طلای قاچاق به کشور شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار علی آزادی، رئیس پلیس Police استان زنجان بااعلام این خبر گفت: اعضای این باند وقتی خود را در دام ماموران گرفتار دیدند با پیشنهاد رشوه 10 شمش طلا به ارزش 17 میلیارد ریال قصد تطمیع ماموران به منظور فرار Escape از چنگ قانون Law را داشتند که ماموران وظیفه شناس خدابنده این پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کردند. 
وی اظهار کرد: اعضا سه نفره این باند قصد داشتند 32 کیلوگرم شمش طلا 24 عیار به ارزش 54 میلیارد ریال را از کشورهای عربی و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری ال نود از مسیر ارتباطی زنجان به مقصد مرکز ایران انتقال دهند که درایت و تیزبینی ماموران انتظامی مانع از آن شد. 
آزادی افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتی، فنی و پلیسی، خودروی این سه متهم حامل طلای قاچاق Contraband را پس از شناسایی و تعقیب و مراقبت در کیلومتر 65 حدفاصل روستا قمشلو به سه راهی تاتارده شهرستان خدابنده متوقف و نسبت به دستگیری متهمان اقدام کنند. 
وی تصریح کرد: هنگام بازرسی خودروی حامل طلای قاچاق، یکی از متهمان با استفاده از فرصت تاریکی شب متواری شد اما دو متهم دیگر دستگیر شده و تعداد 21 قطعه شمش طلای قاچاق از آنان به دست آمد. 
رئیس پلیس استان زنجان گفت: ماموران پس از اینکه متوجه فرار یکی از متهمان شدند بلافاصله به کلیه واحدهای انتظامی و گشت های فعال در سطح حوزه، موضوع را اعلام کردند که ماموران انتظامی بخش گرماب خدابنده با تیزبینی و سرعت عمل مناسبی که داشتند موفق به دستگیری این متهم فراری با 11 قطعه شمش طلا شدند. 
آزادی افزود: رشوه 10 شمش طلا از سوی یکی از متهمان پرونده که به منظور چشم پوشی ماموران از طلاهای کشف شده پیشنهاد داده شده بود با صحت عمل ماموران گزارش و ضمیمه پرونده شد و هر سه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند. 
رئیس پلیس استان زنجان با بیان اینکه در راستا تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال جاری در استان در دستور کار پلیس قرار گرفته است به قاچاقچیان و سود جویان هشدار داد پلیس به صورت قاطع با پدیده قاچاق برخورد کرده و در این مسیر از تمام توان خود بهره می گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟