دستگیری دزد مسلح ۱۲ بانک در شیراز و اصفهان / این مرد هزار چهره دارد + عکس

به گفته رئیس پلیس استان فارس این مرد، فردی با ضریب‌هوشی بسیار بالاست که تجهیزات سرقت Stealing را خودش می‌ساخت و علاوه بر سرقت از بانک‌ها جرایم دیگری هم رقم زده که تحقیقات برای کشف آنها ادامه دارد.نخستین سرقتی که این مرد رقم زد، 22اردیبهشت‌ماه 94اتفاق افتاد.

حدود ساعت 10:30صبح بود که او درحالی‌که صورتش را با نقاب پوشانده بود و یک قبضه کلاشینکف در دست داشت وارد بانک شد و با تهدید 44میلیون تومان پول نقد سرقت کرد و پا به فرار Escape گذاشت.سرقت از بانک‌های شیراز ادامه یافت و دهم شهریور همان سارق مسلح به بانک دیگری در این شهر دستبرد زد و میلیون‌ها تومان به سرقت برد.

چند روز بعد او نقشه‌اش را تکرار کرد و این بار بانک صادرات شعبه فرهنگ را هدف قرار داد. این مرد در همه سرقت‌ها از یک شگرد استفاده می‌کرد و درحالی‌که نقاب به‌صورت و یک قبضه کلاشینکف در دست داشت وارد بانک می‌شد و با تهدید دست به سرقت پول‌های نقد می‌زد و سوار بر یک پژو پارس فرار می‌کرد.

سرقت مرگبار

دزد حرفه‌ای هولناک‌ترین سرقتش را در اصفهان رقم زد. 17بهمن سال گذشته درحالی‌که این مرد تا آن زمان به 8بانک در شیراز و 3بانک در اصفهان دستبرد زده بود، راهی بانک مسکن شعبه حکیم شفایی اصفهان شد. او مقداری پول سرقت کرد اما هنگام فرار یکی از مأموران به نام استوار دوم مهدی محمدی را که برای دستگیری وی وارد عمل شده بود با شلیک گلوله به شهادت رساند.

محاصره در شیراز

بیش از 2سال از شروع سرقت‌های این مرد گذشته بود و در این مدت‌ کارآگاهان پلیس سایه به سایه در تعقیب او بودند اما هربار که به وی نزدیک می‌شدند، مرد سارق با زیرکی مخفیگاهش را تغییر می‌داد و فرار می‌کرد. با این حال 500ساعت کار تخصصی به نتیجه رسید و کارآگاهان موفق شدند محل تردد سارق را در یکی از مناطق شیراز شناسایی کنند. سردار گودرزی، رئیس پلیس استان فارس می‌گوید:«برای اینکه موقعیت کاملی از محل تردد این مرد به‌دست بیاوریم، چندبار از بالگرد استفاده کردیم و با اشراف کاملی که از این منطقه به‌دست آورده‌ بودیم، عملیات دستگیری سارق کلید خورد.»

عصر سه‌شنبه مأموران به‌صورت نامحسوس محل تردد او را زیرنظر گرفتند تا اینکه موفق به شناسایی او شدند. مجرم تحت تعقیب سوار بر خودروی پژوپارس بود که به محاصره پلیس درآمد. او به محض دیدن پلیس با تلفن همراهش با همسرش تماس گرفت و از او خواست مدارکی را که در خانه‌شان موجود است از بین ببرد. همزمان مأموران وارد خودروی وی شدند و او را دستگیر کردند. با دستگیری این مرد محل زندگی‌اش شناسایی شد و کارآگاهان به سرعت راهی آنجا شدند. همسر وی موفق شده بود مقداری از مدارک را بسوزاند اما تلاش‌اش برای از بین بردن بقیه آنها و همچنین اطلاعات لپ‌تاپش بی‌فایده بود و مأموران موفق به بازیابی اطلاعات آن شدند.

رازهای نهفته سارق مسلح

ماموران همچنین در مخفیگاه این مرد 14دستگاه پوز، اسناد و مدارک جعلی، پلاک‌های جعلی، یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت و مقداری مهمات، انواع کلاه پوششی، کلیدهای مختلف برای سرقت خودرو، انواع شناسنامه و پاسپورت‌ و مهر‌های جعلی ادارات دولتی و پوتین و کفش نظامی کشف کردند که نشان می‌داد او علاوه بر سرقت از بانک‌ها، جرایم دیگری هم مرتکب می‌شده است. به گفته سردار گودرزی، با بازیابی مدارک سوخته و اطلاعات لپ‌تاپ مشخص شد که این مرد خودش را قاضی ویژه دادسرای انتظامی تهران معرفی می‌کرده و با تجهیزاتی که خودش آنها را ساخته بود، احکام قضایی و ماموریت جعل کرده بود که هنوز مشخص نیست از این مدارک برای چه کاری استفاده می‌کرده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد متهم فردی بسیار باهوش بوده و صدا خفه کن سلاحش و دستگاه ساخت مهرهای جعلی را با دستان خودش ساخته بود. او همچنین وسیله‌ای برای سرقت ماشین ساخته بود که وقتی آن را روی خودرو نصب می‌کرد به راحتی می‌توانست با کلید خودش ماشین را روشن و خاموش و از آن استفاده کند.

او حتی وسایل گریم چهره هم دراختیار داشت و سرقت‌هایش را با استفاده از پژوپارس مسروقه انجام می‌داد و برای اینکه گیر نیفتد با سرقت پلاک، مدام پلاک خودرو را تغییر می‌داد. به گفته رئیس پلیس استان فارس، این مرد در جریان سرقت از 8بانک در شیراز 262میلیون تومان به سرقت برده و تحقیقات برای کشف جرایم دیگرش ادامه دارد. براساس این گزارش متهم در جریان بازجویی‌ها مدعی شده که قبل از سرقت، اقدام به سرمایه‌گذاری در کارهای مختلف کرده اما به‌دلیل اینکه ورشکست شده و سرمایه‌اش را از دست داده است تصمیم به سرقت از بانک‌ها گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

فوری / دستگیری ۲۱ داعشی آموزش دیده در مشهد

اقدام هولناک پسر 18 ساله با خواهرش در کرمانشاه

بلایی که بیژن بر سر دختر 22 ساله یکی از ثروتمندان تهرانی آورد!

اقدام شوم در شب خواستگاری دختر 16 ساله + عکس

مرد دوربین مخفی در آپارتمان نصب کرد و مچ زنش را با مرد غریبه در وضعیت بد گرفت + عکس

4 زن و مرد در بزرگراه قزوین زنده‌زنده سوختند / مادر سوخت اما کودکش را نجات داد

بلایی که دندانپزشک در اولین قرار بر سر دختر جوان آورد

ازدواج سفید زن شوهردار با صاحب یک معدن در تهران

التماس های تازه داماد در برابر خانواده عروس در دادگاه + عکس

فیلم رفتار وحشیانه یک پرستار با بیمار روی تخت +فیلم (+16)

نقشه 2 میلیاردی زندانی نامرئی با استخدام تلفنی 4 مرد طمعکار در تهران / فیلم و عکس

خودکشی تلخ زن نازا در تهران

ویدئویی که پنهان کاری افسر پلیس را هنگام انجام این اقدام زشت بر ملا کرد +فیلم

دختر دبیرستانی بودم که عاشق صدرا پسر خوشتیپ محله شدم و ...

سگ های ولگرد دختر 2 ساله را کشتند

مرگ مرموز زن و مرد ناشناس در چادر مسافرتی / در چادر سرنگ پیدا شد + عکس

کدخبر: 279575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟