به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری اظهار داشت: توهین به اشخاص عادی، ضرب‌وجرح، سرقت Stealing و تهدید، صدمه غیرعمدی براثر تصادف، تخریب به‌عنوان اتهام، خیانت‌درامانت، مزاحمت ملکی و نگهداری و مالکیت مواد مخدر Drugs جزو ۱۰ جرائم اول استان هستند.
وی در ادامه درباره اهمیت اقدامات پیشگیرانه، گفت: این موضوع در فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم ریاست قوه قضائیه در قالب سیاست‌های کلان این قوه تأکید شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم Crime دادگستری مازندران، بابیان اینکه اقدامات انجام‌شده در این معاونت از وقوع جرم در راستای کاهش آسیب جامعه پیشگیری می‌کند، افزود: بسیاری از برنامه‌های ما باهدف پیشگیری از وقوع جرم از برنامه‌های دستگاه‌های دیگر جلوتر است.
حجت‌الاسلام موسوی، اظهار کرد: در اقدامات وضعی و انتظامی و اینکه چرا در استان مازندران تصادف Crash زیاد است، به این منظور این معاونت در راستای کاهش تصادفات اقدام به شناسایی نقاط حادثه‌خیز کرده است و اقداماتی که باید انجام شود به دستگاه‌ها اعلام‌شده است.
وی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص مسائل مربوط به ایجاد صلح و سازش و جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی ۱۰۰ موسسه داوری را در استان راه‌اندازی کرده است تا دعاوی توسط مردم در آن مؤسسات حل‌وفصل شود و دستگاه قضای هم احکام مؤسسات را ابلاغ کرده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری مازندران، به حجم بالای زندانیان، اشاره کرد و گفت: این معاونت در جهت کاهش آمار زندانیان، لازم می‌داند که در آرای خود بنا بر ماده ۷۹ قانون Law مجازات اسلامی، مجازات جایگزین حبس را لحاظ کنیم
موسوی، بابیان اینکه برای تصرفات غیرمجاز هم برنامه‌های پیشگیرانه تدبیر شده است، افزود: معتقدیم در هر اقدامی که با برنامه و برای خدا و دلسوزی برای نظام باشد یقیناً نتایج خوبی در بردارد درحالی‌که اقدامات از روی رفع تکلیف درنتیجه این‌گونه نخواهد بود.
وی بابیان اینکه کار سخت و وقت‌گیر در حوزه اجتماعی مربوط به بخش خانواده است، افزود: در راستای کاهش پرونده‌های طلاق و دعاوی خانواده با ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره در ۴ شهر ساری، قائم‌شهر، بابل و آمل استان شاهد کاهش حجم پرونده‌ها در بخش دعاوی و طلاق نسبت به سال ۹۴ بودیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، با ابراز رضایت از راه‌اندازی مراکز مشاوره و اثرات مثبتی که در کاهش طلاق داشت، گفت: ازاین‌پس همه پرونده‌های خانواده قبل از رسیدن به دادسراها بایستی به مراکز مشاوره ارجاع داده شود به همین منظور چندین دوره آموزشی ۸ ساعته با موضوعات مختلف برای مشاورین تدارک دیده شد.
حجت‌الاسلام موسوی، بابیان اینکه یکی از مشکلات و مسائل خانواده بحث "فرزندان طلاق" است، گفت: در این خانواده‌ها فرزندان طلاق، والدین خود را در کلانتری‌ها ملاقات می‌کنند که بر طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ۶ ماه آتی همه این ملاقات در مراکز مشاوره انجام می‌شود تا فضا مطلوب وتاثیر گذار باشد.
وی، با تأکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی، گفت: با این اقدامات ۱۰ درصد در خصوص پرونده‌های طلاق کاهش دعاوی را داشتیم از سویی بیش از دو هزار نفر در سامانه سجام عضو شدند.
این مسئول بابیان اینکه وضعیت استان مازندران در خصوص مسائل کیفری و با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌هایی که متولی امر فرهنگ از ظرفیت دستگاه‌ها قضا که می‌تواند موانع را در اجرا کم کند و یا از بین ببرد استفاده کنید، گفت: توهین به اشخاص عادی، ضرب‌وجرح، سرقت، تهدید، صدمه غیرعمدی براثر تصادف، تخریب به‌عنوان اتهام، خیانت‌درامانت، مزاحمت ملکی و نگهداری و مالکیت مواد مخدر جزو ۱۰ جرائم اول استان هستند.
موسوی در ادامه تصریح کرد: توهین به اشخاص عادی با حدود ۲۷ هزار پرونده و افزایش ۱۰ درصدی، ضرب‌وجرح با ۲۶ هزار پرونده و ۲۸ درصد افزایش، سرقت با ۲۶ هزار پرونده و چهار درصد افزایش، تهدید با ۱۹ هزار پرونده و ۱۴ درصد افزایش، صدمه غیرعمدی براثر تصادف با ۱۷ هزار پرونده و دو درصد افزایش، تخریب به‌عنوان اتهام با ۱۳ هزار پرونده و ۶ درصد افزایش، خیانت‌درامانت با ۸ هزار پرونده و یک درصد کاهش، مزاحمت ملکی با ۶ هزار پرونده و ۶ درصد افزایش و نگهداری و مالکیت مواد مخدر با ۸ هزار پرونده و ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴، است.
وی بابیان اینکه در باب طلاق درمجموع ۵ درصد کاهش طلاق را در استان داشتیم، افزود: به‌عنوان هدایتگر دستگاه‌های اجرایی پای‌کار هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

فوری / حمله به نمازگزاران عید فطر توسط یک خودرو در انگلیس +فیلم و عکس

واژگونی مرگبار تانکر نفت 148 نفر را زنده در آتش سوزاند + عکس 14+

آغاز تحقیقات پلیسی برای دستگیری عامل اسید پاشی در بلوار طوس مشهد

تصادف وحشتناک یک زن عابر پیاده در خیابان + فیلم

ماجرای سرگردانی یک روزه یک جوان کر و لال در دل جنگل های کلاردشت + تصاویر

اردوغان در حال خواندن نماز عید فطر غش کرد!

فروشنده توله گرگ در زنجان دستگیر شد + فیلم و عکس

خانم گزارشگر حین اجرای برنامه زنده فشارش افتاد و بی هوش شد+ فیلم

تصادف عجیب تریلی حامل خودروهای صفر با کامیون طالبی + فیلم

فوری/ 2 بیمار مشکوک به تب کنگو در بیمارستان روحانی بابل بستری شدند

خودزنی داعش / یک عامل انتحاری خود را در میان سرکرده‌های داعش منفجر کرد

ماجرای 6 دختر و پسر مست در جنگل های شیرآباد / شب گذشته در آبشار شیرآباد چه گذشت؟

پلیس عکس با کیفیت نداشت / زندانی فراری عکس خود را برای پلیس فرستاد ! +تصاویر

احمد فراهانی خبرنگار ایرنا درگذشت + عکس

سارا دوست دوران مجردی ام بعد از ازدواج هم می خواست با او باشم / او آرامش من و همسرم را گرفته بود +عکس

اقدام برای بمب گذاری آخرین میتینگ انتخاباتی ریاست جمهوری در مشهد / نحوه شناسایی و دستگیری بمب گذار

رهایی 5 دختر از خانه وحشت پدرخوانده/ اقدام زشت پدر با 5 دخترش+عکس

مرد کینه ای پس از طلاق به زندگی خود و فرزندانش پایان داد+عکس

برادر عروس شب عروسی خواهرش را خونین کرد / قتل یک آشنا در عروسی

زن به دادگاه رفت و گفت شوهر پولدارش 2 نفر را به قتل رسانده است +عکس

قاتل مست پسر همسایه در شهر ری به قصاص محکوم شد+ عکس

شکایت از بازیگر معروف خبرساز شد+ عکس

 

کدخبر: 276184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟