زمین‌گیر ‌شدن سرکردۀ قاچاقچیان در مشهد

به گزارش شهرآرا، یکی از سرکردگان باند بزرگ مواد افیونی در کشور که قصد جابه‌جایی یک محمولۀ سنگین مواد‌ مخدر از استان‌های جنوبی به مشهد را داشت، با دستور قاضی مهدی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد قبل از ورود به این شهر طی عملیاتی مسلحانه زمین‌گیر و صدها کیلو مواد افیونی که به‌طرز ماهرانه‌ای در خودرویش جاسازی شده بود کشف شد.

پردۀ اول:

این عملیات مسلحانه در‌حالی بامداد روز گذشته اجرا شد که مأموران پایگاه ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد طی چندین گزارش در ماه‌های پیش اعلام کرده بودند که در ساعات پایانی شب و ساعات ابتدایی روز که هوا کاملا تاریک است، تعدادی خودروی سواری برای رد‌کردن این سایت به لاین مخالف می‌روند و با سرعت جنون‌آمیز ١٧٠‌یا ١٨٠کیلومتر در ساعت، این مسیر را طی می‌کنند.با‌توجه‌به گزارش‌های اعلام‌شده واضح بود که این‌گونه رانندگی‌کردن، رویۀ قاچاقچیان مواد افیونی است؛ لذا دستور رسیدگی ازسوی قاضی Judge خدابخشی صادر شد و مسئولیت پیگیری ماجرا برعهدۀ تیمی از مأموران زبدۀ عملیات ویژۀ ستاد مبارزه با مواد مخدر Drugs خراسان رضوی قرار گرفت.

درحالی‌که تحقیقات این پرونده آغاز شده بود منابع اطلاعاتی پلیس Police اخباری بیان کردند که نشان می‌داد سرکردۀ یک باند بزرگ قاچاق Contraband مواد مخدر در کشور قصد دارد محموله‌ای را که از مبدأ یکی از شهرستان‌های استان سیستان‌و‌بلوچستان بارگیری شده است به مشهد انتقال دهد. طبق این خبر مشخص شد تیم قاچاقچیان مواد مخدر قرار است از مسیر ایستگاه بازرسی پلیس‌راه اسماعیل‌آباد بگذرند؛ بنابراین تیم عملیاتی پرونده که از چند روز قبل مسیر مورد‌نظر را زیر‌نظر گرفته بودند با هماهنگی قاضی خدابخشی برای شناسایی عوامل جابه‌جایی محمولۀ مواد مخدر وارد عمل شدند.

پردۀ دوم:

همه چیز آرام پیش می‌رفت تا اینکه یکی از منابع خبری اعلام کرد یک دستگاه خودروی پژو پارس سفید‌رنگ با سرعت بسیار زیاد در مسیر سرخس به مشهد در حرکت است. ساعت، دقایق اولیۀ روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد را نشان می‌داد که خودروی پژو‌پارس وارد کمین مأموران شد و مورد‌تعقیب آن‌ها قرار گرفت. راننده در همان دقایق اولیه به خودروی مأموران مشکوک شده بود؛ به همین دلیل بر سرعت خود افزود. تیم عملیاتی پرونده نیز برای اینکه سوژه را از دست ندهد، به خودروی متواری نزدیک شد و به راننده اخطار ایست داد، ولی این مرد جوان بی‌توجه به اخطارهای پلیس به راهش ادامه داد.مأموران با‌توجه‌به اینکه چند مرتبه به رانندۀ سواری پارس اخطار ایست داده بودند، برای آخرین‌بار در کنارش قرار گرفتند، اما راننده با خودرو‌یش به خودروی پلیس زد تا شاید بتواند از چنگ قانون Law بگریزد. برای ضابطان قضایی روشن شده بود که راننده یا راه‌پاکن مواد‌ مخدر یا حامل آن است؛ لذا طی هماهنگی با قاضی خدابخشی، دست به اسلحه بردند و پس‌از شلیک چند تیر هوایی، خودروی متهم متواری را مورد هدف ٢۵گلوله قرار دادند.صدای شلیک تیر، سکوت بیابان‌های اطراف جاده را در آن هنگام از شب شکست و طولی نکشید که سواری پارس در شانۀ خاکی مسیر متوقف شد. بعداز توقف این خودرو، مأموران عملیات ویژۀ پلیس مبارزه با مواد مخدر با رعایت احتیاط به‌سراغ متهم رفتند، اما این مرد ۴۵ساله از ناحیۀ پا و کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و بدون مقاومت، خود را تسلیم مردان قانون کرد.

پردۀ سوم:

با دستگیری این متهم مشخص شد که او سرکردۀ یک باند بزرگ مواد‌ مخدر در کشور است که به‌عنوان راه‌پاکن محموله‌ای که مأموران از آن خبر داشتند، در مسیر قرار گرفته است. هنوز زمانی از این بگیر‌و‌ببندهای پلیسی نگذشته بود که مجدداً بیسیم تیم بررسی‌کنندۀ پرونده، پیج شد و منابع اطلاعاتی از رؤیت یک دستگاه خودروی سمند و پژو پارس سفید‌رنگ در چند‌کیلومتری مشهد خبر دادند.

در‌حالی‌که این دو خودرو تحت نظر مأموران بودند، تیم ویژۀ این عملیات در مسیر قرار گرفت و با هماهنگی قاضی خدابخشی وارد عمل شد. هنوز دو خودروی تحت تعقیب به مقر ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد نرسیده بودند که دستور کشیدن راهبان (نوار خارَک) داده شد و عوامل این پاسگاه طبق دستور عمل کردند. خبر‌های به‌دست‌آمده از‌سوی منابع خبری حاکی از آن بود که محمولۀ مواد افیونی در خودروی پارس است؛ لذا تیم بررسی‌کنندۀ پرونده در‌قالب دو اکیپ، دو خودروی سواری پارس و سمند را زیر‌نظر گرفتند.

مأمورانی که مسئول توقیف خودروی پارس بودند با در‌نظر‌گرفتن جوانب احتیاط به آن نزدیک شدند و پس از بررسی‌های اولیه به راننده اخطار ایست دادند. راننده که دید دستش رو شده برای فرار Escape از دست مردان قانون پایش را روی پدال گاز خودرویش فشرد و در چشم‌بر‌هم‌زدنی از خودروی مأموران فاصله گرفت، اما ازآنجا‌که همۀ جوانب از پیش در نظر گرفته شده بود، خودروی متواری در تلۀ نوار خارک افتاد و از چهار قسمت دچار آسیب شد.راننده که قصد تسلیم‌شدن نداشت، بعداز رد کردن ایستگاه ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد در لاین مخالف قرار گرفت و با همان لاستیک‌های آسیب‌دیده به راه خود ادامه ‌داد تا اینکه در کنار مسیر متوقف شد. زمانی‌که مأموران به محل رسیدند، متهم از تاریکی شب استفاده و به کوه فرار کرد، اما در‌این‌میان برگ برنده در دستان پلیس قرار داشت. تیم عملیاتی پس‌از انجام مأموریتی چند‌ساعته، خودروی مواد‌ افیونی را توقیف و سرکردۀ اصلی این باند را نیز دستگیر

کرد.جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در حاشیۀ این عملیات در مصاحبۀ اختصاصی به خبرنگار ما گفت: «متهم دستگیر‌شده پس‌از دستگیری به‌صورت تحت‌الحفظ به اورژانس تحویل و به بیمارستان منتقل شد.».قاضی خدابخشی افزود:«مأموران عملیات ویژۀ ستاد مبارزه با مواد مخدر که هدایت آن بر‌عهدۀ سرهنگ صفدری، رئیس این ستاد بود، موفق شدند مقدار ٢٨٧کیلوو ٣٠٠گرم تریاک را که در ١١گالن ٢٠لیتری و ۵بطری نوشابۀ خانواده جاسازی شده بود، از خودروی سواری پارس کشف کنند.».وی ادامه داد: «در این مأموریت دو خودروی سواری پارس، توقیف شدند که یکی از آن‌ها مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و دیگری از چهار قسمت دچار آسیب شد. همچنین خودروی سمند که نقش راه‌پاک‌کن این محموله را داشت، متواری شده و دستگیری آن در دستور کار مأموران قرار گرفته است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اعترافات تروریست داعشی در آبادان

با دوستم مینا در حال درس خواندن بودیم که مصطفی کلید را به در آپارتمان اندخت و ... +عکس

فیلم لحظه دستگیری شاکر هدوله مسئول اطلاعات داعش + عکس

حمل گاو با خودروی سواری + عکس

شرور معروف تهران پارس از ترس زندان غش کرد!

پنبه حلیم در گلوی مردی در رودهن گیر کرد !

مادر زنم مدام می گفت اگر سمیه را به پسرخاله اش می دادم ...

دردسر ارتباط کثیف مستاجر زن با پسر صاحبخانه

دستگیری کوچولوی 51 ساله در مشهد

دستگیری یک تروریست داعشی در ماهشهر / اعتراف به آتش زدن 2 مسجد

عروس جوان به خاطر رفتار ناشایست پدر شوهرش را به زندان انداخت!

توطئه برای همسر سوم! / سهیلا با مرد غریبه به کردستان رفت و ...

بلایی وحشتناکی که بر سر دزد ناموس در جاده روستایی آمد + عکس

لب خوانی زن و شوهر در دادگاه خانواده تهران برای ادامه زندگی! + عکس

اعتراف به قتل پدر در سن 10 سالگی / افشین حالا 27 ساله است و...+عکس

تبهکاری های شبانه 5 جوان و یک زن در پاتوق حبیب + عکس

تصادف مرگبار به خاطر 900 هزارتومان!

پر احساس ترین مراسم ازدواج دختر و پسر 5 ساله +عکس

بلایی که سر زن حامله روی ریل راه آهن آمد + فیلم

مرد جوان پس از ازدواج دوست دختر قبلی اش را به بیابان برد و ...+ عکس

دردسر کادو های عقدکنان برای عروس 15 ساله!

زن رمال در طلسم کارت خوان گرفتار شد!

90 ماه زندان و 111 ضربه شلاق مجازات کتک زدن بازرس دامپزشکی

لحظه تکان دهنده از کودکی نجات یافته از دست داعش + عکس

بعد از طلاق مرد میانسال که از اقوام بود موی دماغم شد و ...

نجات معجزه آسای کودک 2 ساله از داخل یک چاه + تصاویر

انفجار در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار در بروکسل+ فیلم و تصاویر

مادری که به اشتباه دختر قاتل را 30 سال بزرگ کرد! + تصاویر

پسر ۱۲ ساله شرور خطرناک شرق تهران را مات کرد!

نوعروس 17 ساله: از دست شوهرم شب ها تا صبح بیدارم ...

دستگیری مسئول اطلاعات داعش در موصل/این مرد گنجینه اطلاعات است

 

کدخبر: 274954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟