سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت و گویی در خصوص حامیان تروریست‌ها گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از این ها حمایت کرده و ما اطلاعات دقیق داریم که متأسفانه عربستان نیز ضمن این که حمایت بسیار زیادی از تروریست‌ها کرده انجام این گونه عملیات ها را در ایران از آنها مطالبه کرده است.
سردار جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در اظهارنظری گفت: «مدیریت، هدایت و پشتیبانی حملات تروریستی تهران از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته است.» وی با تأکید بر حمایت آمریکا از اقدامات تروریستی، گفت: براساس «اعترافات» صورت‌گرفته، حادثه Incident اخیر توسط داعش انجام شده است. سردار جزایری جزئیات بیشتری از اعترافات احتمالی عناصر بازداشت شده مطرح نکرد.
ظریف: وزیر خارجه عربستان روز حادثه توئیت کرد
در اظهارنظری دیگر وزیر امور خارجه کشورمان که در اسلو حضور داشت، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا ایران گفته عربستان پشت حملات تروریستی است، گفت: مسئولان عربستان صحبت هایی کردند و به طور علنی گفتند جنگ را به داخل ایران می بریم و این تهدید مستقیم است، همان روز که حمله کردند وزیر خارجه عربستان توئیت کرد. به گزارش ایرنا ظریف افزود: ما آگاه هستیم و اشراف امنیتی داشتیم که گروه هایی در قسمت های شرقی ایران تحرکاتی می کنند و دو ماه پیش نیز 9 نفر در بلوچستان کشته شدند که از موقعیت خوب همسایگان استفاده و علیه ما اقدام می کنند. وی همچنین پس از دیدار با همتای نروژی خود تصریح کرد که ایران اخیرا قربانی موج خشونتی شد که منطقه را در برگرفته است.در روزهای گذشته چند مقام کشورمان از جمله رئیس قوه قضاییه به اظهارات دوازدهم اردیبهشت ماه محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان اشاره کردند و تلویحاً عربستان سعودی را پشت پرده حملات تهران دانسته اند. وزیر دفاع عربستان در مصاحبه با شبکه «ام‌بی‌سی» تأکید کرده بود که «ریاض منتظر آمدن جنگ به داخل عربستان نخواهد ماند و در مقابل برای کشاندن نبرد به ایران تلاش می‌کند.» غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به شدت از این اظهارات بن سلمان انتقاد کرده و خواستار توجه به عوامل پشت پرده این موضوع شده بود. پارلمان اروپا روز گذشته در آغاز نشست خود به احترام قربانیان حوادث تروریستی اخیر در تهران و لندن یک دقیقه سکوت کرد.از سویی دیگر واکنش ها درباره حادثه تروریستی هفته گذشته در تهران همچنان ادامه دارد. اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به آخرین پیگیری‌ها درباره «حادثه تررویستی» مجلس گفت: یک کمیته سه نفره از طرف هیئت رئیسه مجلس برای پیگیری و بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شد. به گفته او محمد آشوری‌تازیانی، بهروز نعمتی و احمد امیرآبادی‌فراهانی، افراد اصلی این کمیته هستند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز از دستگیری فردی خبر داد که به نصب پرچم گروه داعش در محل پل Bridge فسای شیراز اقدام کرده بود. به گزارش ایلنا صالحی با اعلام این خبر گفت: این فرد در محل پل فسای شیراز اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود که پس از شناسایی از  سوی عوامل انتظامی دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارد.در اظهارنظری دیگر محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با تأکید بر اینکه مسائل ضد امنیتی و تروریستی بدون اجرای پروژه نفوذ قابل تحقق نیست؛ گفت: «مسئولان کشور به ویژه مسئولان امنیتی باید مراقبت کنند.»
ذوالنور: اگر مقاومت پاسداران نبود یک فاجعه به بار می‌آمد
همزمان حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمات 3 مهاجم به مجلس که حدود ۴۸۰ گلوله و ۴ نارنجک به همراه جلیقه انفجاری بوده، گفت: اگر مقاومت پاسداران نبود و این افراد با این تجهیزات، وارد صحن مجلس می‌شدند، یک فاجعه به بار می‌آمد. 
وی افزود: این افراد حتی در زیر پیکرهای مطهر شهدا نارنجک‌های ضامن کشیده را به عنوان تله کار گذاشته بودند تا پس از جابه جا کردن هر شهید، نارنجک منفجر شده و پاسداران و نیروهای امدادی به شهادت برسند، اما هوشیاری و توجیه بودن نیروهای چک و خنثی باعث شد این خطر هم برطرف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

مهسا وقتی شوهرش به مسافرت رفت مرا با تهدید به خانه اش دعوت کرد و ... + عکس

راز تلخ منشی مدیر عامل یک شرکت در خوابگاه دانشجویی پسران + عکس

جزئیات نصب پرچم داعش در پل فسای شیراز

دختر جوان در موبایل پدرش صحنه زشتی دید و ...

دزد مسلح بانک ملت تهران با ضربه بیل مشتری دستگیر شد / گفتگو با زن و مرد در پلیس + فیلم

پایان هفت تیرکشی های 9 یاغی در کشتزارهای اطراف ورامین + عکس

خفاش شب جهرم در کوهستان زندگی می کرد / او به زنش هم رحم نکرد!

دوست پسر دوران مجردی ام با یک فیلم زشت مرا به خلوتگاه کشاند و ...

او را به خیابانی خلوت کشاندم و ... / این مرد از اعدام گریخت

دردسر زن صیغه ای برای مهندس شیمی مقیم آلمان در در تهران / او با یک کارمند زن هم ارتباط داشت!

راز معمایی قرار ملاقات زن خارجی با یک مرد در مشهد

دستگیری داعشی در آبسرد ؟!

رفتار ناپسند 3 مسافر کوپه قطار با زن قهرمان المپیک!

فیلم لحظه سقوط شی نورانی ناشناس از آسمان شبستر

راز 39 ساله ریزش یک بیمارستان در تهران

فوری / نادر بروسلی درگذشت + عکس

فوری/تیراندازی در ایستگاه قطار

سر جوان 18 ساله گرگانی هنگام خواب زیر کامیون پرس شد!

خواستگاری عجیب بازیگر مرد از پرستو صالحی در برنامه زنده! +فیلم و عکس

 

کدخبر: 272777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟