13 کیلو مدفوع در روده یک مرد جاخوش کرده بود+ عکس

بیمار 22 ساله 75 سانتی متر از روده را در بیمارستان شانگهای چین جراحی کرد. متخصصان می‌گویند این فرد به بیماری «هیروشپرونگ» مبتلاست که موجب تورم روده و عدم کنترل روده در بدن می شود.

بیماری هیرشپرونگ یک اختلال عصبی - عملکردی در ناحیه شکمی بوده که طی آن تمام و یا بخشی از روده بزرگ و یا قسمت‌های ابتدایی دستگاه گوارش فاقد اعصاب و در نتیجه دچار اختلال عملکردی می‌شوند. بدلیل عدم وجود بافت عصبی کامل در انتهای روده، این قسمت تحرک کافی نداشته و در نتیجه مدفوع در پشت قسمتی که اعصاب کامل ندارد تجمع پیدا می‌کند و این قسمت بطور مزمن گشاد و بزرگ می‌شود.

بیماری هیروشپرونگ یک در هر 5000 نوزاد بروز می‌کند. این بیماری در مراحل اولیه در بزرگسالان غیر قابل تشخیص است و مردان را نسبت زنان بیشتر درگیر می‌کند.

پزشکان به والدین توصیه کردند اگر نوزادان آنها درگیر مدفوع درون سیاه(مکونیوم)، یبوست مزمن، تورم روده و معده، گاز معده، اسهال(مایعات سبز)، بی اشتهایی، اضافه وزن و اختلال رشد داشتند حتما به متخصص گوارش مراجعه کنند. مخصوصا اگر دفع مدفوع سیاه نوزادان به مدت 48 ساعت ادامه داشت، چرا که این علامت نشانه خوبی نیست و ممکن است کودکشان به بیماری جدی مبتلا باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟