334864_167

متهمی که با هدف کلاهبرداری از شهروندان یک شرکت کاغذی واردات خودرو راه‌اندازی کرده بود به یکی از مشتریانش علاقه‌مند شد و از او و خانواده‌اش هم کلاهبرداری کرد. متهم 27‌ساله که محمد نام دارد خود را فرزند یکی از فرماندهان ارشد نظامی معرفی کرده بود.

 اول خرداد‌ماه، دختر جوانی وارد کلانتری 101 تجریش شد و از مدیر یک‌شرکت واردات خودرو که محمدپرهام نام داشت به اتهام کلاهبرداری میلیاردی از او و خانواده‌اش شکایت کرد. وقتی پرونده برای بررسی بیشتر به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی فرستاده شد، دختر جوان اطلاعات بیشتری از محمدپرهام در اختیار پلیس گذاشت. او توضیح داد: مدتی قبل هنگام پرسه در شبکه‌های اجتماعی متوجه آگهی یک‌شرکت واردات و فروش خودرو‌های خارجی به نام میهن‌تک‌رو شدم. از آنجا که قصد خرید داشتم به دفتر شرکت در خیابان جردن مراجعه کردم و برای خرید یک خودروی اپتیما که 140 میلیون تومان قیمت داشت با مدیر شرکت که خودش را محمدپرهام معرفی کرد، حرف زدم. بعد از عقد قرارداد 5 میلیون تومان پرداخت کردم و قرار شد بقیه پول را هنگام تحویل خودرو پرداخت کنم.

دختر جوان ادامه داد: پس از چند روز محمدپرهام به بهانه‌های مختلف تماس می‌گرفت و درخواست ملاقات می‌کرد. وقتی برای اولین‌بار سر قرار حاضر شدم، گفت که به من علاقه دارد و پیشنهاد ازدواج داد. او گفت که پدرش یکی از فرماندهان ارشد نظامی است و به واسطه شغلش مدام به خارج از کشور سفر می‌کند. محمدپرهام مدعی شد که با وزارتخانه‌ها، ارگان‌های مهم دولتی و نظامی ارتباط دارد. او در ملاقات‌های بعدی با انواع خودروهای خارجی سر قرار حاضر می‌شد. او هر بار انواع تجهیزات پلیسی را به من نشان می‌داد و مدعی بود که برای حمل آنها مجوز دارد. همین موضوع سبب شد تا به حرفش اعتماد کنم.

دختر جوان گفت: محمدپرهام یک روز برای خواستگاری به خانه‌مان آمد و درخواستش را با خانواده‌ام مطرح کرد. وقتی موضوع خواستگاری جدی شد، اعتمادم به او هم بیشتر شد. بعد از آن خانواده‌ام به خاطر اعتمادی که به من داشتند به خواستگاری محمدپرهام جواب مثبت دادند، بنابراین او رسماً وارد خانواده ما شد. دختر جوان ادامه داد: مدتی که از نامزدی ما گذشت او مدعی شد که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در واردات خودروهای خارجی در اختیار او قرار گرفته است. او به این بهانه 560 میلیون تومان از خانواده‌ام گرفت. محمدپرهام وقتی متوجه شد، پدرم قصد ساخت و ساز در زمین 500 متری در لواسان را دارد، مدعی شد که می‌تواند در کمترین فرصت همه مقدمات قانونی را با کمترین زمان انجام دهد. او به این بهانه 400 میلیون تومان دیگر از پدرم گرفت، اما بعد از آن به طور ناگهانی ناپدید شد. بعد از مطرح شدن شکایت، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس‌آگاهی راهی شرکت میهن‌تک‌رو شدند. خیلی زود معلوم شد که شرکت اجاره‌ای بوده و مدتی قبل تخلیه شده است. همچنین معلوم شد که شرکت کاغذی و ثبت قانونی نشده بود.

در شاخه دیگری از تحقیقات معلوم شد که چک‌های محمدپرهام را دو نفر از کارمندان شرکت به نام‌های سعید و حمیدرضا نقد کرده‌اند. کارآگاهان محل زندگی این دو نفر را در خزانه و یافت‌آباد شناسایی کرده و پنجم خردادماه آنها را بازداشت کردند. شاکی در مواجهه با سعید و حمیدرضا به پلیس گفت: وقتی محمدپرهام می‌گفت که فرزند یکی از فرماندهان ارشد نظامی است، این دو نفر حرف‌های او را تأیید می‌کردند. سعید و حمید‌رضا وقتی مورد تحقیق فنی پلیس قرار گرفتند، گفتند که متهم مدتی قبل با هدف کلاهبرداری شرکت را تأسیس کرد، حالا هم در خانه‌ای اجاره‌ای در نیاوران پنهان شده است. با اطلاعاتی که دو متهم در اختیار پلیس گذاشتند، محمد 13 خردادماه سوار بر خودروی بی‌ام‌و مدل z4 بازداشت شد.

خیلی زود معلوم شدکه متهم هیچ وابستگی به افراد سرشناس کشور ندارد و با هدف کلاهبرداری این ادعاها را مطرح کرده بود. همچنین تحقیقات بعدی نشان داد که محمد این خودرو را از یک شرکت خصوصی کرایه اتومبیل در شمال شهر کرایه کرده است. با مراجعه به این شرکت معلوم شد که او در همه ملاقات‌هایش با شاکی با خودروهایی که از این شرکت کرایه می‌کرد سر قرار حاضر می‌شد.

کارآگاهان در بررسی‌های بعدی متوجه شدند که شکایت‌های مشابه دیگری هم علیه متهم مطرح شده است، بنابراین شاکیان را به اداره پلیس دعوت کردند. شاکیان گفتند که ده‌ها میلیون تومان برای خرید خودروهای خارجی به متهم پرداخت کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس صادر شده و مالباختگان و شاکیانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند، می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بزرگراه شهید صدر‌ (‌مسیر شرق به غرب‌)، ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند. وی از کسانی که اطلاعاتی درباره دیگر جرائم متهم دارند‌، خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21868310 در اختیار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

خواستگاری عجیب بازیگر مرد از پرستو صالحی در برنامه زنده! +فیلم و عکس

شهردار رشت برکنار شد

روحانی آملی حیوانات را دوست است و دانشجوی موسیقی است +عکس

اقدام زشت مرد خالکوبی زن با پسر دزد! +تصاویر

لحظه حمله دزد به زن تنها در کوچه خلوت+فیلم

زن جوان مار یک و نیم متری را در اتاق خوابش شکار کرد + عکس

دردسر فیلم های یادگاری ارتباط قدیمی زن شوهردار با جوانی به نام حامد

پسر همسایه را بخاطر بدگویی به خواهرم کشتم! + عکس

داعشی چهارم در سالن مجلس فقط تیرخلاص می زد / مجروحان چه گفتند؟ + عکس

راننده پراید دختر کرجی را در مسیر تهران به بیابان برد / دختر از این راننده فیلم گرفته بود! + عکس

قتل پسر ایرانی در هتل متروکه ناگویای ژاپن

دروغ دختر کثیف 3 جوان را در ورامین تا یک قدمی اعدام برد! + عکس

نقشه کثیف زن مطلقه برای مرد ثروتمند در بیابان های کهریزک تهران

دو زن از ترس همدیگر را در سالن مجلس بغل کرده بود که داعشی بی رحم یک تیربه سر ویه تیر به قلبشان شلیک کرد و ...

4 شرور در هرمزگان کشته شدند / یک پرچم داعش همراه آنان بود! + عکس

احضار مهمان برنامه ماه عسل به دادسرا

خانم دکتر قمی بیمارانش را مجانی درمان می‌کند + عکس

علت خواندن نماز شکر سردار سلیمانی در مرز عراق و سوریه + عکس

رامین لکه و 3 همدستش دستگیر شدند + عکس

محمدپرهام را می شناسید / او به خواستگاری دختر پولدار رفت و بعد ... + عکس

کورکردن چشم پسر جوان در درگیری خیابانی در شریعتی تهران

شهروز با خواهرم ارتباط داشت ولی از ازدواج پا پس کشید و من خونم به جوش آمد و ...

سقوط مشکوک زن جوان از طبقه هفتم یک برج

سرباز جوان خود را در صحن مسجد به آتش کشید + عکس

 

کدخبر: 272447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟