در این حکم، متهم ردیف اول به سه بار قصاص نفس و متهم ردیف دوم به دو بار قصاص نفس برچوبه دار شده است.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سهراب سالاری دادستان رودبار جنوب از صدور حکم قصاص برای عاملان قتل Murder امیرحافظ کودک چهارساله رودباری و پدرش در ملاء عام خبر داد و گفت: متهم ردیف اول به سه بار قصاص نفس و متهم ردیف دوم به دو بار قصاص نفس برچوبه دار شده است.
وی اظهار داشت:صبح امروز از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت حکم قانونی پرونده مذکور صادر شد و بزودی حکم به محکومان علیه ابلاغ می‌شود و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی علت وانگیزه اصلی این حادثه Incident را اختلافات و ودرگیری‌های طایفه‌ای اعلام کرد و افزود: متهم ردیف اول علاوه بر ۳ مرتبه قصاص، به ۱۰ سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل وخودرو محکوم شده است.
دادستان رودبار جنوب ادامه داد:متهم ردیف دوم نیز علاوه بر ۲ مرتبه قصاص، به ۱۰ سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف ویک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل وخودرو و همچنین ۱۵ سال حبس بابت معاونت در قتل محکوم گردیده است.
این مقام قضائی در تشریح جزئیات خبر اعلام کرد:متهمان شامگاه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ پس از مراجعه به درب منزل مقتول با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی مستقیم بر روی درب می‌نمایند و پس از ورود به منزل با به رگبار بستن خانه، منجر به قتل امیرحافظ کودک خردسال و بی گناه رودباری و پدرش می‌شوند و بلافاصله از محل حادثه متواری می‌گردند. 
سالاری بیان کرد: متمهان پرونده مجددا حدود ۹ ماه بعد از حادثه اول در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۴ ضمن برنامه ریزی قبلی اقدام به قتل و زخمی نمودن فرد دیگری در گلخانه محل کار مقتول در روستای علی آباد عمران از توابع شهرستان جیرفت می‌کنند.
دادستان رودبار جنوب گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی متهمان در چنگال قانون Law گرفتار شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 271928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟