حکم قصاص یک دزد مسلح رد شد/ این مرد می گوید چاره ای جز قتل دوستش نداشت + عکس

یکی از اعضای شبکه دستبرد مسلحانه به طلافروشی خانی آباد که 20 روز قبل از سرقت مسلحانه دست به جنایت زده و به قصاص محکوم شده بود با شکستن حکم اعدامش در دیوان عالی کشور بار دیگر محاکمه شد و ادعای جنایت در دفاع از خودش را مطرح کرد.

به گزارش رکنا، پیام 32 ساله که بیستم مرداد ماه سال 94 همراه با دوستانش به طلافروشی سهرابی در خانی آباد دستبرد زده و چهار کیلو گرم طلا سرقت Stealing کرده بود پس از دستگیری پرده از جنایتی که 20 روز قبل درخیابان 13 آبان رقم زده بود برداشت و به قتل Murder یکی از دوستانش به نام احمد اعتراف کرد. این مجرم سابقه دار که گفته بود برای تهیه پول دیه مقتول و با انگیزه جلب رضایت اولیای دم دست به سرقت مسلحانه شده بود پس از محاکمه به جرم Crime سرقت مسلحانه از طلافروشی به 10 سال زندان Prison و به جرم قتل به قصاص محکوم شد. اما قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی موشکافانه پرونده حکم قصاص وی را تایید نکردند و خواستار رسیدگی دوباره به پورنده قتل وی شدند.

به این ترتیب پیام دیروز بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل The Murderer پسرشان حکم قصاص خواستند. آنها با اشاره به متهم گفتند: این مرد پس از قتل پسرمان گریخت.ما نشانی از او نداشتیم اما شاهدان گفته بودند او عامل جنایت Crime است . تا اینکه پیام 20 روز بعد در جریان سرقت مسلحانه از طلافروشی بازداشت شد. ما به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستیم و برای او قصاص می خواهیم.

سپس پیام در جایگاه ویژه ایستاد و ادعای دفاع از خودش را مطرح کرد.

وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: احمد را از قبل می شناختم. او همشهری و بچه محلمان بود .پدرهایمان هم از 40 سال قبل با هم آشنا بودند. من هیچ خصومتی با او نداشتم تا اینکه روز یکم مرداد ماه وقتی مقابل مغازه ام ایستاده بودم همراه یکی از دوستانم به آنجا آمد و به من فحاشی کرد. او مست بود و حال طبیعی نداشت . به همین خاطر با او درگیر نشدم. احمد با یک لیوان به سر خودش زد اما من او را آرام کردم و خواستم تا به خانه اش برگردد. او رفت و دقایقی بعد دوباره بازگشت. او می خواست هر طور شده با من درگیر شود که سرش را بوسیدم و او هم آرام شد. اما وقتی برای بار سوم در حالی که تیغ آرایشگری در دست داشت به سمتم حمله کرد شوکه شدم. من چهارپایه ای را به سوی او پرت کردم تا دور شود اما به سمتم حمله کرد و من برای دفاع از خودم با چاقویی که در مغازه داشتم یک ضربه به سینه اش زدم. احمد روی زمین افتاده بود که همراه یکی از دوستانم او را به بیمارستان رساندم ولی چون فهمیدم کار از کار گذشته ترسیدم و فرار Escape کردم.

وی ادامه داد: باور کنید اگر او را با چاقو نزده بودم خودم در دعوا کشته می شدم. من حالا چها نفر را به عنوان شاهد به دادگاه آورده ام تا شهادت دهند ناچار به چاقوکشی بودم.

سپس دو نفر از شاهدان روبه روی قضات دادگاه ایستادند و گفتند لحظه جنایت را ندیده اند اما شاهد سماجت قربانی برای شروع درگیری بوده اند.

دو شاهد دیگر نیز گفتند: ما دیدیم که احمد برای سومین بار در حالی که تیغ آرایشگریش در دست داشت به پیام حمله کرد. پیام حتی چند بار او را به آرامش دعوت کرد اما انکار گوش احمد حرف های او را نمی شنید و فقط می خواست با پیام درگیر شود.

به دنبال اظهارات شاهدان و در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سرنوشت شوم دختر عاشق و پسر نماینده مجلس در یک خلوتگاه

زنم با یک مرد به ییلاق طرقبه می رفت و حالا دختر 15 ساله ام را فروخته است!

یا امام رضا من دزد نیستم!

اعتراض به رفتار زشت 2 مرد در ایستگاه مترو جان یک تن گرفت

منشی پزشک در دام کثیف بیمار پولدار تهرانی + عکس

دامادی در تهران پس از نامزد کردن زن چهارم دستگیر شد! +عکس

تاجر مشهور آرایشگر زن را به زور به آپارتمانش در یک برج کشاند و ... / این زن همسایه تاجر بود و ...

مرگ دلخراش 4 کارگر در سقوط به داخل دستگاه خمیر کاغذ نیشابور

خوکشی زن 28 ساله به خاطر ارتباط شوهرش با یک زن دیگر

سگ های وحشی، دختر بچه را خوردند! + عکس

پسر خردسال شاهد قتل پدر

تنبیه دردسرساز مزاحم سمج زن شوهردار در تهران / او حالا شاکی شده است!

چهارمسافر زنده زنده در تصادف آتشین سوختند + عکس هولناک

آتش‌گرفتن چند خودرو براثر گرما در سیستان و بلوچستان

پسر 15 ساله پول گرفت تا با یک زن ارتباط شوم برقرار کند+ عکس زن

سرنوشت دانشجویی که به‌خاطر 2 میلیون تومان آدم کشت! + عکس

مینای 15 ساله دنبال شوهر می گشت که ...

فیلم / پسر 5 ساله سرطانی پلیس سمنان شد!+عکس

سقط جنین به خاطر پنهان کردن ارتباط با مرد متاهل+عکس

شمارش معکوس برای اعدام دزدان سوپرمارکت‌ها +عکس

اعدام برای سیاه پوش مسلح در مشهد + عکس

ماجرای فرار تازه عروس مدتی پس از عقدکنان / سحر همراه مرد 50 ساله دستگیر کردند! + عکس

دومین حکم اعدام یک قاتل

رقص و پایکوبی 15 دختر و پسر مست در پارتی شبانه یک سفره خانه

 

کدخبر: 268570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟