به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان با اعلام اینکه ۱۷ شعبه تخصصی و ۳۴ قاضی Judge با قوت در حال رسیدگی به جرائم  و تخلفات انتخاباتی در سراسر حوزه‌های قضائی استان هستند، عمده جرائم انتخاباتی در استان کرمان را جزئی و مرتبط با تبلیغات شورای اسلامی شهر وروستا عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد نیز با تذکر مسائل حل و فصل شده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: انتخابات در استان کرمان با همکاری و مساعدت خود مردم و همت همه‌ مسئولان به ویژه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در کمال امنیت و آرامش برگزار شد.
وی بیان داشت: در راستای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در دادگستری استان کرمان مجموعا تعداد ۸۸ فقره پرونده تشکیل شده است.
رئیس شورای قضائی استان تصریح کرد:در فرآیند برگزاری انتخابات در مجموع در سراسر استان کرمان تعداد ۵۹ نفر متهم بازداشت شده اند که عمده جرائم ارتکابی حول موضوعاتی از قبیل: خرید رای و اخلال در نظم انتخابات، تخریب اموال عمومی و تبلیغات پس از اتمام مهلت قانونی است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از حضور میلیونی ملت شریف ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، عنوان کرد:حقیقتا عظمت حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای خیره کننده بود و مورد توجه فضای رسانه‌ای دنیا و نگاه سیاست مداران بزرگ دنیا قرار گرفت.
این مقام قضایی در استان کرمان از تشکیل ۴۶ جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سراسر حوزه‌های قضائی استان کرمان خبر داد وافزود: از این تعداد ۸ جلسه مربوط به مرکز استان و ۳۸ جلسه مربوط به سایر حوزه‌های قضائی استان کرمان بوده است.
یدالله موحد اظهار داشت: یکی از ارکان موثر و اصلی آزادی Freedom و پذیرش دموکراسی در هر جامعه‌ای برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان به عنوان یک حق می‌باشد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان ساخت: قوه قضائیه همواره، همراه و همگام با مردم و مسئولان (ناظران و مجریان) همکاری و حضور موثر خود را در جهت تحقق اهداف نظام به انجام رسانده است و در اجرای وظایف ذاتی نیز ضمن پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم در رسیدگی و برخورد با مجرمین و متخلفین نیز اقدامات بایسته را معمول داشته است.
وی اجرای طرح امنیت قضائی و حقوقی ویژه انتخابات ۹۶ در سراسر حوزه‌های قضائی استان و تهیه، تدوین وانتشار مجموعه "در مسیر انتخاب " در سطح کشور و استان را ازجمله برنامه‌های اجراشده در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان دانست.
این مقام قضائی تصریح کرد: اقدامات خوبی در کمیته رصد فضای مجازی با محوریت دادستانی کرمان و سایر اعضای کمیته در ایام انتخابات و پس از آن صورت پذیرفت. 
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:طی فرآیند برگزاری انتخابات جلسات توجیهی متعددی با چاپخانه داران، اصحاب رسانه و جرائد، خیریه ها، سمن‌ها و دستگاههای خدمات رسان، ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری، نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا، ستاد نظارت بر انتخابات شورا‌ها در استان کرمان انجام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

جنجالی ترین خواستگاری از خانم پرستار / او حلقه نامزدی را در شکم بیمار عاشق پیدا کرد+فیلم و عکس

مدیر کارخانه اول مرا مدیر بخش کرد و بعداز مدتی وقتی از او باردار شدم ...

وقتی عمو با مادر در اتاق تنها بودند، پدرم آمد و ... + عکس

من! زن مطلقه شفاهی صیغه نادر شدم و حالا ...

اقدام وحشیانه 4 پسر چوپان با دختر دانشجو در بیابان های ورامین / دختر یکی از چوپان ها رابخشید اما...

فیلم لحظه اسید پاشی به صورت مرد میوه فروش تهرانی / جوان اجیر شده فاجعه خود پرونده سیاهی داشت که ...+فیلم و عکس

دستگیری کثیف ترین مرد شیطان صفت / او به دختر 2 ساله هم رحم نکرد+عکس

شکنجه شیطانی دختر 23 ساله مست در کوچه خلوت

شرط عجیب یک مادر در بخشیدن قاتل پسرش+عکس

2 پسر که با هم ارتباط زشت داشتند در ملاعام شلاق خوردند+ عکس

مدعی واسطه امام زمان (عج) در فردیس دستگیر شد / زن ها خانه او را زیارت می کردند و ...

زن جوان حسابی خودش را توی دلم جا کرده بود / فهیمه وقتی فهمید دنیا روی سرم خراب شد و ...

دانشجوی دختر با نقشه دوست پسر سابقش بی آبرو شد!

کاشت ناخن بهانه ای برای بردن 9 دختر نوجوان به خلوتگاه + عکس

30 پسر جوان که وحشیانه دختر 16 ساله ای را در شکنجه کردند + فیلم و عکس

مرد میوه فروش خواهرم را پشت جعبه ها برد و ... + عکس

 

 

کدخبر: 266990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟