به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، براساس اوراق این پرونده در روز 11 اردیبهشت ماه سال جاری، ماموران انتظامی در محدوده شرق تهران در جریان یک سرقت Stealing مسلحانه از خانه ای در همین محدوده قرار گرفتند و با حضور خود در محل تحقیقات خود را در این زمینه کلید زدند. در جریان این تحقیقات به زودی مشخص  شد که سرایدار مرد خانه مجروح شده و به این ترتیب اورژانس تهران در جریان موضوع قرار گرفتند و تا پیش از رسیدن اورژانس ماموران به تحقیق از این سرایدار مجروح پرداختند. 
سرایدار مجروح با هویت اسدالله گفت: من در خانه بودم که سر و صدایی آمد و ناگهان در حالی که می خواستم وارد خانه شوم سه مرد مسلح که یکی از آن ها نیز چاق بود وارد شدند. این سه نفر مرا گرفتند و با بستن دست و پایم از من خواستند که آن ها را به سوی اموال ارزشمند خانه ببرم. خیلی ترسیده بودم و در جریان این کش مکش ها آن ها مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند تا برای اینکه آن ها از قصد شوم خود پشیمان شدند تصمیم گرفتم به آن ها بگویم همه اموال در گاوصندوق ها قرار دارد و آن ها بعد از این به سراغ گاوصندوق ها رفتند. این افراد سعی در باز کردن گاوصندوق ها داشتند که چندان موفقیتی حاصل نشد و بالاخره گاوصندوقی را به بالای پله ها بردند و از آنجا به پاگرد پرتاب کردند که به این شیوه گاوصندوق تخریب شد. بعد از این ماجرا گاوصندوق دیگر را نیز برداشتند و از محل رفتند. 
پس از این شاکی در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی در برابر قاضی رسولی حضور یافت و در زمینه موضوع اینگونه مدعی شد: براساس برآوردی که از اموال سرقتی به دستمان آمده است ارزش اموال حدودا یک و نیم میلیارد تومان است. من هنوز هم در زمینه امنیت این خانه مطمئن هستم و باورم نمی شود که چنین اتفاقی رخ داده باشد. خانه برای پدرم است و من برای اینکه او راحت باشد یک پرستار و سرایدار برایش گرفته ام. در این زمینه نیز تنها به سرایدار ها می توانم شک کنم چرا که خانه به آن صورتی نیست که سه سارق مسلح و با نقشه از پیش تعیین شده وارد شوند مگر اینکه از جایی دیگر اطلاع داشته باشند که در این خانه اموال ارزشمندی نگهداری می شده است. پدر من نیز بازنشسته است و یکی از تجار سرشناس بود که به همین دلیل در خانه کلی طلا و جواهر و برلیان و سرویس های گرانقیمت نگهداری می کرد. 
بعد از این بود که موضوع تحت بررسی قرار گرفت و به این ترتیب سرایدار مجروح بازداشت و در اختیار ماموران قرار گرفت که این مرد در مراحل بعدی بازجویی به واقعیت اعتراف کرد. 
سرقت ساختگی، نقشه سرایدار خیانتکار بود که او در این زمینه گفت: من و همسرم سرایدار این خانه بودیم و از همه چیز با خبر بودیم تا اینکه یک روز متوجه شدیم پیرمرد قرار است تا شب نباشد. به همین دلیل به افرادی که از چندی پیش با او آشنا شده بودم صحبت کردم و آن ها نیز برای سرقت آمدند. برای اینکه نقشه سرقت کامل شود به مغازه ابزار فروشی در محل رفتم و از آنجا ابزاری خریدم تا صحنه سازی برای سرقت را انجام دهم و بعد از آنکه این سارقان آمدند به من قول دادند قسمتی از اموال را به من خواهند داد و به این ترتیب آن ها از محل متواری شدند اما پیش از آنکه بروند با آن ها صحبت کردم تا برای طبیعی تر جلوه دادن ماجرا مرا کتک بزنند و بعد از آن، نقشه سرقت مسلحانه سه مرد نقاب دار را از خودم ساختم و به ماموران گفتم. 
بعد از این قرار بازداشت این مرد شیاد به دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران به اتهام خیانت در امانت صادر شد و پرونده برای بررسی بیشتر و دستگیری دیگر متهمان پرونده در اختیار ماموران آگاهی قرار گرفت.  سرایدار خیانتکار به همکاری زنش در این ماجرا نیز اعتراف کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟