عصر روز 22اردیبهشت‌ماه سال 84 به مأموران کلانتری 126تهرانپارس خبر رسید که زنی 93ساله در خانه‌اش در منطقه تهرانپارس به قتل Murder رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌داد زن سالخورده خفه شده و عامل جنایت از خانه او سرقت Stealing کرده است. همچنین معلوم شد که او به تنهایی زندگی می‌کرده و فرزندانش سال‌ها قبل او را ترک کرده و به خارج از کشور رفته‌اند.
در این شرایط تلاش‌ها برای شناسایی قاتل The Murderer آغاز شد. کارآگاهان جنایی در جریان بررسی‌های خود دریافتند که مقتول یکی از مشتریان ثابت  آژانس محله بوده و برای بیرون رفتن از خانه از آنجا خودرو کرایه می‌کرده‌ است. زمانی که مأموران به تحقیق از مدیر آژانس پرداختند، او این موضوع را تأیید کرد اما گفت در قتل پیرزن به رزروشن اخراج شده آژانس مشکوک است. او گفت: تا امروز جوانی 30ساله به‌عنوان رزروشن در اینجا کار می‌کرد اما چون جوان سربه هوایی بود او را اخراج کردم.
در شرایطی که چند ساعت از این جنایت می‌گذشت رزروشن اخراجی به‌عنوان نخستین مظنون دستگیر شد. او در همان تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی بود که به دختری جوان علاقه‌مند شده بودم. او اصرار داشت که یکدیگر را ببینیم اما من به‌خاطر کارم وقت زیادی نداشتم.
او چند مرتبه برای دیدنم جلوی آژانس آمد اما صاحب‌کارم از این کار خوشش نمی‌آمد و امروز هم بالاخره مرا اخراج کرد. وی ادامه داد: بعد از اخراجم خیلی عصبانی بودم تا اینکه یادم افتاد پیرزن ساعتی قبل ماشین کرایه کرده و در خانه‌اش نیست. وسوسه شدم که از خانه او سرقت کنم. به همین دلیل وارد خانه او شدم اما همین که می‌خواستم سرقت را شروع کنم او سر رسید و شروع به داد و فریاد کرد. من هم از ترس با دستم جلوی دهانش را گرفتم و او را هل دادم اما سرش به دیوار خورد و فوت شد. من هم 4سکه طلا، 250هزار تومان پول و 4ادکلن از آنجا برداشتم و فرار Escape کردم.
با اعترافات متهم، پرونده او به دادگاه فرستاده شد. این در حالی بود که هیچ‌یک از اولیای دم او شناسایی نشده بودند. در این شرایط معاون اول قوه قضاییه برای مجازات وی درخواست پرداخت دیه کرد. به این ترتیب او بعد از محاکمه چون توانایی پرداخت دیه مقتول را نداشت، زندانی شد. با گذشت 12سال از این جنایت متهم که حالا مردی 42ساله است در دادگاه درخواست اعسار کرد. در این شرایط پرونده‌اش به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
او صبح دیروز در دفاع از خودش گفت: من توانایی پرداخت دیه مقتول را ندارم و از قضات دادگاه می‌خواهم کاری کنند که من دیه مقتول را به شکل قسطی پرداخت کنم. در این شرایط قضات وارد شور شدند و با درخواست متهم موافقت کردند. براساس این رأی، متهم باید نصف دیه مقتول را پرداخت کند و بقیه آن را هم به شکل قسطی بپردازد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 263146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟