هواپیمای جنگ جهانی از دریا بیرون کشیده شد

آمریکا جنگنده های «ار.40» معروف به «کیتی هاوک» را در جنگ دوم جهانی به صورت اجاره ای برای جنگیدن با ارتش آلمان نازی به نیروی هوایی شوروی واگذار کرده بود.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام کرد: لاشه هواپیمای آمریکایی توسط یک گروه تجسسی روسی و در تنگه کرچی در شرق دریای سیاه از آب بیرون کشیده شد.

بر اساس این گزارش، هواپیما در عمق 9 متری دریا قرار داشت که برای بالا کشیدن آن از جرثقیل ساخت پل Bridge دریایی تنگه کرچی (پل بین شبه جزیره کریمه و منطقه کراسنودار روسیه) استفاده شد.

با وجود گذشت بیش از 70 سال از پایان جنگ دوم جهانی و قرار داشتن هواپیما زیر آب در این مدت، جنگنده کیتی هاوک به ویژه در بخش بدنه، بال ها، دم و حتی شش قبضه سلاح نیمه سنگین همراه مهمات آنها سالم مانده است.

گروهی از کارشناسان در حال بررسی این جنگنده 3.5 تنی هستند تا با استفاده از پلاک ها و نشانه های اتاقک خلبان، موتور و بخش های فنی آن، زمان سرنگونی هواپیما و هویت خلبان را تعیین کنند.

شبه جزیره کریمه در سال های جنگ دوم جهانی مدتی به اشغال ارتش آلمان نازی در آمد و در سال 1943 نیز ارتش سرخ شوروی حملات گسترده ای را برای بازپس گرفتن این منطقه انجام داد.

آمریکا که با شوروی و انگلیس به عنوان متفقین علیه آلمان نازی و متحدانش می جنگید ، انواع جنگ افزار، تانک و هواپیما به شوروی فروخت یا به صورت اجاره ای در اختیار ارتش سرخ قرار داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 262496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟