نقشه پلید 4 مرد در اتوبان ساوه برای رانندگان کامیون / 2 نفر هنوز فراری هستند! + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اردیبهشت‌ماه سال 93 مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در حاشیه آزاد‌راه ساوه مردی را دیدند که به شدت زخمی شده بود. او به پلیس گفت: راننده کامیون هستم و از شهرستان بار کشمش و فرش زده بودم تا آن را به مغازه‌داری در تهران برسانم. ساعتی قبل دو سرنشین خودروی پراید با اشاره چراغ زدند و گفتند چادر کامیون پاره شد و بار کامیون در حال ریختن است. ماشین را متوقف کردم و پیاده شدم که بلافاصله چهار مرد با خودروی سمند نزدیک شدند و با تهدید چاقو مرا سوار سمند کردند. آن ها به سمت مخالف جاده حرکت کردند و حدود 20 کیلومتر دورتر مرا به بیابان انداختند و گریختند.
با مشخصاتی که این مرد در اختیار پلیس گذاشت، مأموران موفق شدند کامیون سرقت Stealing شده را که در حال عبور از آزاد‌راه بود، متوقف و راننده آن را  بازداشت کنند. آن مرد به سرقت کامیون با همدستی پنج نفر از دوستانش اعتراف کرد. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس قرار داد سه‌نفر از همدستان او بازداشت شدند، اما تلاش برای بازداشت دو عضو دیگر ناکام ماند.
متهمان با اعتراف به جرمشان گفتند: سه‌ماه قبل نقشه سرقت از کامیون‌ها را طراحی کردیم. در این مدت دو کامیون که اولی بار آهن داشت، سرقت کردیم و این بار کامیون با بار فرش و کشمش را شناسایی و سرقت کردیم که دستگیر شدیم.
آن ها در خصوص سارقانی که متواری شده بودند، گفتند: آن ها سوار خودروی سمند بودند تا راننده کامیون را با تهدید چاقو به بیابان ببرند، اما وقتی متوجه دستگیری ما شدند، گریختند. از آن ها اطلاعی نداریم.
شهروز 40 ساله، میلاد 33 ساله، پیام 38 ساله و اصغر 35 ساله به اتهام سرقت و آدم ربایی روانه زندان Prison شدند. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به  شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی اصغرزاده و مستشار توکلی تشکیل شد. ابتدای جلسه شاکیان شکایت خود را مطرح کردند.
سپس یکی از متهمان گفت: ما در میدان تره‌بار کار می‌کردیم و نسبت فامیلی داشتیم. روزی با هم نشسته بودیم و یکی از دوستانمان پیشنهاد سرقت از کامیون را در شب مطرح کرد. ما هم قبول کردیم و قرار شد برای سرقت شش‌نفری با دو خودرو به اتوبان ساوه برویم. بعد از شناسایی کامیون‌ها، دو نفر از ما با خودروی پراید از راننده می‌خواستیم که از ماشین پیاده شود تا بارش را کنترل کند.
وقتی او برای بررسی‌ بار کامیون پیاده می‌شد، سه‌نفر از ما با خودروی سمند راننده را به بیابان می‌بردند و یک‌نفر سوار کامیون می‌شد و آن را با بار سرقت می‌کرد. برای اینکه شناسایی نشویم با پراید جلوتر از کامیون حرکت می‌کردیم تا اگر به ایست بازرسی رسیدیم به راننده کامیون اطلاع دهیم. 
او در ادامه گفت: سه‌ماه گذشت و ما توانستم دو کامیون یکی با بار آهن و دیگری با بار فرش و کشمش را سرقت کنیم. بعد از سرقت نیز آن ها را به سه نفر مالخر که از آشناهای ما بودند به قیمت پایین فروختیم.
در ادامه دیگر متهمان با تأیید توضیحات دوستشان از خود دفاع کردند. سپس یکی از مالخرها در جایگاه حاضر شد و ادعا کرد توضیحات متهمان کذب است و از سرقت آهن‌ها اطلاعی نداشته‌، ولی آن ها را به نصف قیمت خریداری کرده است! سپس مالخر دیگر در جایگاه حاضر شد و گفت: نمی‌دانستم بار کشمش سرقتی است و همه آن ها را به قیمت روز خریداری کردم. اگر از سرقت آن ها اطلاع داشتم زیر‌قیمت می‌خریدم.
هیئت قضایی بعد از شور هر کدام متهمان را به 25 سال حبس و 74 ضربه شلاق Whip محکوم کرد. سه مالخر هم به سه‌سال حبس محکوم شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 261983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟