تاجر عراقی در دام  کلاهبردار آبادانی+عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مهرماه سال 91 بود که یک مرد عراقی پای در دادسرای آبادان گذاشت و از ماجرای گرفتار شدن در دام 2 مرد فریبکار خبر داد.
این مرد ادعا کرد که چندی قبل با دو مرد به نام های فیصل و قاسم آشنا شدم و به بهانه اینکه وارد کننده گوشی موبایل از عراق به ایران هستند و پس از اعتماد سازی به آنها اطمینان کردم و برای شراکت در کار واردات گوشی 22 هزار 500 دلار به آنها پرداخت کردم اما پس از آن دیگر اطلاعی از 2 مرد جوان ندارم و موبایلشان را خاموش کرده اند.
بدین ترتیب تیمی ازماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس Police آگاهی آبادان برای تحقیقات فنی و دستگیری 2 مرد فریبکار وارد عمل شدند.
ماموران با حضور در خانه فیصل پی بردند که وی بدون اطلاع با خانواده اش خانه را ترک کرده و هیچ یک از اعضای خانواده اش از او اطلاعی ندارند و قاسم نیز یکی از دوستان فیصل است که در شهر دیگری زندگی می کند.
تجسس های فنی ادامه داشت و خانه فیصل نیز به صورت نامحسوس تحت نظر ماموران قرار داشت تا اینکه بهمن ماه سال گذشته یکی از دوستان قاسم در تماس با پلیس سرنخی جدیدی از فیصل در اختیار ماموران قرار داد.
این مرد ادعا کرد که قاسم به آبادان بازگشته و در خیابان احمدآباد در حال پرسه زنی است ک در این مرحله تیمی از ماموران برای دستگیری این متهم تحت تعقیب وارد عمل شدند.
کارآگاهان که احتمال می دادند قاسم با دیدن ماموران پا به فرار Escape بگذارد در عملیاتی پنهانی و نامحسوس خود را به یک قدمی قاسم رساندند و در اقدامی غافلگیرانه این متهم در حلقه محاصره ماموران زمینگیر شد.
قاسم که راهی جز اعتراف نداشت گفت: 4 سال قبل پس از اینکه پول ها را از مرد عراقی گرفتیم دیگر فیصل را ندیدم و هر چه به موبایلش تماس گرفتم بی فایده بود تا اینکه امروز برای سرکشی و پیگیری فیصل به آبادان آمدم که دستگیر شدم.
کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات با اطلاعاتی که از قاسم به دست آورده بودند احتمال دادند که فیصل بار دیگر به آبادان بازگردد و در این مرحله خانه پدر و مادر این متهم به صورت نامحسوس تحت نظر ماموران قرار گرفت.
پس از 5 سال فیصل که فکر می کرد پرونده اش بسته شده و دیگر پلیس تحت تعقیبش نیز برای دیدار خانواده اش به آبادان بازگشت تا اینکه ماموران اوایل اردیبهشت ماه امسال برای دستگیری این متهم که در خانه پدرش پنهان شده بود وارد عمل شدند که در این مرحله فیصل وقتی خود را در برابر ماموران دید با حمله به سمت ماموران قصد فرار داشت که در حلقه محاصر پلیس دستگیر شد.
فیصل 41 ساله گفت: پس از کلاهبرداری از مرد عراقی همراه همسر و فرزندم به شیراز رفتیم و زندگی جدیدی را در آنجا شروع کردیم و چون می دانستم پلیس در تعقیبم است به از محل زندگی جدیدم به پدر و مادرم حرفی نزدم تا اینکه پس از 5 سال که فکر می کردم پرونده ام مختومه شده و برای دیدن پدر و مادرم به آبادان آمدم که دستگیر شدم.
ماموران در تحقیقات فنی پی بردند که فیصل در شهر شیراز نیز به خاطر کلاهبرداری تحت تعقیب بوده است.
بنا به این گزارش، متهم پس از افشاگری با قرار وثیقه روانه زندان Prison شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

ردپای عامل انسانی در فاجعه انفجار معدن در گلستان + جزئیات حادثه / عکس و فیلم

نوعروس اصفهانی 2 روز بیشتر داماد را تحمل نکرد و طلاق گرفت / از همان شب عروسی داماد از من خواسته های عجیبی داشت و ...

7 روز بود که صیغه مازیار شده بودم که با محسن قرار گذاشتم و شوهرم سر رسید و ...

وقتی پدرم اعدام شد...! / هادی پس از یک سال ارتباط راز زندگی ام را فهمید و رفت ...

سرنوشت شوم دختر جوان تهرانی که به یک قاتل دل باخته بود+ گفتگو

پایان تلخ یک داستان عاشقانه در اسلام آباد غرب / دختر جوان جواب رد داد و خواستگار... + فیلم شلیک در بازار

فوری / فوت تمامی گرفتاران در معدن گلستان / اجساد 21 نفر خارج شد +عکس

سرنوشت نامعلوم 7 معدنچی از یک روستا که در معدن گلستان گرفتار شده اند+ اسامی

وقتی وارد اتاق خواب دختر 16 ساله ام شدم، صحنه وحشتناکی روبرو بود و ... / پلیس قوچان تحقیقات را آغاز کرد

کار زشت مرد شیاد با خانواده یک اعدامی در کرج

شاهین از من چیزهایی می خواست که با مخالف اعتقاداتم بود / یک شب که همه خواب بودند نقشه ام را عملی کردم و ...

دستگیری جوان با پیراهن قشنگ در سکوی مترو تهران + عکس

برخورد زنجیره ای دختران دوچرخه سوار در یک مسابقه / دست وپای 15 دختر شکست+ فیلم و عکس

پایان تلخ یک داستان عاشقانه در اسلام آباد غرب / دختر جوان جواب رد داد و خواستگار... + فیلم شلیک در بازار

 

 

کدخبر: 261959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟