افشاگری همکار سعید کریمیان از پشت پرده جم تی‌وی / فرضیه های پلیسی در این پرونده+ فیلم
حجم ویدیو: 35.15M | مدت زمان ویدیو: 00:03:58

سال گذشته خبرهایی از پشت پرده شبکه جم ماهیت واقعی این شبکه را تا حدودی نمایان کرد. در این راستا علی عابدی مدیر دوبله شبکه جم نیز به بیان حقایقی از این شبکه می پردازد. علی عابدی فارغ التحصیل سینمای ایران بوده و در زمان حضور خود در ایران به کار گویندگی رادیو و دوبله سریال ها و فیلم های سینمایی می پرداخت.
وی پس از دعوت سعید کریمیان مدیر شبکه جم، به این شبکه پیوست و به عنوان مدیر دوبله فارسی و عربی در این شبکه مشغول به کار شد. از جمله معروف ترین کارهای او در شبکه جم می توان به نقش کادی در سریال حریم سلطان، نقش الکاپو در سریال الکاپو و نقش پدر کوزی در سریال کوزی گونی اشاره کرد.
وی سال گذشته در یک افشاگری گفت که شبکه جم را به دلیل نداشتن ساختار مشخص اصلا شبکه نمی داند و احساس می کند از تلویزیون به جایی مثل یک فرهنگسرا رفته و مشغول به کار شده است. از نظر وی موقعیت شبکه جم از نظر ساختار مثل دوران قاجار است و در این مدت حدودا چهار سالی که در شبکه جم حضور دارد، قراردادی امضاء نکرده است و در این شبکه پیشرفت معنی ندارد.
او همچنین اشاره کرده بود که سعید کریمیان مدیرعامل این شبکه از نظر برخورد و خلق و خو، مثل شاه می ماند؛ مثلا اگر بگوید من امروز می خوام این کار را انجام بدهم انجام می دهد چون کریمیان حرف آخر را می زند. از نظر علی عابدی، کریمیان چون افقش نگاهش جای دیگری است و دیدگاهش اصلا رسانه ای نیست، فکرهایش بچه گانه است. وی ادامه داد: یکی از دلایلی که کریمیان وضعیت مالی خوبی دارد این است که حقوق کارمندانی مثل ما را نداده است.
در ادامه علی عابدی با توجه به مشکلات شبکه جم، از هنرمندان نیز انتقاد کرده و می گوید؛ هنر Art در خودش مشکل دارد و هنرمندان هم به جای این که  مشکل را حل کنند به جان همدیگر می افتند و همدیگر را می زنند و علاوه بر این در شبکه جم ساختار نیز مشکل دارد و برنامه هایی هم که تولید می شود در آن از افرادی که استفاده شده است اصلا به آن برنامه همخوانی ندارند.

چند فرضیه برای آدمکشی

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند: در جریان این حادثه Incident یک خودروی جیپ در ساعت 20:15 به خودروی کریمیان نزدیک شده، مسیر حرکت خودروی گرانقیمت کریمیان را بسته و باعث توقف خودرو شده است. سپس دو نفر از سرنشینان خودروی جیپ به شماره پلاک 34 HD 9999 که نقاب بر چهره داشتند، خودروی مورد نظر را هدف قرار داده‌اند. کریمیان پس از این حادثه به بیمارستانی در منطقه مسلک استانبول منتقل شد اما در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد. ضاربان پس از این حادثه، خودروی جیپی را که برای این قتل Murder مورد استفاده قرار داده بودند، به آتش کشیده و متواری شدند.برخی شواهد نیز نشان می‌دهد برای انجام چنین عملیاتی، برنامه‌ریزی منظمی توسط افراد محلی صورت گرفته که با نحوه عملکرد پلیس استانبول در چنین وقایعی به خوبی آشنایی داشته‌ و توانسته‌اند بر همین اساس به سرعت از محله حادثه بگریزند.پس ازاین ماجرا، پلیس استانبول محدوده وقوع حادثه و همچنین محدوده به آتش‌کشیدن خودروی ضاربان را بسته و عملیاتی برای شناسایی و پیگرد عوامل این اقدام جنایی توسط پلیس آغاز شده است. پس از وقوع این حادثه، برخی نزدیکان کریمیان نیز در محل حضور یافته‌اند که پلیس ترکیه از آنها درباره احتمالات و انگیزه ضاربان تحقیق به عمل آورده است.

گفته می‌شود کریمیان که شبکه جم را با حمایت مالی غیرمداوم راه‌اندازی کرد، عمده منابع مالی که برای راه‌اندازی این شبکه در اختیارش قرار گرفته بود را در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده بود.اما نه‌تنها این منابع از دست رفته بلکه او با طلبکاران خطرناکی نیز روبه‌رو شده بود.برخی از بازیگرانی هم که طی یک سال اخیر از شبکه جم جدا شده‌‎اند از بحران مالی این شبکه در طول سال اخیر خبر داده بودند. یکی از احتمال‌های قابل طرح، منتهی‌شدن درگیری‌های اقتصادی به تسویه‌حساب مسلحانه با کریمی است؛ سناریویی که در صورت قطعیت به شایعه کشته شدن شریک کویتی‌ او نیز قوت بیشتری می‌دهد.به گزارش تابناک، با توجه به روابط کریمیان، احتمال تسویه‌حساب درون‌سازمانی با او از سوی عوامل سازمان منافقین نیز دور از انتظار نیست. کریمیان قبلاً هرگونه ارتباط خود را با سازمان منافقین تکذیب کرده بود اما در ادامه تصاویری از او در کنار سرکرده این سازمان منتشر شد.البته هنوز هیچ کدام از این سناریوها قطعیت ندارد و باید منتظر بررسی ابعاد حادثه و شناسایی عامل این حادثه بر ای قضاوت Judgment دقیق‌تر درباره انگیزه ضاربان مدیر این شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 260889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟